Er kan Max 15 minuten gewacht worden in Kortrijk. Daar je in moeskroen 10 minuten staat te schilderen aangezien de fransmannen de dienstregeling niet wouden veranderen op hun net!rdv schreef:En hoe zit het met de aansluitingen met de IC uit Gent en Brugge, worden die verzekerd? Of laat men de Lille vertrekken bij grote vertragingen?
Overspanning op het Franse net?
Re: Overspanning op het Franse net?
Hoe zit het met het onderzoek naar de "verdachte" van deze gekke spanningen ?
Zijn er nog geruchten over de mogelijke oorzaak ?
Zijn er nog geruchten over de mogelijke oorzaak ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Wat er voor zorgt dat de aansluiting met de TGV naar Parijs in Lille onbetrouwbaar wordt. En ik die dacht dat het een truc was van de Belgen om hun Thalys te rendabiliseren260689 schreef:Er kan Max 15 minuten gewacht worden in Kortrijk. Daar je in moeskroen 10 minuten staat te schilderen aangezien de fransmannen de dienstregeling niet wouden veranderen op hun net!rdv schreef:En hoe zit het met de aansluitingen met de IC uit Gent en Brugge, worden die verzekerd? Of laat men de Lille vertrekken bij grote vertragingen?

- Dieselfreak
Enkel die 6 stellen?! Wat is het verschil met de andere stellen uit de reeks 441-490?260689 schreef:Klopt enkel de AM96 met nr: 450, 451, 466, 467, 471, 482 mogen naar Lille rijden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dat staat ergens in dit topic goed uitgelegd.Dieselfreak schreef:Enkel die 6 stellen?! Wat is het verschil met de andere stellen uit de reeks 441-490?260689 schreef:Klopt enkel de AM96 met nr: 450, 451, 466, 467, 471, 482 mogen naar Lille rijden.
- Dieselfreak
Ah inderdaad, sorry, had niet het hele topic gelezen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Sinds kort staat (eindelijk) ook aangekondigd op de verstoringspagina dat je vanaf 22/12 tot 31/03/16 moet overstappen in Kortrijk als je van Gent/Antwerpen komt en richting Lille wil (beter laat dan nooit zeker?). In de routeplanner zijn de overstappen echter nog niet opgenomen.
Heeft dit eigelijk gevolgen voor de dienst Antwerpen - Poperinge? Qua materieel en/of treinlengte...
Neen, integendeel. Nu kunnen ze de 400 en 500 reeks door elkaar zetten aangezien er niet moet (ont-)koppelt worden in Kortrijk. Nu heb je ook in het spits dat er 3x3 Antwerpen - Poperinge gereden word. Een versterking met 2 AM96 wat de reizigers ten goede komt en vooral nodig is.Davy schreef:Heeft dit eigelijk gevolgen voor de dienst Antwerpen - Poperinge? Qua materieel en/of treinlengte...
Den dezen is wat blij dat in de meeste gevallen er nu 2 stellen verder rijden naar Poperinge
En wat een onzin "er" hierover werd verteld: het niet meer ontkoppelen zou te maken hebben met de verstrengde grenscontroles door Frankrijk. "De verbinding Antwerpen - Lille Flandres moest worden doorgeknipt", zo wist mij iemand te vertellen

En wat een onzin "er" hierover werd verteld: het niet meer ontkoppelen zou te maken hebben met de verstrengde grenscontroles door Frankrijk. "De verbinding Antwerpen - Lille Flandres moest worden doorgeknipt", zo wist mij iemand te vertellen

En is er dan controle bij het instappen in Kortrijk? Of tijdens de rit?
Je kan wel gelijk hebben, want het doorknippen van de verbinding is blijkbaar recent, en de overspanningsproblemen zijn toch beperkt tot de lijn Lille-Tournai?
Correctie:
Je kan wel gelijk hebben, want het doorknippen van de verbinding is blijkbaar recent, en de overspanningsproblemen zijn toch beperkt tot de lijn Lille-Tournai?
Correctie:
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs-routeplanner/help.exe/nn?L=vs_himmap&tpl=showmap_external&messageID=10768&channelFilter=timetable& schreef:Door een technisch probleem op het Franse net, rijdt enkel speciaal uitgerust materieel tot Lille Flandres.
-
Overspanningsproblemen zijn niet op Kortrijk-Lille inderdaad... Of dat moet nog nieuw zijn...
rdv schreef:En is er dan controle bij het instappen in Kortrijk? Of tijdens de rit?
Correctie:http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs-routeplanner/help.exe/nn?L=vs_himmap&tpl=showmap_external&messageID=10768&channelFilter=timetable& schreef:Door een technisch probleem op het Franse net, rijdt enkel speciaal uitgerust materieel tot Lille Flandres.
Die zijn er wel, en zijn niet nieuw ook.The_Knitter schreef:Overspanningsproblemen zijn niet op Kortrijk-Lille inderdaad... Of dat moet nog nieuw zijn...

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
Oh, dat was mij niet bekend. Toen het treinverkeer echt hinder had, was het alleen Tournai-Lille.
Blijkbaar krijgen ze het daar niet opgelost tot op vandaag moet nog steeds worden overgestapt in kortrijk. Of is deze rechstreekse trein van lille naar Antwerpen gewoon geschrapt om meer volk op de Thalys te krijgen.Sinds kort staat (eindelijk) ook aangekondigd op de verstoringspagina dat je vanaf 22/12 tot 31/03/16 moet overstappen in Kortrijk als je van Gent/Antwerpen komt en richting Lille wil (beter laat dan nooit zeker?). In de routeplanner zijn de overstappen echter nog niet opgenomen.
Weet er ook iemand waarom een traject lille antwerpen (nmbs-europe 27.80 eur) duurder is dan 2 ticketen lille kortrijk (sncf 7.10 ) en kortrijk antwerpen nmbs (15.60 eur).
Daar mag de commerciële dienst van de nmbs toch ook iets aan doen.