Pagina 38 van 132

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 07:11
door The_Knitter
groentje schreef:Voor zover ik me herinner, wordt de stoptrein uit Maastricht doorgekoppeld naar Hasselt. Maastricht krijgt een directe verbinding met de Luikse binnenstad :wink:
Ah, een "Stopcity" zoals wij dat hier in Nederland ook wel noemen. Zulke voorbeelden zijn hier in Nederland ook genoeg te vinden, treinen die op een deel overal stoppen, maar elders weer 3 stations overslaan -> IC.

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 07:21
door rvdborgt
The_Knitter schreef:
groentje schreef:Voor zover ik me herinner, wordt de stoptrein uit Maastricht doorgekoppeld naar Hasselt. Maastricht krijgt een directe verbinding met de Luikse binnenstad :wink:
Ah, een "Stopcity" zoals wij dat hier in Nederland ook wel noemen. Zulke voorbeelden zijn hier in Nederland ook genoeg te vinden, treinen die op een deel overal stoppen, maar elders weer 3 stations overslaan -> IC.
Maastricht - Hasselt zal bij mijn weten geen stations overslaan.

Groetjes,
Rian

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 07:22
door The_Knitter
Maar waarom noemt men het dan een IC? Omdat Hasselt graag een IC-verbinding met Maastricht wil ofzo?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 09:23
door K V B
nahoj schreef:De naam van een trein is uiteindelijk van weinig belang.
Waar het handig kan zijn, is waar er een keuze is tussen twee treinen om van A naar B te gaan, en B veel meer stopt en er langer over doet. Een naam/categorie kan daar dan de aandacht op vestigen.
In Zwitserland bestaan er zo een tiental treincategoriƫn. Maar daar is het omdat men met de treinnaam ook een idee wil geven van het kwaliteitsniveau. Zou zijn er lijnen waar je zowel een IC als een IR hebt met precies dezelfde stops. De IC heeft echter een restaurant, de IR niet...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 09:49
door K V B
De presentatie voor Oost Vlaanderen bekijkend kan ik maar zeggen dat Aalter er fiks op vooruitgaat. 2 treinen per uur naar Brussel, en dan nog een stoptrein, die tijdens de spits ook elk halfuur rijd.

Nu, is er al ergens wat bekend over de dienstregeling zelf? Ik zou wel eens willen zien hoe het met de aansluitingen zit. Bijvoorbeeld zou het toch handig zijn moest men de Kortrijk - Gent - Brussel, de Oostende - Gent - Antwerpen en de stoptrein Brugge - Gent op elkaar doen aansluiten...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 10:03
door Treinen9880
K V B schreef:De presentatie voor Oost Vlaanderen bekijkend kan ik maar zeggen dat Aalter er fiks op vooruitgaat. 2 treinen per uur naar Brussel, en dan nog een stoptrein, die tijdens de spits ook elk halfuur rijd.

Nu, is er al ergens wat bekend over de dienstregeling zelf? Ik zou wel eens willen zien hoe het met de aansluitingen zit. Bijvoorbeeld zou het toch handig zijn moest men de Kortrijk - Gent - Brussel, de Oostende - Gent - Antwerpen en de stoptrein Brugge - Gent op elkaar doen aansluiten...
Ik woon zelf in Aalter en vind het goed dat we een snelle verbinding met Brussel hebben en nu we de verbinding verloren zijn met Antwerpen en Oostende hoop ik dat de treinen in de richting van Antwerpen mooi aansluit op de treinen die uit Aalter komen. Dat zou geen probleem mogen zijn voor de verbinding naar Oostende met 3 treinen (IC 01, IC 23 en IC 02) en hetzelfde telt voor Antwerpen met (IC 02, IC 04 en IC 28). Als ze alles goed aan elkaar laten aansluiten heeft Aalter een hele grote stap gemaakt qua verbindingen...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 10:04
door LML
260689 schreef:De IC verbinding Antwerpen - Mol zullen met desiros rijden.
De L-trein Antwerpen-Mol wordt vanaf dec. '15 elektrisch gereden, de IR-trein (of hoe 'm ook genoemd wordt) Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt blijft diesel (MW41).

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 11:14
door Terminus
De IC Gent-Mechelen, L Gent-Leuven en L Gent- Zeebrugge zouden ook allemaal met Desiro's gereden worden.

Ook al is de naam "IC" zeer ruim, ik dacht dat het de bedoeling was dat er vanaf december geen Desiro's meer voor IC-treinen zouden ingezet worden?

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 11:21
door K V B
Treinen9880 schreef: Ik woon zelf in Aalter ...
Aha nog een Aalternaar :-)

(Al ben ik nu wel een ex- Aalternaar...)

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 12:17
door trainspotterstef
Hoe gaat West-Vlaanderen bediend worden door het nieuwe vervoersplan

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 12:36
door Treinen9880
trainspotterstef schreef:Hoe gaat West-Vlaanderen bediend worden door het nieuwe vervoersplan
Stef ik dacht ergens gelezen te hebben dat West-vlaanderen op 14 maart aan de beurt is bij de roadshows nog 2 weekjes wachten

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 12:42
door trainspotterstef
Treinen9880 schreef:
trainspotterstef schreef:Hoe gaat West-Vlaanderen bediend worden door het nieuwe vervoersplan
Stef ik dacht ergens gelezen te hebben dat West-vlaanderen op 14 maart aan de beurt is bij de roadshows nog 2 weekjes wachten
Dank u Eddy voor de info

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 12:44
door trainspotterstef
Zou er ook al iets bekend zijn van hoe de ICE, Thalys, TGV gaat rijden vanaf december
Gaan ze ook nieuwe rijpaden moeten krijgen

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 12:48
door Treinen9880
trainspotterstef schreef:
Treinen9880 schreef:
trainspotterstef schreef:Hoe gaat West-Vlaanderen bediend worden door het nieuwe vervoersplan
Stef ik dacht ergens gelezen te hebben dat West-vlaanderen op 14 maart aan de beurt is bij de roadshows nog 2 weekjes wachten
Dank u Eddy voor de info
Heb nog eens gekeken en heb me vergist het is drie dagen later op 17 maart...

Re: Dienstregeling december 2014

Geplaatst: 02 mar 2014, 22:13
door Tijgernoot
trainspotterstef schreef:Zou er ook al iets bekend zijn van hoe de ICE, Thalys, TGV gaat rijden vanaf december
Gaan ze ook nieuwe rijpaden moeten krijgen
Van/naar Nederland blijven de grenstijden van Thalys gelijk, je kan aan de andere grenzen ongeveer hetzelfde verwachten lijkt mij.