Pagina 40 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:09
door Steven
de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Dat ze eerst zullen ingezet worden op de Athus-Meuse verbinding is al langer geweten dit om de aldaar in gebruik zijnde MW41 te vervangen zodat deze de treinen kunnen versterken op de lijnen naar Neerpelt en in Oost Vlaanderen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:13
door Stijn91
Steven schreef:de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Dat ze eerst zullen ingezet worden op de Athus-Meuse verbinding is al langer geweten dit om de aldaar in gebruik zijnde MW41 te vervangen zodat deze de treinen kunnen versterken op de lijnen naar Neerpelt en in Oost Vlaanderen.
Weet je ook welke lijnen, ik hoop dat mijn eigen lijn 90 dit vermogen kan leveren, hier hebben al MW41 gereden hebben en dan toch liever de klassiekjes.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:16
door Steven
Voor zover ik weet is Aalst-Brussel- Zottegem de eerste lijn die er mee zou rijden, maar zoals het de spoorweg betaamt kan dit nog steeds veranderen. We zullen pas echt zeker zijn bij de eigenlijk goedkeuring van de stellen en de moment dat de opleiding zal starten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:22
door Stijn91
Steven schreef:Voor zover ik weet is Aalst-Brussel- Zottegem de eerste lijn die er mee zou rijden, maar zoals het de spoorweg betaamt kan dit nog steeds veranderen. We zullen pas echt zeker zijn bij de eigenlijk goedkeuring van de stellen en de moment dat de opleiding zal starten.
In de spits worden deze treinen gesplitst en gaat een deel naar Geraardsbergen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 26 sep 2011, 23:01
door ferry
Hoi
En de Athus-Meuselijn dan?
f
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 14:35
door Stijn91
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 14:56
door Steven
Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 15:18
door Stijn91
Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 15:22
door LHOON
Stijn91 schreef:Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 15:56
door bobke
Verre van stil zijn die desiro's niet op dat filmpje. Je zou denken, die lopen soepel en maken minder lawaai etc.
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 16:50
door Steven
LHOON schreef:Stijn91 schreef:Steven schreef:Omdat zoiets de max samenstelling zal zijn waarmee je ze zal zien. In de spits zal dat op sommige plaatsen nodig zijn.
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!
In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 17:00
door LHOON
Steven schreef:
In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.
Dit is de maximumlengte van de meeste perrons, vandaar.
Sommige perrons zijn korter, vandaar de boodschap die men wel eens omgeroepen hoort "de laatste twee rijtuigen zijn ontzegd aan de reizigers met bestemming XXX"...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 okt 2011, 18:59
door Stijn91
Steven schreef:LHOON schreef:Stijn91 schreef:
Deze week is tellen uit hoeveel klassiekjes CR 2057 bestaat. Het is een trein waar veel studenten vanaf Brussel-Noord opstappen, is moeilijk om nu nog deftig een plaats te vinden.
CR 2057: Zottegem/Geraardsbergen - Denderleeuw - Brussel-Zuid - Aalst.
Aangezien deze waarschijnlijk door de Desiro zullen vervangen worden. Kan men ook met 5 Desiro-stellen rijden of is dat onmogelijk.
technisch kan het wellicht, maar een dergelijke trein past niet meer aan het perron in de meeste stations!
In het binnenlands verkeer is de lengte altijd beperkt tot 12 rijtuigen. Dit is een basisregel. Korter mag, langer niet.
Als er in 1 klassiekje 180 mensen kunnen dan zijn er nog altijd meer plaatsen in 4 Desiro's dan in 6 klassiekjes.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 okt 2011, 10:44
door MaartendeJ
bobke schreef:Verre van stil zijn die desiro's niet op dat filmpje. Je zou denken, die lopen soepel en maken minder lawaai etc.
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Zoals je ziet is de dakbeplating eraf gehaald. Apparatuur zit allemaal op het dak en bij proefritten is het nogal makkelijk dat je bij die apparatuur kunt mocht er iets zijn wat aangepast moet worden. Anders moet je steeds die dakbeplating eraf halen en er weer opzetten.
Bij de testfase van de SLT in Nederland gebeurde dat ook: Zonder:
http://www.nicospilt.com/anderen/NL20080124_2402.JPG en met:
http://www.reisthijs.nl/afb/02-2009/7335-SLT.jpg
Dat knarsende geluid is dat de flenzen van de wielen tegen de rails aankomen. Gebeurd vooral bij wissels en bogen. Dat hebben alle treinen en niet specifiek de Desiro's
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 okt 2011, 10:55
door dentheo
MaartendeJ schreef:bobke schreef:
Pff, aerodynamisch kan je dat toch niet noemen dat dak.
Zoals je ziet is de dakbeplating eraf gehaald. Apparatuur zit allemaal op het dak en bij proefritten is het nogal makkelijk dat je bij die apparatuur kunt mocht er iets zijn wat aangepast moet worden. Anders moet je steeds die dakbeplating eraf halen en er weer opzetten.
Ben je zeker dat die terugkomt ????
Volgens mij stond ze er op "beurzen" ook niet op, ik denk dat ze er gewoon niet bij besteld is.