Pagina 40 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 16:27
door stefke
sncf-sncb schreef:
Robin schreef:1812 & 1814 staan in Mechelen voor testen op extreme koude en warmte.
1814 staat met platte baterijen :mrgreen: .

het stalen ros met verroesten wielen :mrgreen: Afbeelding Afbeelding Afbeelding LED'jes voor de achterlichten Afbeelding graag eventuele mening van foto's :mrgreen:
Mooie foto's van zo'n lompe trein! :mrgreen: :wink:
cool foto's vind de taurus loc's van de ÖBB veel coolder

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 16:38
door msts.be
Aub geen foto's meequoten, dit is paginavervuiling ! :evil:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 16:42
door stefke
msts.be schreef:Aub geen foto's meequoten, dit is paginavervuiling ! :evil:
ok sorry

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 18:26
door dentheo
Steven schreef:Voorlopig niks nieuws, is ook wel een lastige periode. Het is zomer en dan is het op alle fronten altijd wat kalmer ook bij de spoorwegen. Naar alle waarschijnlijkheid is men er mee bezig (ze kunnen niet anders volgens mij) dus heb nog wat geduld.

Het feit dat op verschillende werkplaatsen een loc staat maakt duidelijk dat ze bezig zijn met iets. Dit kan gaan van testen tot opleiding van werkplaatsen.

Of inbouwen ETCS, die is toch enkele jaren geleden besteld bij Alstom, zonder inbouw...dus iemand moet het doen. Alhoewel aan Siemens "geven" lijkt mij wel handiger, indien voorzien bij de inschrijving..

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 18:36
door LML
ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 18:46
door Steven
LML schreef:ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?
inderdaad standaard is etcs voorzien bij de reeks 18

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 18:49
door mikes2
ah die gaat in antwerpen-noord staan dan zal ik probere ftos te trekken van die loc want ik woon in antwerpen noord :p

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 31 jul 2009, 19:15
door dentheo
Steven schreef:
LML schreef:ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?
inderdaad standaard is etcs voorzien bij de reeks 18

Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 02 aug 2009, 21:46
door Presario
dentheo schreef:
Steven schreef:
LML schreef:ECTS zit er toch al in bij de levering uit het fabriek?
inderdaad standaard is etcs voorzien bij de reeks 18
Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".
Dat begrijp ik nu eens niet hé. Het zou toch veel makkelijker zijn moesten die loc's helemaal in orde uit de fabriek rollen, ipv dat ze er zelf nog aan moeten prutsen. Of willen ze nog wat mensen aan het werk houden :roll:?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 02 aug 2009, 22:04
door dentheo
Presario schreef:
dentheo schreef: Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".
Dat begrijp ik nu eens niet hé. Het zou toch veel makkelijker zijn moesten die loc's helemaal in orde uit de fabriek rollen, ipv dat ze er zelf nog aan moeten prutsen. Of willen ze nog wat mensen aan het werk houden :roll:?
Hoho,
Het kan perfect dat bij de prijsaanvraag voor de loks deze voorwaarde vermeld stond...dan doet Siemens het.
Ik geloof dat de indienststelling van die pakketten weer wel bij Alstom (toen Alsthom, nu Atlas ?) inbegrepen was.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 02 aug 2009, 23:05
door TrainzDr3ver
Prachtige foto's van een prachtige loc :D

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 03 aug 2009, 03:45
door Steven
dentheo schreef:
Presario schreef:
dentheo schreef: Inderdaad en de bouwpakkettten zijn enkele jaren geleden besteld bij Alstom voor 13-18 en M6 gelijktijdig...maar zonder montage...die zou SNCB zelf "regelen".
Dat begrijp ik nu eens niet hé. Het zou toch veel makkelijker zijn moesten die loc's helemaal in orde uit de fabriek rollen, ipv dat ze er zelf nog aan moeten prutsen. Of willen ze nog wat mensen aan het werk houden :roll:?
Hoho,
Het kan perfect dat bij de prijsaanvraag voor de loks deze voorwaarde vermeld stond...dan doet Siemens het.
Ik geloof dat de indienststelling van die pakketten weer wel bij Alstom (toen Alsthom, nu Atlas ?) inbegrepen was.
nochtans is het zo dat de 1860 die in berlijn tentoongesteld stond in september vorig jaar voorzien was van de juiste displays, antennes waren onderaan ook al voorzien (ontvangst signalen bakens), dus wat er nog kan ontbreken dat de nmbs zelf gaat regelen weet ik zo nog niet? De software dan maar zeker?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 03 aug 2009, 08:17
door AlexNL
dentheo schreef:Ik geloof dat de indienststelling van die pakketten weer wel bij Alstom (toen Alsthom, nu Atlas ?) inbegrepen was.
Atlas is de commerciële naam die Alstom (vroeger Alsthom) heeft gegeven aan hun ETCS-implementaties. Bombardier noemt dit INTERFLO, Siemens noemt het Trainguard.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 03 aug 2009, 17:50
door Robin
de 1860 staat in Kimpempois op de moment ;)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 03 aug 2009, 21:12
door Presario
Wat ik mij afvraag, wat gebeurt er met de HLE 13 die vrijkomen als ze worden vervangen op de verschillende IC relaties? Naar de goederen zie ik ze voorlopig niet echt gaan. Zullen zij gebruikt worden voor P-treinen of schuiven de 21 en 27 door? Kan een 13 in TD met M4 rijden?