Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...joverwimp schreef: ↑23 sep 2023, 15:31Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.
Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG
Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Volgens mij is het omgekeerd: omwille van bovenstaande reden is de tankinstallatie in Mol opnieuw gekeurd.LML schreef: ↑23 sep 2023, 16:50Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...joverwimp schreef: ↑23 sep 2023, 15:31Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.
Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Gisteren reed L 4418 van Mol naar Hasselt
en de rit terug naar Mol met 1 stel MS08 en niet met een MW41.
en de rit terug naar Mol met 1 stel MS08 en niet met een MW41.
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Ideaal elektrisch materieel voor deze L-dienst. En langs de andere kant wordt er eindelijk wat meer elektrisch gereden op deze lijn...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Ik had gisteren L 4314 met 3x MW 41 en L 4315 met 3x MS08 waarvan de voorste als L 4415 naar Hasselt ging. Waarschijnlijk was dat dezelfde compositie die L 4418 reed.
In Mol (geloof ik) stond een stam M5 met een zeer beschilderde 27 te wachten op inzet.
In Mol (geloof ik) stond een stam M5 met een zeer beschilderde 27 te wachten op inzet.
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
In Mol staan er in het weekend telkens 2 stammen met 7 M5-rijtuigen. Die rijden op werkdagen. De Eloc 21 of 27 die eraan hangen, zien er erbarmelijk uit. Een schande...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Is Mol dan standplaats voor TB en voor TBG?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.