Pagina 5 van 7
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 23 dec 2015, 13:39
				door 260689
				rdv schreef:En hoe zit het met de aansluitingen met de IC uit Gent en Brugge, worden die verzekerd? Of laat men de Lille vertrekken bij grote vertragingen?
Er kan Max 15 minuten gewacht worden in Kortrijk. Daar je in moeskroen 10 minuten staat te schilderen aangezien de fransmannen de dienstregeling niet wouden veranderen op hun net!
 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 23 dec 2015, 13:58
				door dentheo
				Hoe zit het met het onderzoek naar de "verdachte" van deze gekke spanningen ?
Zijn er nog geruchten over de mogelijke oorzaak ?
			 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 23 dec 2015, 14:29
				door rdv
				260689 schreef:rdv schreef:En hoe zit het met de aansluitingen met de IC uit Gent en Brugge, worden die verzekerd? Of laat men de Lille vertrekken bij grote vertragingen?
Er kan Max 15 minuten gewacht worden in Kortrijk. Daar je in moeskroen 10 minuten staat te schilderen aangezien de fransmannen de dienstregeling niet wouden veranderen op hun net!
 
Wat er voor zorgt dat de aansluiting met de TGV naar Parijs in Lille onbetrouwbaar wordt. En ik die dacht dat het een truc was van de Belgen om hun Thalys te rendabiliseren  

 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 24 dec 2015, 17:21
				door Dieselfreak
				260689 schreef:Klopt enkel de AM96 met nr: 450, 451, 466, 467, 471, 482 mogen naar Lille rijden.
Enkel die 6 stellen?! Wat is het verschil met de andere stellen uit de reeks 441-490?
 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 24 dec 2015, 17:58
				door Bibke
				Dieselfreak schreef:260689 schreef:Klopt enkel de AM96 met nr: 450, 451, 466, 467, 471, 482 mogen naar Lille rijden.
Enkel die 6 stellen?! Wat is het verschil met de andere stellen uit de reeks 441-490?
 
Dat staat ergens in dit topic goed uitgelegd.
 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 24 dec 2015, 19:53
				door Dieselfreak
				Ah inderdaad, sorry, had niet het hele topic gelezen.
			 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 27 dec 2015, 14:20
				door rdv
				Sinds kort staat (eindelijk) ook aangekondigd op de verstoringspagina dat je vanaf 22/12 tot 31/03/16 moet overstappen in Kortrijk als je van Gent/Antwerpen komt en richting Lille wil (beter laat dan nooit zeker?). In de routeplanner zijn de overstappen echter nog niet opgenomen.
			 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 27 dec 2015, 16:39
				door Davy
				Heeft dit eigelijk gevolgen voor de dienst Antwerpen - Poperinge? Qua materieel en/of treinlengte...
			 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 27 dec 2015, 17:17
				door 260689
				Davy schreef:Heeft dit eigelijk gevolgen voor de dienst Antwerpen - Poperinge? Qua materieel en/of treinlengte...
Neen, integendeel. Nu kunnen ze de 400 en 500 reeks door elkaar zetten aangezien er niet moet (ont-)koppelt worden in Kortrijk. Nu heb je ook in het spits dat er 3x3 Antwerpen - Poperinge gereden word. Een versterking met 2 AM96 wat de reizigers ten goede komt en vooral nodig is.
 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 29 dec 2015, 14:41
				door Patrick
				Den dezen is wat blij dat in de meeste gevallen er nu 2 stellen verder rijden naar Poperinge  
 
 
En wat een onzin "er" hierover werd verteld: het niet meer ontkoppelen zou te maken hebben met de verstrengde grenscontroles door Frankrijk. "De verbinding Antwerpen - Lille Flandres moest worden doorgeknipt", zo wist mij iemand te vertellen  

 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 30 dec 2015, 10:27
				door rdv
				En is er dan controle bij het instappen in Kortrijk? Of tijdens de rit?
Je kan wel gelijk hebben, want het doorknippen van de verbinding is blijkbaar recent, en de overspanningsproblemen zijn toch beperkt tot de lijn Lille-Tournai?
Correctie:
 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 02 jan 2016, 19:49
				door The_Knitter
				Overspanningsproblemen zijn niet op Kortrijk-Lille inderdaad... Of dat moet nog nieuw zijn...
			 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 03 jan 2016, 10:57
				door HLE 2302
				rdv schreef:En is er dan controle bij het instappen in Kortrijk? Of tijdens de rit?
Je kan wel gelijk hebben, want het doorknippen van de verbinding is blijkbaar recent, en de overspanningsproblemen zijn toch beperkt tot de lijn Lille-Tournai?
Correctie:
 
The_Knitter schreef:Overspanningsproblemen zijn niet op Kortrijk-Lille inderdaad... Of dat moet nog nieuw zijn...
Die zijn er wel, en zijn niet nieuw ook.  
 
  
 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 03 jan 2016, 17:54
				door The_Knitter
				Oh, dat was mij niet bekend. Toen het treinverkeer echt hinder had, was het alleen Tournai-Lille.
			 
			
					
				Re: Overspanning op het Franse net?
				Geplaatst: 19 apr 2016, 15:26
				door kristofvt
				Sinds kort staat (eindelijk) ook aangekondigd op de verstoringspagina dat je vanaf 22/12 tot 31/03/16 moet overstappen in Kortrijk als je van Gent/Antwerpen komt en richting Lille wil (beter laat dan nooit zeker?). In de routeplanner zijn de overstappen echter nog niet opgenomen.
Blijkbaar krijgen ze het daar niet opgelost tot op vandaag  moet nog steeds worden overgestapt in  kortrijk. Of is deze rechstreekse trein van lille naar Antwerpen gewoon geschrapt om meer volk op de Thalys te krijgen. 
Weet er ook iemand waarom een traject lille antwerpen  (nmbs-europe 27.80 eur) duurder is dan 2 ticketen lille kortrijk (sncf 7.10 ) en kortrijk antwerpen nmbs (15.60 eur). 
Daar mag de commerciƫle dienst van de nmbs toch ook iets aan doen.