Pagina 37 van 61

Geplaatst: 30 mei 2007, 19:43
door Dietrich
Hekken plaatsen levert niets op tenzij je elke paar kilometer omheen depots en stations afsluit. De enige oplossing is zorgen dat die graffiti niet meer blijft hangen door de nodige bescherming te voorzien op de stellen/rijtuigen zelf, ik wacht nog steeds op de vreugdevolle dag dat de NMBS hier iets kan en wil voor doen.

Geplaatst: 30 mei 2007, 20:05
door Stijn014
Dietrich schreef:Hekken plaatsen levert niets op tenzij je elke paar kilometer omheen depots en stations afsluit. De enige oplossing is zorgen dat die graffiti niet meer blijft hangen door de nodige bescherming te voorzien op de stellen/rijtuigen zelf, ik wacht nog steeds op de vreugdevolle dag dat de NMBS hier iets kan en wil voor doen.
En wat kost dat weer dan ? De kost moet ook niet groter worden dan wat ze eraan winnen.

Geplaatst: 30 mei 2007, 20:10
door Dietrich
Men ontdoet nu ook veel materieel van graffiti maar dat kost telkens geld, plus het blijft dweilen met de kraan open, soms lijkt het wel alsof er op een week meer graffiti bijkomt dan dat er verwijderd wordt.

Dus ofwel zorg je voor een bescherming (eenmalige kost), blijf je de graffiti manueel verwijderen (telkens terugkerende kosten) of je laat ze allemaal staan (kost niets).

Geplaatst: 30 mei 2007, 22:22
door Stijn014
Dietrich schreef:Men ontdoet nu ook veel materieel van graffiti maar dat kost telkens geld, plus het blijft dweilen met de kraan open, soms lijkt het wel alsof er op een week meer graffiti bijkomt dan dat er verwijderd wordt.

Dus ofwel zorg je voor een bescherming (eenmalige kost), blijf je de graffiti manueel verwijderen (telkens terugkerende kosten) of je laat ze allemaal staan (kost niets).
100% akkoord

maar wat is duurder Alle treinen die beschermende laag geven of regelmatig de grafitti verwijderen. Bestaat die laag trouwens? Ik weet wel dat er iets bestaat waardoor de grafitti gemakkelijker te verwijderen is.

Geplaatst: 30 mei 2007, 22:25
door Dietrich
Ik dacht dat dat wel bestond voor voertuigen, is alleszins al eens vermeld geweest op dit forum.

Voor gebouwen bestaat het alleszins.

Geplaatst: 31 mei 2007, 07:49
door pietmol
Steven schreef:het is de bedoeling dat de treinen 45xx die de relatie brussel antwerpen doen ook met dat stuurrijtuig gaan verzekerd worden. M6 te schaarbeek dient voor de bestuurders van fbmz en fsr van de nodige opleiding te kunnen laten genieten

idd IC-N zal hoogst waarschijnlijk de eer krijgen om als eerste M6 TD trein te rijden

Geplaatst: 31 mei 2007, 17:25
door trainfreak
Om 10u deze ochtend stond hij nog in Merelbeke.
De 27'ers waren wel ingeschakeld.

Heb ik van een MSN-contact.

Geplaatst: 31 mei 2007, 19:19
door Bert
Dietrich schreef:Ik dacht dat dat wel bestond voor voertuigen, is alleszins al eens vermeld geweest op dit forum.

Voor gebouwen bestaat het alleszins.
In Italiƫ hebben ze dit al een keer op de treinen aangebracht, maar ik weet niet wat het resultaat was.

Geplaatst: 31 mei 2007, 21:05
door Dietrich
Verschillende linkjes gevonden over zo een bescherming:

- http://www.stewartsigns.co.uk/rail/graf ... ection.php
- http://www.security-int.com/categories/ ... ection.asp
- http://solutionsmb.com/040~MB2000_Anti_ ... i_Coating/

Het bestaat dus, of het effectief is heb ik dus ook geen idee. De NMBS zou hier eens deftig research moeten voor doen, vooral voor hun nieuwe GEN-stellen.

Geplaatst: 01 jun 2007, 07:45
door trainfreak
Daarnet stond de M6 stuurstand nog in Merelbeke.

Geplaatst: 01 jun 2007, 11:04
door Steven
trainfreak schreef:Daarnet stond de M6 stuurstand nog in Merelbeke.
1 van de zovele die er al zijn hoor gisteren stond stuurrijtuig nr 4 in brugge, dus als je een melding maakt tracht dan te zien over welke nr het gaat :-)

Geplaatst: 01 jun 2007, 12:21
door K V B
Dietrich schreef:Men ontdoet nu ook veel materieel van graffiti maar dat kost telkens geld, plus het blijft dweilen met de kraan open, soms lijkt het wel alsof er op een week meer graffiti bijkomt dan dat er verwijderd wordt.

Dus ofwel zorg je voor een bescherming (eenmalige kost), blijf je de graffiti manueel verwijderen (telkens terugkerende kosten) of je laat ze allemaal staan (kost niets).
Gewapende patrouilles...

Geplaatst: 01 jun 2007, 15:43
door Shrek
Steven schreef: 1 van de zovele die er al zijn hoor gisteren stond stuurrijtuig nr 4 in brugge, dus als je een melding maakt tracht dan te zien over welke nr het gaat :-)
staat er in het groot een nummer op ofzo? :P

Geplaatst: 01 jun 2007, 16:12
door KurtDS
Steven schreef:
trainfreak schreef:Daarnet stond de M6 stuurstand nog in Merelbeke.
1 van de zovele die er al zijn hoor gisteren stond stuurrijtuig nr 4 in brugge, dus als je een melding maakt tracht dan te zien over welke nr het gaat :-)
Het is de 65003 met GF koppeling, hij staat er samen met een stam andere M6'en + de 2742 en 2750. Om 14u was hij er nog steeds.

Groeten
KurtDS

Geplaatst: 01 jun 2007, 16:17
door msts.be
Shrek schreef: staat er in het groot een nummer op ofzo? :P
Nee , maar je kunt ze aan 2 nummers herkennen : ofwel het 5-cijferige interne NMBS nummer dat doorstreept is (aangezien enkel de UIC-nummers sinds 1966 geldig zijn als geldige nummering , voor normaalspoorrijtuigen dan wel te verstaan , smalspoor is een andere zaak !) , voor de M6 BDx is dat de reeks 65001-65018.Ofwel het UIC-nummer natuurlijk dat onderaan in de blauwe balk staat en normaal zoiets is : '50 88 86-72 xxx-y' waarvoor de x staat voor het eigenlijke volgnummer en de y voor het controlecijfer.

Het makkelijkst is het interne nummer , dat staat namelijk vooraan op de zijkanten van de stuurpost.