Pagina 400 van 411
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 09:56
door ToMiKoN
ToMiKoN schreef: ↑21 jan 2025, 09:47
Davy schreef: ↑16 jan 2025, 20:08
Vandaag rijdt er weer een "kameel" rond in de 28xx-reeks, met 1 M7 motorwagen, 1 M7 stuurstand en ertussen een M4A en een M4B.
De 28xx is zo te zien een proeftuin. Ik zat gisteren op IC2838 naar Knokke met 12xM7. Misschien is het couranter, maar ik had ze enkel nog maar tot 10xM7 tegen gekomen.
12 x M7 is echt wel een "capaciteitsknaller", zoals een treinvlogger uit Nederland zou zeggen!
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 10:41
door Olivier_Doorne
Gisteren reed de 8401 (Brussel Zuid-Luik via Tienen) met een stuurstandrijtuig M7 vooraan, 1 (of 2) M4 2de klas, 1 M4 1ste klas en achteraan een gemotoriseerde M7.
De trein stopte uitzonderlijk niet in Leuven en zat meer dan gezellig vol in Brussel-Noord.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 11:31
door trainlovertje
Olivier_Doorne schreef: ↑21 jan 2025, 10:41
Gisteren reed de 8401 (Brussel Zuid-Luik via Tienen) met een stuurstandrijtuig M7 vooraan, 1 (of 2) M4 2de klas, 1 M4 1ste klas en achteraan een gemotoriseerde M7.
De trein stopte uitzonderlijk niet in Leuven en zat meer dan gezellig vol in Brussel-Noord.
Wat was de reden om Leuven niet te bedienen? Overbezetting?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 11:45
door FLV-FGSP
Gisteren zag ik P8445 (Brussel-Zuid - Luik, via L2) met maar 5 rijtuigen I11 uit Leuven vertrekken, in de vorige dienstregeling waren dat er 8 of 9.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 12:49
door Olivier_Doorne
trainlovertje schreef: ↑21 jan 2025, 11:31
Wat was de reden om Leuven niet te bedienen? Overbezetting?
Ik vermoed idd om overbezetting te vermijden maar de reden werd niet meegedeeld in het station.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 13:31
door ovspotter_be
Vandaag E3429 (Turnhout 07:04 — Binche 09:40) met 1 desiro ipv 8x M6, haltes te Herentals en Lier afgeschaft hierdoor.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 13:54
door overweg13
Dat is de meest recente truc: zo wordt de trein niet als afgelast beschouwd en de kans is zelfs groot det hij stipter rijdt. En de reiziger, hij klaagde voort.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 19:04
door klaas
ToMiKoN schreef: ↑21 jan 2025, 09:47
De 28xx is zo te zijn een proeftuin. Ik zat gisteren op IC2838 naar Knokke met 12xM7. MIsschien is het couranter, maar ik had ze enkel nog maar tot 10xM7 tegen gekomen.
12 x M7 is echt wel een "capaciteitsknaller", zoals een treinvlogger uit Nederland zou zeggen!
12 M7 wordt ook al maanden ingezet op de 36XX Genk - Gent via Landen - Leuven - Brussel - Aalst. In de oude dienstregeling enkel in de spits ('s ochtends richting Landen, 's avonds richting Gent), nu de hele dag door 1 stam (3604 - 3630 - 3611 - 3637). Een tijdje geleden dat ik hem genomen heb, maar was gewoonlijk geen overbodige luxe (een verluchting na lang met 4 DMT's te zijn gereden)
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 19:38
door Wouterh12
overweg13 schreef: ↑21 jan 2025, 13:54
Dat is de meest recente truc: zo wordt de trein niet als afgelast beschouwd en de kans is zelfs groot det hij stipter rijdt. En de reiziger, hij klaagde voort.
De NMBS is zo geweldig aan het knoeien de laatste tijd...
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 jan 2025, 20:51
door ovspotter_be
De laatste tijd? Die trucenboek gebruiken ze al jaren.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 23 jan 2025, 05:55
door ovspotter_be
IC2105 vandaag 1 desiro.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 23 jan 2025, 16:26
door Dimi
ovspotter_be schreef: ↑23 jan 2025, 05:55
IC2105 vandaag 1 desiro.
Ik had al de voorbije dagen opgemerkt dat één desiro dienst verzekert in de reeks van de "gewone" IC 21xy evenals de "snelle" P's naar Luxemburg met weinig tussenhaltes ter vervanging van de treinen die met een 13 + 5 M6/M7 worden voorzien (eind december hadden wij 2 desiro's samen). Ik denk dat het eens het geval was met de 2111 en de P die achter de IC 2413 rijdt.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 jan 2025, 17:52
door BVG1988
IC20 2836 vandaag met M7BMx + M7AB + M7B + M7AB + M7BD + M7BDx
IC01 512 met HLE 1872 + 2x I11B + 2x I10B + 4x M7AB + 2x M7B + HLE 18XX
Voor mij de eerste vaststellingen van de nieuwe M7BD.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 jan 2025, 18:29
door trainfan03
BVG1988 schreef: ↑26 jan 2025, 17:52
IC20 2836 vandaag met M7BMx + M7AB + M7B + M7AB + M7BD + M7BDx
Voor mij de eerste vaststellingen van de nieuwe M7BD.
Die rijdt ondertussen toch al meer dan een week op die verbinding, nog steeds afgesloten (samen met de M7 BDx) waardoor er geen rolstoel- of fietsplaatsen op deze stam voorhanden zijn. Hij is begonnen op de IC 51XX
trainfan03 schreef: ↑14 jan 2025, 19:36
Het eerste M7 BD-rijtuig is officieel in dienst gegaan! Rijdt al een paar dagen rond, vandaag onder andere actief op de IC 51XX Kortrijk - Brussel - (Schaarbeek) doorgekoppeld als P-trein van/naar Luik!
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 26 jan 2025, 21:07
door klaas
In plaats van de BD dan eerst in te zetten op de 21XX van/naar Luxemburg, waar nu stammen zonder fiets- en rolstoelplaatsen rijden. Nee, dan plakken ze hem in een stam waar het de bestaande fiets- en rolstoelplaatsen ontoegankelijk maakt. Begrijpe wie begrijpen kan. Of heeft er toch iemand een logische verklaring?