Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hogersluys

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Hogersluys »

rds schreef:vandaag om 16:54 reed er een Thalys naar Nederland in volle snelheid voorbij station Brecht.
Gelukkig dat station Brecht twee zijsporen telt. Anders zou het voor de reizigers op het perron extreem onveilig zijn mocht er een trein met 300 per uur door het station gestuurd worden.
Shrek

Bericht door Shrek »

Hogersluys schreef:Gelukkig dat station Brecht twee zijsporen telt. Anders zou het voor de reizigers op het perron extreem onveilig zijn mocht er een trein met 300 per uur door het station gestuurd worden.
Dat is zo bij alle stations op een hogesnelheidslijn hoor :wink:
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Dat zijn inderdaad testritten voor de ETCS die op de Thalys geïnstalleerd is.

Wat aantal reizigers betreft, er zijn momenteel tellingen gaande op het perron van NDK. Die mensen spreken van 850 à 1200 in-en uitstappende reizigers per dag.
De parking staat in ieder geval elke dag zo goed als vol.

Vanaf december zijn er in ieder geval 2 latere treinen 's avonds en ook weekendbediening.
Spijtig genoeg is er nog geen sprake om de verbinding door te trekken naar Brussel, wegens gebrek aan geschikt materieel.
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Hobbes schreef: Wat aantal reizigers betreft, er zijn momenteel tellingen gaande op het perron van NDK. Die mensen spreken van 850 à 1200 in-en uitstappende reizigers per dag.
De parking staat in ieder geval elke dag zo goed als vol.
Dat doet me plezier...
Dit bewijst dat men de mensen wel degelijk uit hun auto krijgt als hen een goed alternatief aangeboden wordt.
Als ze de frequentie nu nog verhogen en een paar rechtstreekse treinen naar Brussel inleggen zullen ze de parking misschien nog moeten uitbreiden...

Groeten,
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Houd er wel rekening mee dat Noorderkempen waarschijnlijk een groot aantal reizigers heeft afgesnoept van de fel geplaagde regio Turnhout/Herentals, en het dus niet noodzakelijk gaat om nieuwe reizigers.

Een rechtstreekse verbinding naar Brussel lijkt me met de huidige beperking qua materieel (M6-stuurstanden + HLE 13 in het midden) niet opportuun, maar na de indiensttreding van de reeks 18 (die is toch uitgerust met alle vereisten voor L4?) hoort dat waarschijnlijk wel tot de mogelijkheden.

Groeten,
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Inmiddels rijdt men er bijna 5 maanden, in eenzelfde frequentie als de Fyra: eens per uur, maar niet in het weekend. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de treinen? Is er vaak vertraging of uitval of loopt alles op rolletjes?
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Tot nu toe zijn er zeer weinig problemen geweest, ik denk dat de afgeschafte treinen nog steeds op 1 hand te tellen zijn.
Shrek

Bericht door Shrek »

Hobbes schreef:Tot nu toe zijn er zeer weinig problemen geweest, ik denk dat de afgeschafte treinen nog steeds op 1 hand te tellen zijn.
Dat is niet toevallig hoor. Dit is één van de weinige verbindingen waarvoor men over reserve materiaal kan beschikken.
Bij de meeste andere treinen is het bij problemen direct een afgeschafte trein :wink:
peejee2

Bericht door peejee2 »

De ritten Thalys die momenteel doorgaan op L4 zijn zogenaamde "duurtesten" tussen Antwerpen en Rotterdam.
Ik denk dat er dagelijks zo'n zestal zijn (3 heen en 3 terug), wel alleen tijdens de week.
Ze dienen om de betrouwbaarheid van de trein op de baan te testen. Als ik me niet vergis wordt er ook regelmatig een ander stel gebruikt, één dat dan net omgebouwd is naar een ETCS versie.
Shrek

Bericht door Shrek »

Hoe reageren de M6en eigelijk op een voorbijstormende Thalys? :)
Robin

Bericht door Robin »

ze vallen omver :mrgreen: .
afgelopen weekend ging ik naar brecht en de thalys kwam voorbij toen de trein halt hield te brecht dus op het zijspoor wat dus veraf is van de 2 hoofsporen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

gisteren heb ik de trein van 21u37 in antwerpen zien vertrekken, er zat 1 reiziger op ... :)
Afbeelding
Stef

Bericht door Stef »

treinbruno schreef:gisteren heb ik de trein van 21u37 in antwerpen zien vertrekken, er zat 1 reiziger op ... :)
Dat noemen ze dan zeker een rendabele rit :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Tja, een nieuwe trein moet wel een beetje tijd krijgen om bekend te raken en te groeien, hé.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

^^Inmiddels bestaat de dienst toch al ruim een half jaar. Dan moeten de mensen het toch stilletjesaan ontdekt hebben, niet? Maar andere berichten spreken van een succes, dus het zal wel meevallen met die rendabiliteit.
Plaats reactie