Pagina 40 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 27 dec 2010, 18:42
door Steven
dat heeft niets met degelijkheid op zich te maken maar eerder met een consumptiemaatschappij waarbij voorwerpen gewoonweg niet lang mogen meegaan. Ze worden zo gemaakt dat ze na x tijd wel kapot moeten gaan dit om de productie te behouden.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 dec 2010, 12:10
door vasonline
Steven schreef:dat heeft niets met degelijkheid op zich te maken maar eerder met een consumptiemaatschappij waarbij voorwerpen gewoonweg niet lang mogen meegaan. Ze worden zo gemaakt dat ze na x tijd wel kapot moeten gaan dit om de productie te behouden.
Offtopic: In de nieuwe M6 rijtuigen viel het me op dat stoffen vloerbekleding al aardig wat slijtage vertoonde.
Waarbij ik dan de M6 niet wil afkraken, maar op gebied van slijtvaste materialen gaat er niets boven een leren bekleding
en een harde vloer.
Ontopic: In de brochure die in het station lag: "we danken u voor uw begrip en vertrouwen"
staat een heel merkwaardig zinnetje
"Intussen worden ook de 285 oude 'tweetjes' in een nieuw pak gestoken"
???? Toch een opknapbeurt(je) ?
Of bedoelde men hiermee de reeds gemoderniseerde exemplaren mee? Maar ik dacht dat het laatste vernieuwde
stel al enige jaren geleden van de C.W. rolde...
Mvg,
S.
EDIT: Bronvermelding: brochure online hier:
http://www.b-rail.be/corporate/F/assets/mailingNL.pdf
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 dec 2010, 15:09
door Dietrich
Dat laatste heb ik ook gemerkt, en ik veronderstel dat men de gemoderniseerde klassiekjes bedoelt, zijnde de NewLook- en CR-uitvoeringen. De huidige bordeaux stellen zie ik ze niet meer moderniseren.
Waarschijnlijk is dat stuk tekst dus al heel lang geleden geschreven (misschien wou men ooit al een degelijke brochure uitbrengen x jaren terug) ofwel gebaseerd op verouderde info.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 dec 2010, 17:22
door melle
vasonline schreef:Steven schreef:dat heeft niets met degelijkheid op zich te maken maar eerder met een consumptiemaatschappij waarbij voorwerpen gewoonweg niet lang mogen meegaan. Ze worden zo gemaakt dat ze na x tijd wel kapot moeten gaan dit om de productie te behouden.
Offtopic: In de nieuwe M6 rijtuigen viel het me op dat stoffen vloerbekleding al aardig wat slijtage vertoonde.
Waarbij ik dan de M6 niet wil afkraken, maar op gebied van slijtvaste materialen gaat er niets boven een leren bekleding
en een harde vloer.
Ontopic: In de brochure die in het station lag: "we danken u voor uw begrip een vertrouwen"
staat een heel merkwaardig zinnetje
"Intussen worden ook de 285 oude 'tweetjes' in een nieuw pak gestoken"
???? Toch een opknapbeurt(je) ?
Of bedoelde men hiermee de reeds gemoderniseerde exemplaren mee? Maar ik dacht dat het laatste vernieuwde
stel al enige jaren geleden van de C.W. rolde...
Mvg,
S.
EDIT: Bronvermelding: brochure online hier:
http://www.b-rail.be/corporate/F/assets/mailingNL.pdf
Ik citeer uit het bundeltje:
Geen gsm-bereik: de treinbegeleiders beschikken allen over een gsm, maar de dekking door gsm-operatoren is niet altijd gegarandeerd langs de lijnen.
Ik dacht dat er momenteel overal GSM dekking was??
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 dec 2010, 17:31
door Steven
overal GSM dekking? lol dat zal altijd een utopie zijn hoor.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 dec 2010, 18:42
door AM'er
285 tweetjes...
Diegene die gemoderniseerd zijn, betreffen de 601 t.e.m. 787= 186 exemplaren.
Van de bordeauxstellen zijn er momenteel nog 103 in dienst.
Volgens de tekst kunnen we besluiten dat er nog een modernisering zal plaatsvinden van de AM62-65.
De 6 Sabenastellen niet meegeteld.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 dec 2010, 19:01
door Dieselfreak
De 62-ers moderniseren?? Dat is de eerste keer dat ik dit verneem!
Volgens
deze site worden deze niet gemoderniseerd:
belrail schreef:Leur fin de service approche cependant, puisqu'elles ne font pas partie des séries d'automotrices à moderniser.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 28 dec 2010, 20:47
door HijDieHetWeet
MR62-65 zullen NOOIT gemoderniseed worden. En die ex Sabena's zullen samen met de 62-65's verdwijnen. Wanneer is natuurlijk de vraag? Deze stellen hebben 2 milj km minder gereden dan de andere.
Slijtvaste materialen = leder. In welke treinen kan men leder terugvinden?? Dat wil ik wel eens weten...
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 dec 2010, 11:07
door vasonline
HijDieHetWeet schreef:MR62-65 zullen NOOIT gemoderniseed worden. En die ex Sabena's zullen samen met de 62-65's verdwijnen. Wanneer is natuurlijk de vraag? Deze stellen hebben 2 milj km minder gereden dan de andere.
Slijtvaste materialen = leder. In welke treinen kan men leder terugvinden?? Dat wil ik wel eens weten...
Dank je voor het antwoord.
Ik drukte me niet goed uit: een mat op het platform van 2e klasse is m.i. sterker aan sleet onderhevig dan een vlakke vloer.
Ik vermoedde dat men inderdaad ergens een oude tekst boven had gehaald....maar ik wou het toch even melden hier

Als het doorgegaan was, dacht ik aan een kleine revisie zoals de AM-75: er zijn er daarvan toch een aantal met een nieuwe
bordeaux schildering.
Anyway: dat ze als de Desiro-ML geleverd is, dat ze nog maar een paar MR62-65 houden, (kinderziektes) SLT in gedachten houdende....
Mvg,
S.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 dec 2010, 14:35
door AM'er
Een nieuwe bordeauxschildering op de AM62-65 zou ze al stukken fleuriger laten zien.
Hoewel de meeste stellen nog in redelijke staat zijn, hebben sommige (o.a.176-215-191-193) een nieuw laagje verf nodig vooraleer ze beginnen door te roesten.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 dec 2010, 16:39
door Marianne
vasonline schreef:
Ik drukte me niet goed uit: een mat op het platform van 2e klasse is m.i. sterker aan sleet onderhevig dan een vlakke vloer.
Vloerbedekking in de trein is naar mijn mening ook niet zo perse nodig (het is maar een trein en ik denk niet dat reizigers zich druk maken of er nu wel of geen vloerbedekking op de vloer ligt). Wel vind ik het interieur van een ongemoderniseerd Klassiekje wel wat rommeliger overkomen, ligt aan de wat donkere kleur van het interieur denk ik.
Als het doorgegaan was, dacht ik aan een kleine revisie zoals de AM-75: er zijn er daarvan toch een aantal met een nieuwe
bordeaux schildering.
Hebben er een aantal AM-75 een nieuwe verflaag dan? Het is me wel opgevallen dat er een aantal mooi glanzen ja, maar dacht dat het kwam doordat ze een wasbeurt hebben gehad
Anyway: dat ze als de Desiro-ML geleverd is, dat ze nog maar een paar MR62-65 houden, (kinderziektes) SLT in gedachten houdende....
Er zullen altijd nog wel kinderziektes opduiken als ze eenmaal in dienst zijn lijkt mij. Zo'n vervanging verloopt toch meestal geleidelijk?
In Nederland verdween met de introductie van de SLT ook niet meteen al het Mat'64 materieel.
Groetjes,
Marianne
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 29 dec 2010, 17:23
door Stef
Gisteren stel 229 gezien om de L5716 en de L5736 te verzekeren.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 dec 2010, 02:04
door AGE-411
Dieselfreak schreef:In de beginjaren van hun bestaan werden klassiekjes vooral voor IC-verbindingen gebruikt, maar met de komst van moderner materieel werden ze daarvan verdreven en tegenwoordig doen ze vooral L-diensten. Soms vraag ik me af: zullen de Deense Neuzen, die vandaag vooral IC-treinen doen, later ook voornamelijk als stoptrein rijden?
Soms zie je er nog op IC-verbindingen.
Gisteren op de IC-F naar Quivrain met vertrek van 18u08 in Luik nog een gehad.
Ook de IC-L die in Dendermonde vertrekt om 18u07 naar Poperinge bestaat altijd uit klassiekjes. Vroeger nam ik deze nooit, maar sinds ik dit 'ontdekte' nam ik hem al 4 keer.
Nu komt de vraag
(waarvoor ik me eigenlijk op dit forum inschreef
):
Kan iemand een overzicht geven op welke ritten op IC's er nog klassiekjes zitten? Is altijd interessant om een planning 'toevallig' op die ritten af te stemmen.
alvast bedankt,
mvg,
R.Hofman
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 dec 2010, 09:10
door AM'er
Tijdens de vorige dienstregeling (nu nog?) waren er klassiekjes op de IC-L Kortrijk-Brussel.
Tweetal jaar geleden nog klassiekjes op de IC Kortrijk-Oostende (omstreeks middaguur).
Vorig jaar nog diverse diensten met klassiekjes op de IC Antwerpen-Oostende.
103 van de 120 AM62-65 stellen zijn in dienst, dus we kunnen ze nog een tijd zien rijden

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 dec 2010, 09:23
door LHOON
De IC I Charleroi-Antwerpen wordt 's avonds met klassiekjes gereden.