cool foto's vind de taurus loc's van de ÖBB veel cooldersncf-sncb schreef:Mooie foto's van zo'n lompe trein!Robin schreef:1812 & 1814 staan in Mechelen voor testen op extreme koude en warmte.
1814 staat met platte baterijen.
het stalen ros met verroesten wielen![]()
![]()
![]()
LED'jes voor de achterlichten
graag eventuele mening van foto's
![]()
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
ok sorrymsts.be schreef:Aub geen foto's meequoten, dit is paginavervuiling !
Steven schreef:Voorlopig niks nieuws, is ook wel een lastige periode. Het is zomer en dan is het op alle fronten altijd wat kalmer ook bij de spoorwegen. Naar alle waarschijnlijkheid is men er mee bezig (ze kunnen niet anders volgens mij) dus heb nog wat geduld.
Het feit dat op verschillende werkplaatsen een loc staat maakt duidelijk dat ze bezig zijn met iets. Dit kan gaan van testen tot opleiding van werkplaatsen.
Of inbouwen ETCS, die is toch enkele jaren geleden besteld bij Alstom, zonder inbouw...dus iemand moet het doen. Alhoewel aan Siemens "geven" lijkt mij wel handiger, indien voorzien bij de inschrijving..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
inderdaad standaard is etcs voorzien bij de reeks 18LML schreef:ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?
ah die gaat in antwerpen-noord staan dan zal ik probere ftos te trekken van die loc want ik woon in antwerpen noord :p
Steven schreef:inderdaad standaard is etcs voorzien bij de reeks 18LML schreef:ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?
Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat begrijp ik nu eens niet hé. Het zou toch veel makkelijker zijn moesten die loc's helemaal in orde uit de fabriek rollen, ipv dat ze er zelf nog aan moeten prutsen. Of willen ze nog wat mensen aan het werk houdendentheo schreef:Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".Steven schreef:inderdaad standaard is etcs voorzien bij de reeks 18LML schreef:ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?

Hoho,Presario schreef:Dat begrijp ik nu eens niet hé. Het zou toch veel makkelijker zijn moesten die loc's helemaal in orde uit de fabriek rollen, ipv dat ze er zelf nog aan moeten prutsen. Of willen ze nog wat mensen aan het werk houdendentheo schreef: Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".?
Het kan perfect dat bij de prijsaanvraag voor de loks deze voorwaarde vermeld stond...dan doet Siemens het.
Ik geloof dat de indienststelling van die pakketten weer wel bij Alstom (toen Alsthom, nu Atlas ?) inbegrepen was.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
nochtans is het zo dat de 1860 die in berlijn tentoongesteld stond in september vorig jaar voorzien was van de juiste displays, antennes waren onderaan ook al voorzien (ontvangst signalen bakens), dus wat er nog kan ontbreken dat de nmbs zelf gaat regelen weet ik zo nog niet? De software dan maar zeker?dentheo schreef:Hoho,Presario schreef:Dat begrijp ik nu eens niet hé. Het zou toch veel makkelijker zijn moesten die loc's helemaal in orde uit de fabriek rollen, ipv dat ze er zelf nog aan moeten prutsen. Of willen ze nog wat mensen aan het werk houdendentheo schreef: Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".?
Het kan perfect dat bij de prijsaanvraag voor de loks deze voorwaarde vermeld stond...dan doet Siemens het.
Ik geloof dat de indienststelling van die pakketten weer wel bij Alstom (toen Alsthom, nu Atlas ?) inbegrepen was.
Atlas is de commerciële naam die Alstom (vroeger Alsthom) heeft gegeven aan hun ETCS-implementaties. Bombardier noemt dit INTERFLO, Siemens noemt het Trainguard.dentheo schreef:Ik geloof dat de indienststelling van die pakketten weer wel bij Alstom (toen Alsthom, nu Atlas ?) inbegrepen was.
Wat ik mij afvraag, wat gebeurt er met de HLE 13 die vrijkomen als ze worden vervangen op de verschillende IC relaties? Naar de goederen zie ik ze voorlopig niet echt gaan. Zullen zij gebruikt worden voor P-treinen of schuiven de 21 en 27 door? Kan een 13 in TD met M4 rijden?