Gelukkig dat station Brecht twee zijsporen telt. Anders zou het voor de reizigers op het perron extreem onveilig zijn mocht er een trein met 300 per uur door het station gestuurd worden.rds schreef:vandaag om 16:54 reed er een Thalys naar Nederland in volle snelheid voorbij station Brecht.
Noorderkempen Brecht !!!!!
-
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Dat is zo bij alle stations op een hogesnelheidslijn hoorHogersluys schreef:Gelukkig dat station Brecht twee zijsporen telt. Anders zou het voor de reizigers op het perron extreem onveilig zijn mocht er een trein met 300 per uur door het station gestuurd worden.

Dat zijn inderdaad testritten voor de ETCS die op de Thalys geïnstalleerd is.
Wat aantal reizigers betreft, er zijn momenteel tellingen gaande op het perron van NDK. Die mensen spreken van 850 à 1200 in-en uitstappende reizigers per dag.
De parking staat in ieder geval elke dag zo goed als vol.
Vanaf december zijn er in ieder geval 2 latere treinen 's avonds en ook weekendbediening.
Spijtig genoeg is er nog geen sprake om de verbinding door te trekken naar Brussel, wegens gebrek aan geschikt materieel.
Wat aantal reizigers betreft, er zijn momenteel tellingen gaande op het perron van NDK. Die mensen spreken van 850 à 1200 in-en uitstappende reizigers per dag.
Vanaf december zijn er in ieder geval 2 latere treinen 's avonds en ook weekendbediening.
Spijtig genoeg is er nog geen sprake om de verbinding door te trekken naar Brussel, wegens gebrek aan geschikt materieel.
Dat doet me plezier...Hobbes schreef: Wat aantal reizigers betreft, er zijn momenteel tellingen gaande op het perron van NDK. Die mensen spreken van 850 à 1200 in-en uitstappende reizigers per dag.
Dit bewijst dat men de mensen wel degelijk uit hun auto krijgt als hen een goed alternatief aangeboden wordt.
Als ze de frequentie nu nog verhogen en een paar rechtstreekse treinen naar Brussel inleggen zullen ze de parking misschien nog moeten uitbreiden...
Groeten,
-
Dag,
Houd er wel rekening mee dat Noorderkempen waarschijnlijk een groot aantal reizigers heeft afgesnoept van de fel geplaagde regio Turnhout/Herentals, en het dus niet noodzakelijk gaat om nieuwe reizigers.
Een rechtstreekse verbinding naar Brussel lijkt me met de huidige beperking qua materieel (M6-stuurstanden + HLE 13 in het midden) niet opportuun, maar na de indiensttreding van de reeks 18 (die is toch uitgerust met alle vereisten voor L4?) hoort dat waarschijnlijk wel tot de mogelijkheden.
Groeten,
Houd er wel rekening mee dat Noorderkempen waarschijnlijk een groot aantal reizigers heeft afgesnoept van de fel geplaagde regio Turnhout/Herentals, en het dus niet noodzakelijk gaat om nieuwe reizigers.
Een rechtstreekse verbinding naar Brussel lijkt me met de huidige beperking qua materieel (M6-stuurstanden + HLE 13 in het midden) niet opportuun, maar na de indiensttreding van de reeks 18 (die is toch uitgerust met alle vereisten voor L4?) hoort dat waarschijnlijk wel tot de mogelijkheden.
Groeten,
Inmiddels rijdt men er bijna 5 maanden, in eenzelfde frequentie als de Fyra: eens per uur, maar niet in het weekend. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de treinen? Is er vaak vertraging of uitval of loopt alles op rolletjes?
Tot nu toe zijn er zeer weinig problemen geweest, ik denk dat de afgeschafte treinen nog steeds op 1 hand te tellen zijn.
Dat is niet toevallig hoor. Dit is één van de weinige verbindingen waarvoor men over reserve materiaal kan beschikken.Hobbes schreef:Tot nu toe zijn er zeer weinig problemen geweest, ik denk dat de afgeschafte treinen nog steeds op 1 hand te tellen zijn.
Bij de meeste andere treinen is het bij problemen direct een afgeschafte trein

De ritten Thalys die momenteel doorgaan op L4 zijn zogenaamde "duurtesten" tussen Antwerpen en Rotterdam.
Ik denk dat er dagelijks zo'n zestal zijn (3 heen en 3 terug), wel alleen tijdens de week.
Ze dienen om de betrouwbaarheid van de trein op de baan te testen. Als ik me niet vergis wordt er ook regelmatig een ander stel gebruikt, één dat dan net omgebouwd is naar een ETCS versie.
Ik denk dat er dagelijks zo'n zestal zijn (3 heen en 3 terug), wel alleen tijdens de week.
Ze dienen om de betrouwbaarheid van de trein op de baan te testen. Als ik me niet vergis wordt er ook regelmatig een ander stel gebruikt, één dat dan net omgebouwd is naar een ETCS versie.
ze vallen omver
.
afgelopen weekend ging ik naar brecht en de thalys kwam voorbij toen de trein halt hield te brecht dus op het zijspoor wat dus veraf is van de 2 hoofsporen.

afgelopen weekend ging ik naar brecht en de thalys kwam voorbij toen de trein halt hield te brecht dus op het zijspoor wat dus veraf is van de 2 hoofsporen.

-
gisteren heb ik de trein van 21u37 in antwerpen zien vertrekken, er zat 1 reiziger op ... 

Dat noemen ze dan zeker een rendabele rittreinbruno schreef:gisteren heb ik de trein van 21u37 in antwerpen zien vertrekken, er zat 1 reiziger op ...

Tja, een nieuwe trein moet wel een beetje tijd krijgen om bekend te raken en te groeien, hé.
-
^^Inmiddels bestaat de dienst toch al ruim een half jaar. Dan moeten de mensen het toch stilletjesaan ontdekt hebben, niet? Maar andere berichten spreken van een succes, dus het zal wel meevallen met die rendabiliteit.