Nieuwe software schermen Desiro
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Zonder die installaties te kennen denk ik dit niet: schermen die hetzelfde beeld geven kunnen inderdaad parallel geschakeld worden met video-kabel, VGA of wat dan ook; maar zo'n kabel is duur en delicaat, zeker als hij ook bestand moet zijn tegen de (voor electronica) bijzonder vijandige omgeving van een rijdende trein, met volop trillingen én stoorsignalen tallenkant. Het lijkt mij simpeler en logischer dat ieder scherm eigen aansturing heeft ingebouwd - denk maar aan iets zoals een Raspberry-PI - en dat die dan allemaal aan het interne netwerk van de trein hangen, per TCP-IP of misschien een treinspecifiek alternatief (differential serial? Beetje zoals CAN-bus?). De bekabeling daarvan zal heel wat goedkoper zijn, en moet er vermoedelijk toch al liggen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Mij ook, zeker op een trein waar men doorheen kan kijken.
Wanneer het nu 10 rijtuigen waren waarin men koffie wil zoeken ok, maar een Desiro...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe software schermen Desiro
uw plaats tov het toilet zou nochtans handig zijn.
(in de middelste wagen is het niet steeds duidelijk of je voor of achteruit moet)
(in de middelste wagen is het niet steeds duidelijk of je voor of achteruit moet)
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Kakken is naar achteren gaan, bij ons toch.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Binnenkort wordt het aantal icoontjes nog verder uitgebreid, ook stations waar er BlueBike- en Cambio-stations aanwezig zijn zouden aangeduid worden (en hopelijk in de toekomst ook het aantal fietsen en voertuigen want die gegevens zijn vrij beschikbaar). Laten we hopen dat binnen een paar jaar die schermen niet helemaal vol staan met pictogrammen. 

Re: Nieuwe software schermen Desiro
Waar halen de schermen van de Desiro hun halte-informatie vandaan ?
Blijkbaar niet uit dezelfde bron als de NMBS-app.
Zie Brussel-Congres...
Er zijn natuurlijk wel heel wat verschillende versies van de S1 (stop in Buda of niet, stop in Kapellekerk of niet,...),...

Blijkbaar niet uit dezelfde bron als de NMBS-app.
Zie Brussel-Congres...
Er zijn natuurlijk wel heel wat verschillende versies van de S1 (stop in Buda of niet, stop in Kapellekerk of niet,...),...


Re: Nieuwe software schermen Desiro
De route is geactiveerd door de TBG die de juiste code moet ingeven die overeenstemt met de haltes die men aandoet.
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Mogelijk is per ongeluk de code voor zaterdagen gebruikt, want dan stopt diezelfde trein 1980 niet in Congres. Die van zondagen kan het niet geweest zijn, want dan vertrekt de trein uit Schaarbeek en zou dat dus niet vermeld zijn als volgende halte.
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Foto's zijn genomen vanmorgen, vlak na ons vertrek in Vilvoorde.
Alle begrip voor een TBG die zich van code vergist.
Jammer dat men de menselijke factor niet uit dit proces heeft gehaald.
Met de huidige technische mogelijkheden zou ik verwachten dat de schermen automatisch de juiste info ophalen uit een centrale database.
Reizigers die Brussel-Congres als bestemming hebben raken in de war door dit soort fouten.
En een TBG om informatie aan te vragen was ook nergens te zien.
De schermen kunnen beter geen info geven dan foute info.
Alle begrip voor een TBG die zich van code vergist.
Jammer dat men de menselijke factor niet uit dit proces heeft gehaald.
Met de huidige technische mogelijkheden zou ik verwachten dat de schermen automatisch de juiste info ophalen uit een centrale database.
Reizigers die Brussel-Congres als bestemming hebben raken in de war door dit soort fouten.
En een TBG om informatie aan te vragen was ook nergens te zien.
De schermen kunnen beter geen info geven dan foute info.
Re: Nieuwe software schermen Desiro
De bedoeling is dat deze schermen ook in ander materiaal komt, zo is er een I11 die als prototype rondrijdt. Of ze ooit in de motorwagens 41 komen is af te wachten, door het hevige trillen van de motor bij stilstand vreest men gebarsten schermen...
Re: Nieuwe software schermen Desiro
dat men eens bij De lijn gaat horen? zij rijden met gelijkaardige schermen in trams en bussen...
volgens mij kan een rubberen stootkussen bij de montage al veel doen.
volgens mij kan een rubberen stootkussen bij de montage al veel doen.
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Ondertussen doet er weer een nieuwe versie de ronde, de tekst is op het eerste zicht beter leesbaar en de real-time informatie lijkt mij betrouwbaarder te zijn dan vroeger.
Jammer dat de treinnummers definitief niet meer zullen worden weergegeven, ze zorgden blijkbaar voor verwarring bij de reiziger?
https://imgur.com/a/4tTd5IH
Jammer dat de treinnummers definitief niet meer zullen worden weergegeven, ze zorgden blijkbaar voor verwarring bij de reiziger?

Re: Nieuwe software schermen Desiro
Vermoedelijk is dit uitgewerkt door een marketingspecialist die zelf niet overweg kan met treinnummers en dus maar beslist heeft dat het voor iedereen, ook voor de verstandige reiziger, beter is om ze niet meer te vermelden. Ik had op de laatste sessie van de klantenbevraging al door dat de treinnummers geen lang leven meer beschoren zijn.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe software schermen Desiro
Bij mij in Kalmthout valt mij op dat wij bijna nooit de versie " met werkelijke tijd" hebben.
Is dat nog altijd een ander nummer voor de tbg ?
Ik vrees van wel want ik heb nog nooit gezien dat het beter werd bij het naderen van de grote stad.
Of is de ontvangst in Essen zo slecht dat hij/zij wel de andere moet kiezen om iets te hebben ?
Is dat nog altijd een ander nummer voor de tbg ?
Ik vrees van wel want ik heb nog nooit gezien dat het beter werd bij het naderen van de grote stad.
Of is de ontvangst in Essen zo slecht dat hij/zij wel de andere moet kiezen om iets te hebben ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide