Ook DLC zoekt 100 nieuwe treinbestuurders

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Raf

Re: De treinen van DLC

Bericht door Raf »

Heb je trouwens een idee waarom de Bertschi-treinen (ik meen naar Merseburg) nu elke dinsdag weer door Nederland rijden? In 2005 gebeurde dat ook (dinsdag en donderdag geloof ik), maar uiteindelijk is de trein via L24 gaan rijden, omdat de infraheffing in Nederland te hoog werd. Die is nu nog niet omlaag gegaan, maar wieweet zit L24 zo ongeveer vol?
Ze rijden die treinen terug via Nederland omdat ze daar terug personeel kunnen inhuren (Spoorflex,Mev) omdat ze in België veel te veel werk hebben voor veel te weinig personeel. Dat komt doordat de tb's bij DLC massaal weglopen 8)

Dan moet dus elke tb met een Belgisch brevet (ook die Tb's die aanvullend een Nederlands of een Duits brevet hebben) ingezet worden in België.
Sander

Bericht door Sander »

tx4699 schreef:Er was spraak van dat er ook daar een bijkomende trein zou zijn die, zoals dat inderdaad in het begin gebeurde, weer langs Nederland zou rijden...
Ok, bedankt voor de info! :D
tx4699

Bericht door tx4699 »

Raf schreef: Ze rijden die treinen terug via Nederland omdat ze daar terug personeel kunnen inhuren
De man die die trein organiseerd heeft mij verteld dat dit een rit is bovenop de al bestaande treinen.
De reden waarom die langs Nederland rijd kan wel kloppen...
Plaats reactie