Pagina 5 van 15
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 21 sep 2012, 17:36
door dentheo
groentje schreef:Terecht of onterecht, het is wel een feit dat de private maatschappijen veel sneller komen klagen als een van hun treinen aan de kant wordt gezet...
Ligt dat aan die privaten, of het engagement van Logistics voor zijn klanten ?
Een reden te meer om van Logistics snel een onafhankelijke operator te maken.
En liefst twee logistics....
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 21 sep 2012, 17:40
door groentje
Goede vraag. Met Logistics zal dat misschien een beetje verbeteren, maar als er een trein aan de kant moet, is dat meestal voor een reizigerstrein, en tot voor kort was dat dezelfde maatschappij...
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 22 sep 2012, 15:54
door gysev
groentje schreef:Dat laatste is nog niet zeker. Volgens menig Logistics-bestuurder staan zij namelijk het laagst in de pikorde, nog na de privaten. Terecht of onterecht, het is wel een feit dat de private maatschappijen veel sneller komen klagen als een van hun treinen aan de kant wordt gezet...
Dat betekent dus dat de privaten hun treinen meer opvolgen dan Logistics. Dat is dus beter beheer van middelen én klantvriendelijker.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 02:46
door Asterix
gysev schreef:overweg13 schreef:Ook een belangrijke vaststelling: je moet al verdomd goed zoeken om nog NMBS-personeel op de perrons te vinden. Vroeger waren zij de ideale aanspreekpunten want ze wisten altijd ongeveer alles. Nu vind je ze niet alleen meer, maar als je er dan toch een vindt, dan kan hij alleen maar zeggen dat hij het ook niet weet. En dat laatste is ongetwijfeld wel een gevolg van de splitsing.
Dat klopt niet. Perronpersoneel valt onder B-MO en moet zijn informatie van RDV krijgen.
In middelgrote stations als Gent-Dampoort, Leuven of Mechelen zie je ze vaak rondlopen, in stations als Antwerpen-Berchem, Gent-Sint-Pieters en Brussel-Centraal hebben ze een bureau op het perron. Die mannen (en dames) lopen toch met een radio rond die in verbinding staat met de blok? Die communiceren ook voortdurend met elkaar. Ik hoor daar niet veel RDV.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 09:29
door Mechanik
Retard schreef:
Ik heb het ook al gevonden, op de website van Jos. Er staat ook nog een PDF-document van 38 pagina's bij.
Ik heb dat document niet gevonden, ik hoop dat je het nog hebt en me eventueel het bestandje wilt doormailen?
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 09:37
door gysev
Jeroen schreef:In middelgrote stations als Gent-Dampoort, Leuven of Mechelen zie je ze vaak rondlopen, in stations als Antwerpen-Berchem, Gent-Sint-Pieters en Brussel-Centraal hebben ze een bureau op het perron. Die mannen (en dames) lopen toch met een radio rond die in verbinding staat met de blok? Die communiceren ook voortdurend met elkaar. Ik hoor daar niet veel RDV.
Dus jij bent diegene die het perronpersoneel achternaloopt en afluistert

.
Omdat B-MO heeft geconstateerd dat de info tussen RDV en het perron stroef loopt hebben ze een nieuwe tussenstap gecreëerd: ROR. In theorie mag er zelfs geen communicatie meer bestaan tussen de blokposten en het perronpersoneel - alles moet via die ROR lopen. Gelukkig zitten in de meeste stations nog genoeg "anciens" die daar hun voeten aan vegen maar de nieuwe garde is daar heel strikt in - en alles loopt dan vast natuurlijk.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 10:06
door dentheo
gysev schreef:
Omdat B-MO heeft geconstateerd dat de info tussen RDV en het perron stroef loopt hebben ze een nieuwe tussenstap gecreëerd: ROR.
Dat lijkt me inderdaad heel scherp gezien...communicatie loopt slecht, daarom één tussenstap erbij.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 14:25
door Asterix
gysev schreef:Jeroen schreef:In middelgrote stations als Gent-Dampoort, Leuven of Mechelen zie je ze vaak rondlopen, in stations als Antwerpen-Berchem, Gent-Sint-Pieters en Brussel-Centraal hebben ze een bureau op het perron. Die mannen (en dames) lopen toch met een radio rond die in verbinding staat met de blok? Die communiceren ook voortdurend met elkaar. Ik hoor daar niet veel RDV.
Dus jij bent diegene die het perronpersoneel achternaloopt en afluistert

.
Dan kan je beter een scanner-met-oortjes in de binnenzak laten draaien
Het is natuurlijk wel zeer gemakkelijk om effe te vragen welk sein als eerste zal worden open gezet of welke trein verderop aan kant gaat worden getrokken. Het kan maar zo gemakkelijk zijn voor de reiziger. Men maakt het weer veel te moeilijk.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 14:37
door pietje
Jeroen schreef:gysev schreef:Jeroen schreef:In middelgrote stations als Gent-Dampoort, Leuven of Mechelen zie je ze vaak rondlopen, in stations als Antwerpen-Berchem, Gent-Sint-Pieters en Brussel-Centraal hebben ze een bureau op het perron. Die mannen (en dames) lopen toch met een radio rond die in verbinding staat met de blok? Die communiceren ook voortdurend met elkaar. Ik hoor daar niet veel RDV.
Dus jij bent diegene die het perronpersoneel achternaloopt en afluistert

.
Dan kan je beter een scanner-met-oortjes in de binnenzak laten draaien
Het is natuurlijk wel zeer gemakkelijk om effe te vragen welk sein als eerste zal worden open gezet of welke trein verderop aan kant gaat worden getrokken. Het kan maar zo gemakkelijk zijn voor de reiziger. Men maakt het weer veel te moeilijk.
Inderdaad, Europa heeft enkel de gantie gevraagd dat open access operators niet benadeeld worden.
Niemand vraag dat mensen niet met elkaar mogen praten, dat is enkel de slechte implementatie van de splitsing.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 15:36
door gysev
pietje schreef:Inderdaad, Europa heeft enkel de gantie gevraagd dat open access operators niet benadeeld worden.
Niemand vraag dat mensen niet met elkaar mogen praten, dat is enkel de slechte implementatie van de splitsing.
Dat is gewoon puur machtspolitiek van de bonden. Het personeel steunen ze al lang niet meer. Ik zal dus zeker niet meedoen.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 19:48
door pietje
gysev schreef:pietje schreef:Inderdaad, Europa heeft enkel de gantie gevraagd dat open access operators niet benadeeld worden.
Niemand vraag dat mensen niet met elkaar mogen praten, dat is enkel de slechte implementatie van de splitsing.
Dat is gewoon puur machtspolitiek van de bonden. Het personeel steunen ze al lang niet meer. Ik zal dus zeker niet meedoen.
Ja, maar als ze het weer gaan doen als vorige keer, namelijk de seinhuizen binnenvallen en manu militari alles stillegen, dan heb je maar een 100-tal mensen nodig om een actie een "succes" te maken.
Bij de vakbonden heiligt het doel de middelen. (en het doel is: zoveel mogelijk macht hebben, welteverstaan)
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 23:15
door rvdborgt
pietje schreef:gysev schreef:pietje schreef:Inderdaad, Europa heeft enkel de gantie gevraagd dat open access operators niet benadeeld worden.
Niemand vraag dat mensen niet met elkaar mogen praten, dat is enkel de slechte implementatie van de splitsing.
Dat is gewoon puur machtspolitiek van de bonden. Het personeel steunen ze al lang niet meer. Ik zal dus zeker niet meedoen.
Ja, maar als ze het weer gaan doen als vorige keer, namelijk de seinhuizen binnenvallen en manu militari alles stillegen, dan heb je maar een 100-tal mensen nodig om een actie een "succes" te maken.
Is er nooit eens iemand die daar dan de politie bij haalt? Het zal denk ik niet zo lang meer duren of Infrabel krijgt door dat soort grapjes claims van andere vervoerders zoals Eurostar. Staken is eenn recht, maar het bezetten van een seinpost niet. Infrabel dient daar dus tegen op te treden. En als ze dat niet doen, dan kunnen ze claims verwachten.
Groetjes,
Rian
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 24 sep 2012, 23:25
door Steve
rvdborgt schreef:pietje schreef:gysev schreef:Dat is gewoon puur machtspolitiek van de bonden. Het personeel steunen ze al lang niet meer. Ik zal dus zeker niet meedoen.
Ja, maar als ze het weer gaan doen als vorige keer, namelijk de seinhuizen binnenvallen en manu militari alles stillegen, dan heb je maar een 100-tal mensen nodig om een actie een "succes" te maken.
Is er nooit eens iemand die daar dan de politie bij haalt? Het zal denk ik niet zo lang meer duren of Infrabel krijgt door dat soort grapjes claims van andere vervoerders zoals Eurostar. Staken is eenn recht, maar het bezetten van een seinpost niet. Infrabel dient daar dus tegen op te treden. En als ze dat niet doen, dan kunnen ze claims verwachten.
Groetjes,
Rian
In theorie is het allemaal duidelijk... maar in de praktijk zie je bij dergelijke acties de gekste dingen gebeuren (naast het bezetten van het seinhuis kun je ook denken aan het neerplanten van een paar cruciale rode vlaggen, en dan met een brede smile op tv komen verkondigen dat ze ook niet weten waar die vandaan komt maar dat hij vooral niet zomaar weggehaald mag worden...), maar als puntje bij paaltje komt, komen ze daar steeds mee weg en wordt over alles de spons geveegd om toch maar de sociale vrede te kunnen bewaren. De soep wordt slechts zelden zo heet gegeten als hij opgediend wordt.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 25 sep 2012, 00:57
door Asterix
rvdborgt schreef:Is er nooit eens iemand die daar dan de politie bij haalt?
De politie is doorgaans verre van kandidaat om zich te moeien in sociale conflicten, tenzij er een rechterlijk bevel bestaat. In België bestaat nu eenmaal de traditie dat quasi-alles mogelijk is, zelfs het letterlijk gijzelen van directieleden.
Re: Spoorbonden dreigen met actie op 24 september
Geplaatst: 25 sep 2012, 02:55
door Mechanik
hey breng ze nu niet op gedachten he?
