Pagina 37 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 mei 2011, 10:30
door Steven
Peche schreef:Steven schreef:Jawel, oorzaak gevolg en eventuele aanpassingen moeten eerst bepaald worden. Bepaalde aanpassingen kunnen verregaande gevolgen hebben zelfs zover dat alle eerder gedane proeven opnieuw moeten uitgevoerd worden. Dus voorlopig afwachten wat de effectieve gevolgen gaan zijn.
Eigenlijk is de aanpassing simpel hé als ge het zo wat bekijkt en weet wat er gaande is. Gewoon wat rubber tussen de omvormers en het wandelpad leggen en klus geklaard...
Als elke oplossing zo simpel zou zijn moet je ingenieur worden. Want rubber is meer dan zomaar een isolator. Ben je dan zeker dat die kabels dan nog voldoende koeling hebben. Want als die kabels onvoldoende koeling/lucht krijgen geraken ze mogelijk oververhit en bestaat er brandgevaar. Elke oplossing kan zorgen voor nieuwe problemen. De oplossing kan er dus evengoed uit bestaan de kabels een beetje te verlegen. Maar daar kruipt wel wat werk in natuurlijk. Als je de juiste oorzaak niet kent en het juiste gevolg (want over dat incident zijn er vooral veel geruchten) is het ook moeilijk een oplossing te geven.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 27 mei 2011, 00:24
door Peche
Steven schreef:Peche schreef:Steven schreef:Jawel, oorzaak gevolg en eventuele aanpassingen moeten eerst bepaald worden. Bepaalde aanpassingen kunnen verregaande gevolgen hebben zelfs zover dat alle eerder gedane proeven opnieuw moeten uitgevoerd worden. Dus voorlopig afwachten wat de effectieve gevolgen gaan zijn.
Eigenlijk is de aanpassing simpel hé als ge het zo wat bekijkt en weet wat er gaande is. Gewoon wat rubber tussen de omvormers en het wandelpad leggen en klus geklaard...
Als elke oplossing zo simpel zou zijn moet je ingenieur worden. Want rubber is meer dan zomaar een isolator. Ben je dan zeker dat die kabels dan nog voldoende koeling hebben. Want als die kabels onvoldoende koeling/lucht krijgen geraken ze mogelijk oververhit en bestaat er brandgevaar. Elke oplossing kan zorgen voor nieuwe problemen. De oplossing kan er dus evengoed uit bestaan de kabels een beetje te verlegen. Maar daar kruipt wel wat werk in natuurlijk. Als je de juiste oorzaak niet kent en het juiste gevolg (want over dat incident zijn er vooral veel geruchten) is het ook moeilijk een oplossing te geven.
Ik heb het gehoord van een treinbestuurder van Oostende die het gehoord heeft van de instructeur.
Als je dan denkt aan koeling moet je het wandelpad iets breder maken. zodat er niets kan tussen vallen, net zoals bij de T27's gedaan werd aan de HS kasten.
Ook bij de T27's kan je als je wil met je handen zomaar in de hakkers zitten. Heb dit gehoord van instructeurs van Antwerpen. Hoe zal ik wel niet vertellen dat je het niet probeert...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 27 mei 2011, 00:54
door Steven
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 29 mei 2011, 21:04
door Lukas
Hoi,
Gisteren stond er een Desiro in bundel M te Leuven.
Lukas
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 mei 2011, 17:44
door HLE 2302
Lukas schreef:Hoi,
Gisteren stond er een Desiro in bundel M te Leuven.
Lukas
Vrijdag stonden er zelfs 2.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 mei 2011, 19:52
door groentje
Dit weekend waren er 's nachts testritten op lijn 2.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 mei 2011, 20:56
door Stijn91
groentje schreef:Dit weekend waren er 's nachts testritten op lijn 2.
Ze doen nog testritten, dat is dus goed, 's nachts dan nog.
Met hoeveel personen doen ze deze testritten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 mei 2011, 21:02
door groentje
Geen idee. Een bestuurder, een ingenieur van het arrondissement HSL, en wellicht wat volk van Siemens, DVIS en de NMBS, zeker?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 mei 2011, 21:46
door Stijn91
groentje schreef:Geen idee. Een bestuurder, een ingenieur van het arrondissement HSL, en wellicht wat volk van Siemens, DVIS en de NMBS, zeker?
Is eigenlijk ook niet zo belangrijk, zolang de testen maar goed verlopen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 06 jun 2011, 21:19
door Stijn91
Voor de HLE 18 hebben sommige treinbestuurders al opleiding gehad, is dit al gebeurd voor de Desiro, kan mij niet geloven dat ik dit hier al heb gelezen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 06 jun 2011, 21:34
door Lukas
Hoi,
Afgelopen zaterdag zag ik in Leuven 2 Desiro's.Ze stonden in bundel M.
Lukas
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 07 jun 2011, 12:39
door Stijn91
Lukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag zag ik in Leuven 2 Desiro's.Ze stonden in bundel M.
Lukas
Welke nummers
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 07 jun 2011, 21:31
door Lukas
Hoi,
Stijn91,
Ik kon de nummers niet zien omdat er een goederentrein voor stond.
Lukas
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 07 jun 2011, 21:36
door trainfreak
Ik heb die Desiro's ook zien staan in Leuven.
We passeerden er met de TSP trein toen ik ze zag.
Inderdaad jammer van de goederentrein die ervoor stond!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 jun 2011, 12:40
door Stijn91
Is er iemand die weet wanneer er volgende week testritten plaatsvinden en waar?
Of waar er Desiro's op een zichtbare plaats staan.