Driebubbele tractie ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:Ja. GM is nog steeds GM. In Denemarken rijden de oude Nohabs gekoppeld met de nieuwe Class 66.
Dat zeg je best niet zomaar in België, als er iets standaard was dan was er (en is er nog altijd) wel ergens een ingenieur bij de spoorwegen die dit wil veranderen. Ik zeg niet dat het zo is bij deze locs maar op de meeste locs is er weinig standaar terug te vinden. Zelfs binnen dezelfde reeks kon er al verschil zijn tussen twee locomotieven.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door nighttrain »

Mark7758 schreef:Ja. GM is nog steeds GM. In Denemarken rijden de oude Nohabs gekoppeld met de nieuwe Class 66.
Dit is best mogelijk. Ik spreek over de locs 62/63 in de jaren 80/90. Het is hoogst waarschijnlijk dat we nu al een oplossing hebben om die te laten samenwerken in X 3,door électronische componenten.
Ik zei gewoon dat in de jaren 80/90 het niet mocht daar we geen controle hadden over de 3 de loc ivm zijn rijrichting tov de 1 ste loc over de Faivley schakeldoos van de tweede. Inderdaad kon het zijn dat je geluk had dat alles werkte ,maar je had geen operationele garantie dat het altijd goed was.
Anders gezegd had je de combinatie van stuurposten 1/2, 2/1,2/1 dan was er geen probleem.
maar er was een probleem 1/2, 2/1 ,1/2. dan ging de derde achteuit rijden.
nu kan alles opgelost wordemet impulsen,wat toen niet kon.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:
Mark7758 schreef:Ja. GM is nog steeds GM. In Denemarken rijden de oude Nohabs gekoppeld met de nieuwe Class 66.
Dat zeg je best niet zomaar in België, als er iets standaard was dan was er (en is er nog altijd) wel ergens een ingenieur bij de spoorwegen die dit wil veranderen. Ik zeg niet dat het zo is bij deze locs maar op de meeste locs is er weinig standaar terug te vinden. Zelfs binnen dezelfde reeks kon er al verschil zijn tussen twee locomotieven.
Inderdaad wij hadden de locs na kleine en grote herziening in Salzinnes. heb nog de schemas beken gistereren,daar waren vele verschillen in alsook de bediening zoals starten met bellen en toeters of niet. Dit was de realiteit.
Een DT met een herziene en 1 zonder herziening was soms dikke fun om te bedienen en depanneren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door Steven »

inderdaad, soms kon een handleiding niet van toepassing zijn op wat er in werkelijkheid was tenzij je de juiste bijlage(s) had.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door Mark7758 »

Alleen van de 55ers heb ik al 4 verschillende cursus boeken en schema sets. En dat kan soms niet werken. :wink:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
b loc

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door b loc »

Op youtube staat er een filmtje met de 5211 + 5303 + 5308 in Dinant met de 47992. Alle 3 de locs leveren tractie.

http://www.youtube.com/watch?v=v4Rydo1VjK4

Mathias.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Driebubbele tractie ?

Bericht door Mark7758 »

Geweldig. Maar je ziet niet of er 1 of 2 of 3 bestuurders de trein rijden. Dus nog geen garantie dat er maar 1 bestuurder rijdt.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Plaats reactie