NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Stef »

Hier is de officiële lijst! Ik weet niet of er verschillen zijn met de officieuze lijst.


Nr Type Van Naar Vertrek Aankomst Bezetting
5026 IR N67 Aachen Hbf Welkenraedt 6:22 06:38 6
7970 P N67 Aalst Burst 5:31 05:47 3
7972 P N67 Aalst Burst 6:20 06:36 10
8978 P N67 Aalst Burst 19:14 19:30 9
5890 L N67 Aarlen Libramont 20:07 20:45 14
5904 L N7 Aarlen Luxembourg 4:39 05:04 23
8677 P N67 Aarlen Athus 19:25 19:39 11
8491 P N67 Ans Waremme 17:21 17:45 24
611 IR R Antwerpen Centraal Noord'kempen 11:35 11:52 25
621 IR N67 Antwerpen Centraal Noord'kempen 21:36 21:53 22
2570 L N67 Antwerpen Centraal Puurs 20:10 20:49 30
2571 L N67 Antwerpen Centraal Puurs 21:10 21:49 19
2755 L N7 Antwerpen Centraal Essen 05:35 06:17 11
4926 IR N67 Antwerpen Centraal Turnhout 5:46 06:38 21
3275 IR N67 Ath Geraardsbergen 05:21 05:44 13
4170 L N67 Ath Bergen 20:49 21:23 13
926 IC N67 Bergen Doornik 05:35 06:02 9
3725 IR N67 Bergen Quévy 04:54 05:12 12
4075 L N67 Bergen Braine-le-Comte 5:24 05:59 20
4090 L N67 Bergen Soignies 20:24 20:52 10
4190 L N67 Bergen Ath 19:37 20:11 20
7698 P N67 Bertrix Libramont 8:31 08:40 14
3922 IR N67 Binche Bru-N 22:16 23:28 36
7063 P N67 Blankenberge Brugge 08:32 08:46 16
4056 L N67 Braine-le-Comte Bergen 6:10 06:44 18
4374 L N67 Braine-le-Comte Charleroi-Zuid 4:41 05:29 10
4390 L N67 Braine-le-Comte Charleroi-Zuid 20:36 21:37 15
4391 L N67 Braine-le-Comte Charleroi-Zuid 21:36 22:35 6
971 L N67 Brugge Zeebrugge-Dorp 21:07 21:28 7
7062 P N67 Brugge Blankenberge 08:04 08:19 28
8054 P N67 Brugge Zeebrugge-Dorp 16:18 16:38 26
3569 L N67 Bru-Lux Mechelen 20:03 20:45 10
5409 CR N67 Brussel West Dendermonde 9:34 10:16 8
5410 CR N67 Brussel West Dendermonde 10:34 11:16 7
5411 CR N67 Brussel West Dendermonde 11:34 12:16 16
5412 CR N67 Brussel West Dendermonde 12:34 13:19 7
5413 CR N67 Brussel West Dendermonde 13:34 14:16 13
5414 CR N67 Brussel West Dendermonde 14:34 15:16 23
5419 CR N67 Brussel West Dendermonde 19:34 20:16 10
2004 IC N67 Brussel-Zuid Antwerpen Centraal 04:53 05:43 36
2803 IR N67 Brussel-Zuid Antwerpen Centraal 04:14 05:35 23
3754 CR N67 Brussel-Zuid Leuven 5:18 06:06 16
3904 IR N67 Brussel-Zuid Louvain-la-N 5:21 06:18 32
5306 CR N67 Brussel-Zuid Dendermonde 6:00 06:40 18
5311 CR N67 Brussel-Zuid Dendermonde 11:00 11:40 16
5320 CR N67 Brussel-Zuid Dendermonde 20:00 20:40 17
5321 CR N67 Brussel-Zuid Dendermonde 21:00 21:40 10
6375 L N67 Brussel-Zuid Nijvel 5:19 05:52 14
6554 CR N67 Brussel-Zuid Louvain-la-N 4:42 06:00 20
7971 P N67 Burst Aalst 5:55 06:10 10
7973 P N67 Burst Aalst 6:53 07:09 30
8979 P N67 Burst Aalst 19:43 19:59 6
4370 L N67 Charleroi-Zuid Braine-le-Comte 19:25 20:24 12
4371 L N67 Charleroi-Zuid Braine-le-Comte 20:25 21:24 11
4372 L N67 Charleroi-Zuid Braine-le-Comte 21:25 22:24 8
4472 L N67 Charleroi-Zuid Bergen 22:06 22:54 10
4655 L N67 Charleroi-Zuid Couvin 5:13 06:21 6
4755 L N67 Charleroi-Zuid Erquelinnes 05:18 05:55 10
7764 P N67 Charleroi-Zuid Walcourt 7:39 08:08 11
7787 P N67 Charleroi-Zuid Nijvel 12:12 12:40 12
4692 L N67 Couvin Charleroi-Zuid 21:23 22:25 6
4840 IR N67 Couvin Charleroi-Zuid 20:00 20:58 11
1576 CR N67 Dendermonde Geraardsbergen 04:37 6:09 26
2300 IC R67 Dendermonde Lokeren 7:07 7:21 7
2302 IC N67 Dendermonde St-Niklaas 04:54 5:19 4
2303 IC N67 Dendermonde St-Niklaas 05:38 06:08 13
4125 IR N67 Dendermonde Kortrijk 04:35 05:33 21
5330 CR N67 Dendermonde Brussel-Zuid 10:10 10:52 29
5339 CR N67 Dendermonde Brussel-Zuid 19:10 19:52 17
5340 CR N67 Dendermonde Brussel-Zuid 20:10 20:52 16
5426 CR N67 Dendermonde Brussel West 5:34 06:21 10
5430 CR N67 Dendermonde Brussel West 9:34 10:21 7
5431 CR N67 Dendermonde Brussel West 10:34 11:21 5
5432 CR N67 Dendermonde Brussel West 11:34 12:21 6
5433 CR N67 Dendermonde Brussel West 12:34 13:21 7
5434 CR N67 Dendermonde Brussel West 13:34 14:21 7
5435 CR N67 Dendermonde Brussel West 14:34 15:21 6
5436 CR N67 Dendermonde Brussel West 15:32 16:20 15
5439 CR N67 Dendermonde Brussel West 18:34 19:21 11
5721 L N67 Dendermonde St-Niklaas 21:04 21:30 32
922 IC N67 Doornik Charleroi-Zuid 23:00 23:58 5
3842 IR N67 Doornik Namen 20:12 22:14 39
3964 L R7 Doornik Moeskroen 14:40 14:55 10
3971 L R7 Doornik Moeskroen 21:40 21:55 11
19902 IC R6 Doornik Lille Flandres 06:21 06:50 11
8575 P N67 Enghien Geraardsbergen 18:21 18:40 21
4775 L N67 Erquelinnes Charleroi-Zuid 4:46 05:26 25
4791 L N67 Erquelinnes Charleroi-Zuid 21:10 21:50 10
4792 L N67 Erquelinnes Charleroi-Zuid 22:10 22:49 7
19200 L N67 Erquelinnes Jeumont 7:52 07:55 3
19202 L N67 Erquelinnes Jeumont 12:58 13:01 3
19204 L N67 Erquelinnes Jeumont 16:51 16:54 3
19206 L N67 Erquelinnes Jeumont 5:56 05:59 2
19208 L N67 Erquelinnes Jeumont 9:50 09:53 2
19210 L N67 Erquelinnes Jeumont 10:50 10:53 2
19212 L N67 Erquelinnes Jeumont 17:53 17:56 3
19214 L N67 Erquelinnes Jeumont 18:50 18:53 3
4544 IC N67 Essen Antwerpen Centraal 22:10 22:43 11
6291 L N67 Gembloux Louvain-la-N 20:53 21:30 27
7301 P N67 Genk Hasselt 5:40 05:53 21
7331 P N67 Genk Hasselt 9:48 10:03 20
8930 P R5 Gent Deinze 17:39 17:52 36
1855 L N67 Gent-St-P Geraardsbergen 05:11 06:03 20
5107 L R67 Hasselt Tongeren 07:04 07:27 2
5108 L R67 Hasselt Tongeren 08:04 08:27 4
5109 L R67 Hasselt Tongeren 09:04 09:27 5
5110 L R67 Hasselt Tongeren 10:04 10:27 6
5111 L R67 Hasselt Tongeren 11:04 11:27 8
5112 L R67 Hasselt Tongeren 12:04 12:27 7
7313 P N67 Hasselt Genk 08:57 09:16 13
2360 L N67 Herentals Lier 10:04 10:26 16
2361 L N67 Herentals Lier 11:04 11:26 18
2363 L N67 Herentals Lier 13:04 13:26 19
3170 L N67 Herentals Mol 21:25 21:43 15
3171 L N67 Herentals Mol 22:25 22:43 18
4971 L N67 Herstal Statte 21:11 22:05 18
5672 L N67 Hoei Namen 22:55 23:27 11
19201 L N67 Jeumont Erquelinnes 08:09 08:12 4
19203 L N67 Jeumont Erquelinnes 13:07 13:10 2
19205 L N67 Jeumont Erquelinnes 17:06 17:09 4
19207 L N67 Jeumont Erquelinnes 06:29 06:33 2
19209 L N67 Jeumont Erquelinnes 10:06 10:09 2
19211 L N67 Jeumont Erquelinnes 11:06 11:09 3
19213 L N67 Jeumont Erquelinnes 18:06 18:09 3
19215 L N67 Jeumont Erquelinnes 19:06 19:09 2
1660 L N67 Kortrijk Zottegem 10:05 10:41 21
1669 L N67 Kortrijk Zottegem 19:05 19:41 32
2326 IC N67 Kortrijk Poperinge 05:36 06:16 15
19708 IC R7 Kortrijk Lille Flandres 07:29 07:58 30
8777 P N67 La Louv-Centre Luttre 16:18 16:42 21
2455 L N67 Leuven Hasselt 5:34 06:21 11
2605 IC N67 Leuven Antwerpen Centraal 05:35 06:18 15
7365 P N67 Leuven Hasselt 4:51 05:39 9
5792 L N67 Libramont Namen 20:52 22:37 9
7697 P N67 Libramont Bertrix 08:20 08:28 7
5272 L N67 Liège-Palais Welkenraedt 22:01 22:52 35
2380 L N67 Lier Herentals 10:34 10:55 10
2381 L N67 Lier Herentals 11:34 11:55 17
2383 L N67 Lier Herentals 13:34 13:55 29
2443 IC N67 Liers Namen 21:36 22:46 31
4969 L N67 Liers Statte 19:03 20:05 31
19709 IC R7 Lille Flandres Kortrijk 08:08 08:35 36
6273 L N67 Louvain-la-N Ottignies 23:30 23:39 10
6595 CR R Louvain-la-N Ottignies 00:05 00:14 6
2944 IR N67 Luik-Guillemins Hasselt 22:18 23:16 15
5169 L N67 Luik-Guillemins Waremme 19:45 20:17 27
5170 L N67 Luik-Guillemins Waremme 20:50 21:22 24
5171 L N67 Luik-Guillemins Waremme 21:45 22:17 14
8778 P N67 Luttre La Louv-Centre 17:22 17:46 33
5641 L R Luxembourg Aarlen 21:57 22:15 23
5642 L R Luxembourg Aarlen 22:58 23:16 23
5943 L R Luxembourg Aarlen 23:47 00:12 21
3590 L N67 Mechelen Bru-Lux 19:15 19:57 31
3992 L R7 Moeskroen Doornik 22:15 22:30 4
3191 L N67 Mol Herentals 20:17 20:35 9
3192 L N67 Mol Herentals 21:17 21:35 10
3821 IR N67 Namen Bergen 21:49 23:00 16
6176 L R67 Namen Charleroi-Zuid 6:49 07:38 13
8486 P N67 Namen Hoei 18:18 18:48 34
7782 P N67 Nijvel Jemeppe-s-S 7:38 08:36 28
631 IR R Noord'kempen Antwerpen Centraal 11:07 11:24 37
641 IR R Noord'kempen Antwerpen Centraal 21:07 21:24 9
3075 L N67 Ottignies Leuven 5:18 05:58 9
6475 L N67 Ottignies Leuven 4:52 05:32 8
2590 L N67 Puurs Antwerpen Centraal 20:11 20:50 11
2592 L N67 Puurs Antwerpen Centraal 22:11 22:50 7
4071 L N67 Soignies Bergen 21:07 21:36 8
4991 L N67 Statte Liège-Palais 20:55 21:42 11
4992 L N67 Statte Liège-Palais 22:00 22:49 12
1724 IC N67 St-Ghislain Quiévrain 04:34 04:50 5
1725 IC N67 St-Ghislain Quiévrain 05:31 05:47 5
7860 P N67 St-Ghislain Bergen 4:45 04:57 22
8860 P N67 St-Ghislain Bergen 16:06 16:18 36
2345 IC N67 St-Niklaas Dendermonde 22:36 23:02 14
2346 IC N67 St-Niklaas Dendermonde 23:36 00:02 9
2575 L N67 St-Niklaas Antwerpen Centraal 04:56 05:50 14
5741 L N67 St-Niklaas Dendermonde 21:36 22:02 20
5693 L N67 Tamines Namen 22:15 22:47 9
4921 IR N67 Turnhout Antwerpen Centraal 21:22 22:13 38
5291 L N67 Verviers-C Liège-Palais 20:53 21:32 40
8763 P N67 Walcourt Charleroi-Zuid 18:09 18:35 8
5191 L N67 Waremme Luik-Guillemins 20:43 21:15 9
5192 L N67 Waremme Luik-Guillemins 21:43 22:15 6
5193 L N67 Waremme Luik-Guillemins 22:43 23:15 7
3055 L N67 Wavre Ottignies 05:29 05:38 8
503 IC R Welkenraedt Eupen 06:40 06:47 10
523 IC N67 Welkenraedt Eupen 21:45 21:52 14
5004 IR R7 Welkenraedt Aachen Hbf 5:54 06:09 3
5005 IR N7 Welkenraedt Aachen Hbf 5:59 06:14 3
991 L N67 Zeebrugge-Dorp Brugge 21:32 21:53 5
1681 L N67 Zottegem Kortrijk 11:19 11:55 16
1690 L N67 Zottegem Kortrijk 20:19 20:55 25
7979 P N67 Zottegem Aalst 13:22 13:51 9


http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 111020_090
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Stijn91 »

De 2 treinen die in Ninove stoppen blijven behouden.

Persbericht NMBS: http://www.b-rail.be/php/presscorp/inde ... iew&id=310
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door stefanic »

een beter leesbare lijst in pdf staat op deredactie.be op de 'nieuws'-pagina een eindje naar beneden
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door FLV-FGSP »

stefanic schreef:Een ledige rit (= zonder reizigers) kost minder aan rijpadkost dan een commerciële rit (=toegelaten voor reizigers). Maar het gaat hier inderdaad niet om fortuinen.
Alweer iets geleerd, bedankt. Ledige rit vs IC of CityRail is inderdaad 1 vs 1,4 volgens de bijlage bij de Netverklaring.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Steven »

Jammer kan een ledige rit niets opbrengen, de rit met iets of wat reizigers wel, het aantrekkelijker maken van bepaalde verbindingen kan al veel doen.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door ferry »

Hoi

Wat is nu het nut van het afschaffen van de trein van 11:07 vanuit Noorderkempen: 37 reizigers staan in de kou en men wint niets aan personeel(die mogen een uurtje kaarten).
Hopelijk laat de Burgemeester van Brecht zich horen!!


f
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Joris »

Hallo,
LHOON schreef:
fets schreef:
rvdborgt schreef:Jeumont-Erquelinnes: blijft daar eigenlijk nog iets over?
Misschien wel niet. Het inkorten van die ritten levert overigens maar zeer weinig op. De treinen staan gewoon iets langer stil in Erquelinnes. Er wordt geen materieel of personeel mee bespaard.
Ze zouden beter doorrijden tot Maubeuge, daar is tenminste iets te doen: klein bruisend stadje + aansluiting naar Parijs aan redelijke tarieven. Maar ja, de TGV-"maffia" wil dit niet..
Met welk materiaal dan wel? Niet met de klassiekjes die daar nu de dienst uitmaken: voorbij Jeumont is het 25kV...

Grensverkeer met Frankrijk wordt niet echt bevorderd: De Panne-Duinkerke en Quiévrain-Valenciennes zijn al jaren afgeschaft en liggen weg te roesten, Quévy-Aulnoye wordt ook niet meer bediend, en nu gaat Erquelinnes-Jeumont er ook aan.

Heb nog één van de laatste treinen Quévy-Maubeuge genomen: zeer duur grenstarief, en slechte aansluiting met de trein uit Mons. Men wil kennelijk niet dat de mensen te trein gebruiken in grensverkeer...
Met franse Bibi's moet dat in de toekomst wel lukken.
Vergeet ook niet dat de subsidies aan de grens stoppen! Daarom dat die laatste km plots zoveel duurder worden denk ik.
Overal in Europa verdwijnen de grenstrajecten trouwens. Bizar, was de EU er niet om de grenzen te laten verdwijnen in plaats van ervoor te zorgen dat je ze niet meer over geraakt?
En uiteraard doen de spoorwegen er alles aan om de reizigers daar weg te pesten.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Joris »

Hallo,
stefanic schreef:
FLV-FGSP schreef:Er zitten gewoon dingen in die niet kunnen kloppen. Het schrappen van trein 503 Welkenraedt - Eupen levert niets op, omdat die trein nodig is om trein 530 te verzekeren. Deze trein vertrekt met personeel uit Welkenraedt en de NMBS moet daar hoe dan ook een rijpad voor betalen. Dan kun je toch evengoed die 10 reizigers meenemen?
Een ledige rit (= zonder reizigers) kost minder aan rijpadkost dan een commerciële rit (=toegelaten voor reizigers). Maar het gaat hier inderdaad niet om fortuinen.
En spaart men op die manier ook de tarieven om te mogen stoppen aan een station/halte niet uit?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
jotie
Berichten: 379
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door jotie »

FLV-FGSP schreef:Er zitten gewoon dingen in die niet kunnen kloppen. Het schrappen van trein 503 Welkenraedt - Eupen levert niets op, omdat die trein nodig is om trein 530 te verzekeren. Deze trein vertrekt met personeel uit Welkenraedt en de NMBS moet daar hoe dan ook een rijpad voor betalen. Dan kun je toch evengoed die 10 reizigers meenemen?
Als een 'lege' trein met personeel vertrekt en aankomt in een station, dan hoeft men toch geen tekening te maken bij wat er in de praktijk zal gebeuren? Belgen zijn creatieve mensen, hoor. En zo creatief hoef je daarvoor zelfs niet te zijn. Met andere woorden: die 10 reizigers zullen in ruil voor een tas koffie of een sigaretje op hun bestemming geraken. :wink:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5480
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door overweg13 »

jotie schreef:
FLV-FGSP schreef:Er zitten gewoon dingen in die niet kunnen kloppen. Het schrappen van trein 503 Welkenraedt - Eupen levert niets op, omdat die trein nodig is om trein 530 te verzekeren. Deze trein vertrekt met personeel uit Welkenraedt en de NMBS moet daar hoe dan ook een rijpad voor betalen. Dan kun je toch evengoed die 10 reizigers meenemen?
Als een 'lege' trein met personeel vertrekt en aankomt in een station, dan hoeft men toch geen tekening te maken bij wat er in de praktijk zal gebeuren? Belgen zijn creatieve mensen, hoor. En zo creatief hoef je daarvoor zelfs niet te zijn. Met andere woorden: die 10 reizigers zullen in ruil voor een tas koffie of een sigaretje op hun bestemming geraken. :wink:
Dat geloof je toch zelf niet? Wie zou het wagen om de ene dag wel en de andere niet ter bestemming te raken, afhankelijk van de TBG? En welke TBG zou zijn job op het spel zetten om niet-verzekerde reizigers mee te nemen?
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Steven »

dikke zever, er is geen enkele TBG die zomaar in het wilde weg mensen zal meenemen, lege ritten mogen trouwens voor uur vertrekken, dus daar sta je dan ook als je denkt die lege rit te nemen om ergens op bestemming te geraken.
petit_hund
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
Locatie: Eupen
Contacteer:

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door petit_hund »

FLV-FGSP schreef:Er zitten gewoon dingen in die niet kunnen kloppen. Het schrappen van trein 503 Welkenraedt - Eupen levert niets op, omdat die trein nodig is om trein 530 te verzekeren. Deze trein vertrekt met personeel uit Welkenraedt en de NMBS moet daar hoe dan ook een rijpad voor betalen. Dan kun je toch evengoed die 10 reizigers meenemen?
Der IC-A 518 um 21:40 von Welkenraedt nach Eupen wird ja auch Geschrapt, aber der IC-A 545 um 22:15 von Eupen nach Leuven nicht, wird auch dann wen es so gemacht wird eine Leerfahrt von Welkenraedt nach Eupen geben.

Gruss, Torsten.
Afbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door Hogersluys »

Gelukkig dat de lijn Eeklo-Gent buiten schot is gebleven. Het is sowieso en niet al te goed bedeelde lijn. De late en de vroege trein schrappen had het onacceptabel gemaakt.

Veel schrappingen op L82. Hoeveel treinen blijven er daar nu over? Of wordt de lijn nu definitief gesloten? De pas afgelopen vernieuwingswerken komen nu wel erg belachelijk over. Een duidelijk voorbeeld van miscommunicatie tussen Infrabel en de NMBS.
K V B
Berichten: 3384
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door K V B »

Joris schreef: Vergeet ook niet dat de subsidies aan de grens stoppen! Daarom dat die laatste km plots zoveel duurder worden denk ik.
Overal in Europa verdwijnen de grenstrajecten trouwens. Bizar, was de EU er niet om de grenzen te laten verdwijnen in plaats van ervoor te zorgen dat je ze niet meer over geraakt?
Dat Overal de grenstrajecten verdwijnen is niet juist. Tussen Nederland en Duitsland is er de laatste jaren juist een hoop verbetert. Regionaal grensoverschrijdend verkeer mag en kan men wel subsidiëren. Ook tussen Frankrijk en Duitsland zijn er regionale treindiensten bij gekomen, evenals tussen Zwitserland en Duitsland. Ook het regionale aanbod tussen Zwitserland en Italië wordt uitgebouwd.
Het probleem in België is dat de gewesten geen treindiensten mogen organiseren. En de regio aan de andere kant van de grens moet natuurlijk ook geïnteresseerd zijn. Voor Erquelines - Jeumont zouden eigenlijk het Waals Gewest en Nord Pas-de-Calais rond de tafel moeten zitten...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5480
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen

Bericht door overweg13 »

Hogersluys schreef:Gelukkig dat de lijn Eeklo-Gent buiten schot is gebleven. Het is sowieso en niet al te goed bedeelde lijn. De late en de vroege trein schrappen had het onacceptabel gemaakt.

Veel schrappingen op L82. Hoeveel treinen blijven er daar nu over? Of wordt de lijn nu definitief gesloten? De pas afgelopen vernieuwingswerken komen nu wel erg belachelijk over. Een duidelijk voorbeeld van miscommunicatie tussen Infrabel en de NMBS.
Grootscheepse vernieuwingen en afschaffing kort nadien: dat is van alle tijden. Het gebeurde ook toen de NMBS nog een eenheidsstructuur had. We lachten er soms mee: ze gaan alles vernieuwen, het zal niet lang meer duren...
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie