Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Geplaatst: 22 feb 2010, 17:22
Dat was het ofzo? Geen vragen & geen debat, heel triest
! Nu nog eens Vervotte die eens dezelfde uitleg zal doen. Ze verdienen een scenario zoals Bill Gates en de taart!

Ik alvast nietAdler schreef:Al 126 slides om aan te tonen dat er geen enkel probleem is.Presario schreef:Al meer dan 2uur aan het lullen. Nog steeds niets nieuw gezegd.
Wie had iets anders verwacht ?
Sterk. Als we allemaal zo gaan beginnen...overweg13 schreef:.
Ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat ik een punt wilde maken, maar eigenlijk wou ik mijn bericht gewoon verwijderen, en ofwel bestaat deze functie hier niet, ofwel vind ik ze niet.Jeroen schreef:Sterk. Als we allemaal zo gaan beginnen...overweg13 schreef:.
Als er ondertussen al andere berichten zijn geplaatst, is dat kruisje weg en kan je niet meer verwijderen.Steven schreef:je kan uw eigen berichten altijd verwijderen door rechts onderaan op het kruisje te klikken.
Onderzoek en ontwikkeling van de ETCS-apparatuur heeft jarenlang geduurd en is vrij duur geweest en aan het begin is er ok nog geen hoge vraag en dus maar een kleine productie. Ik heb echter begrepen dat de prijs van ETCS-apparatuur de laatste tijd hard aan het dalen is. Van wanneer is dat cijfer van 300.000 per treinstel?Adler schreef:Een van de redenen van die zeer hoge kostprijs is zeker dat die apparatuur maar door enkele firma's in Europa wordt gemaakt (Siemens, Alstom) die de prijs dus kunnen opdrijven.bobke schreef:Ik vraag mij af, waarom die veiligheidssystemen zoveel kosten? En zeker het systeem ETCS, 300 000 euro per treinstel? Wat kost er daarzoveel aan? Waar kruipt dat geld in? Ik veronderstel wel dat het zeer technologisch is en dat er veel informatica inzit, maar dat bedrag?
Enig idee waarom Eurostar pas nu weer naar Brussel rijdt en niet al sinds vorige week, zoals Thalys?groentje schreef:Via Halle (waar ondertussen 2 doorgaande sporen bruikbaar zijn, met beperkingen) en Edingen en zo langs de verbindingsboog bij Silly. Normaal wordt die verbindingsboog alleen maar door een diensttrein 1x per dag bereden. Dat is al een paar dagen een veelvoud daarvan.
Omdat er sinds vandaag weer 2 sporen beschikbaar zijn (tot gisteravond maar 1).rvdborgt schreef:Enig idee waarom Eurostar pas nu weer naar Brussel rijdt en niet al sinds vorige week, zoals Thalys?
Het bedrag van 300.000 euro voor ETCS en 30.000 euro voor TBL1+ is recent nog genoemd door ir. Bellot van de kamercommissie Infrastructuur en ook door Luc Lallemand.rvdborgt schreef:Onderzoek en ontwikkeling van de ETCS-apparatuur heeft jarenlang geduurd en is vrij duur geweest en aan het begin is er ok nog geen hoge vraag en dus maar een kleine productie. Ik heb echter begrepen dat de prijs van ETCS-apparatuur de laatste tijd hard aan het dalen is. Van wanneer is dat cijfer van 300.000 per treinstel?
Dat was toch een beetje te verwachten.Adler schreef:Luc Pauwels stapt op als voorzitter van de onafhankelijke spoorvakbond OVS na vele negatieve reacties op zijn verklaringen afgelopen weekend als zou de machinist van de trein Leuven-'s Gravenbrakel "voor 99,9 procent zeker" een rood licht genegeerd hebben, wat tot de treinramp in Halle leidde.
Het was niet de bedoeling om de machinist terecht te wijzen, zegt Pauwels.