Mind you: in december gaat SNCF Fret vanuit Frankrijk rechtstreeks naar Nederland rijden, dus helemaal zonder B Cargo. Rail4chem gaat eerdaags ook uitbreiden in België, DLC loopt nu goed dus zal wel blijven lopen, vanaf december gaat Railion meer treinen naar België rijden. ACTS en ERS staan al te trappelen om naar binnen te mogen in België. Ik bedoel maar...groentje schreef:Niet in de eerste plaats aan SNCF-Fret, Railion en andere DLC's, maar aan het wegvervoer. Dat B-Cargo nog steeds verliezen optekent, zegt denk ik voldoende.
Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!
tja paljas als je voor elke letter een cent zou willen dan vind ik da je overdrijft
, da noem ik paardekleppen ophebben. kheb niets tegen het feit da je waar voor uw geld wil of omgekeerd. maar zoals je u nu uitdrukt vind ik het muggenzifterij. trouwens heb jij een contract, als jij statutair bediende bent wil ik wel is weten wa er voor u dan wel in uw contract staat? ik heb bij mijn aanstelling niets gekregen in de vorm als een arbeidscontract, wij hebben een statuut da in een bundel staat, ik ken dat ni 100% uit men hoofd jij blijkbaar dat van u wel?

sncf heeft toelating om op antwerpen noord een eigen depot voor bestuurders te maken, dus zover zijn ze al gekomen he, wat is volgende? bye bye belgen?Sander schreef:Mind you: in december gaat SNCF Fret vanuit Frankrijk rechtstreeks naar Nederland rijden, dus helemaal zonder B Cargo. Rail4chem gaat eerdaags ook uitbreiden in België, DLC loopt nu goed dus zal wel blijven lopen, vanaf december gaat Railion meer treinen naar België rijden. ACTS en ERS staan al te trappelen om naar binnen te mogen in België. Ik bedoel maar...groentje schreef:Niet in de eerste plaats aan SNCF-Fret, Railion en andere DLC's, maar aan het wegvervoer. Dat B-Cargo nog steeds verliezen optekent, zegt denk ik voldoende.
Daar vrees ik in elk geval voor.
En als de NMBS een beetje slim is, zét ze het in het contract bij nieuwelingen.
Zoals je voor bijna elk kutjobke elders verplicht een rijbewijs B moet hebben, en een eigen wagen. Ik ben blij dat de NMBS mij daar (nog?) niet toe verplicht, maar het zou ergens wel logisch zijn, in onze op automobiliteit gerichte samenleving.
Ik wil de eerste TB-er nog zien, die met plezier een job als (nacht)verpleger opneemt, of als cipier, politieagent, bij de hoogovens... Of als camionneur, om in de branche te blijven.
Zoals je voor bijna elk kutjobke elders verplicht een rijbewijs B moet hebben, en een eigen wagen. Ik ben blij dat de NMBS mij daar (nog?) niet toe verplicht, maar het zou ergens wel logisch zijn, in onze op automobiliteit gerichte samenleving.
Ik wil de eerste TB-er nog zien, die met plezier een job als (nacht)verpleger opneemt, of als cipier, politieagent, bij de hoogovens... Of als camionneur, om in de branche te blijven.
Statuut idd... maar ik weet dus wel grotendeels wat mn plichten en vooral mn rechten zijn. Het gaat hem hier niet enkel om het feit van niet WILLEN, maar indien je verder denkt kom je waarschijnlijk tot het besef dat men hiermee andere mensen hun posten afneemt en met verloop van tijd ook zal afschaffen... Dus is het echt wel niet zo dat ik paardekleppen opheb, maar eerder een verrekijker...Steven schreef:tja paljas als je voor elke letter een cent zou willen dan vind ik da je overdrijft, da noem ik paardekleppen ophebben. kheb niets tegen het feit da je waar voor uw geld wil of omgekeerd. maar zoals je u nu uitdrukt vind ik het muggenzifterij. trouwens heb jij een contract, als jij statutair bediende bent wil ik wel is weten wa er voor u dan wel in uw contract staat? ik heb bij mijn aanstelling niets gekregen in de vorm als een arbeidscontract, wij hebben een statuut da in een bundel staat, ik ken dat ni 100% uit men hoofd jij blijkbaar dat van u wel?
die posten die schaffen ze anders ook wel af ze, maak u geen zorgen, daarvoor zijn er al iets te veel europese regels voorzien, zelfs de huidige splitsing van de maatschappij word door europa op de korrel genomen, we zijn dus zeker niet goed bezig. mijn enige angst is da we engeland aan het nadoen zijn op een bepaalde manier en met wa ik nu zie gebeuren scheelt het volgens mij ni veel
Ik moet paljas volmondig bijtreden. Al uw replieken bulken van de halve waarheden en de onheilsprofeterij. (ooh wat ben jij toch een joviale, waaw, en hij zou zelfs zichzelf achteruitsteken voor het algemene belang, WAAAW)groentje schreef:Daar vrees ik in elk geval voor.
Volgens mij ben jij een erg bang persoon. Als we u moeten geloven, ligt de helft van het Nmbs-personeel binnen de 5 jaar buiten. Jij wil blijkbaar niet snappen dat je bij de nmbs maar iets gedaan krijgt als je van u laat horen. Braafkes alles slikken zoals jij altijd voorstelt ('he, laat ons allen vrolijk 10 procent inleveren en 20 dagen meer komen werken, ja natuurlijk, DAT is het wondermiddel') levert meer op de bedrijfleiders aan de top van de spoorweg, NIET voor onderstationschefs.
Ps:En heb je al uw 2 cadeaucheques, bedongen door de door u zo verfoeide duivelsvakbond, al doorgestort naar uw NGO? Dan zou ik daar graag eens een afschrift van zien. Ter info: het is 2 maal 30 euro tegen het eind van het jaar, en tel daar nog eens 30 cent per maaltijdcheque bovenop.
@Sander: ik deel meestal uw mening niet maar van u weet je tenminste dat je je ergens op baseert. Alleen al daarom ben jij voor mij veel geloofwaardiger ondanks de eerdere meningsverschillen.
@ alle treinbestuurders : Ik nodig iedereen uit om eens na te denken over wat er bij DLC aan het gebeuren is wat betreft de rij- en rusttijden en over hoe men daar mensen behandelt. WILLEN WE DIT IN DE TOEKOMST? Zonee, verspreid dit verder. Zoja, ga bij Dlc werken.
Oja, protesteer maar fijn om dan 2 regels verder te zeggen dat hij in de pas loopt als werknemer... Get real dudegroentje schreef:Hey, paljas, wat mankeer jij?
Ik zou ook protesteren wanneer een dergelijke flexibiliteit werd gevraag van mij, én dat niet financieel gehonoreerd zou worden. Maar ieder zijn taak: de werknemer om zijn werk te doen, zonder over zich heen te laten lopen, het bedrijf om door een deftig product te leveren winst te maken. Het is toch niet de taak van een bedrijf om van zijn werknemers miljonairs te maken?
Maar ik krijg het op mijn heupen van mensen die menen dat ze zoveel harder moeten werken, en daarom zoveel meer rechten horen te krijgen dan anderen. Met die mentaliteit hebben we over een aantal jaren geen NMBS meer. Die concurrentiestrijd is al langer dan sinds DLC bezig, hé, en we zijn die aan het verliezen. Niet in de eerste plaats aan SNCF-Fret, Railion en andere DLC's, maar aan het wegvervoer. Dat B-Cargo nog steeds verliezen optekent, zegt denk ik voldoende.
Ja zeker door vertellen hoe het loopt bij DLC, vind dat ook niet kunnen en ben daarom hier ook op dit forumMiljaarde schreef:Ik moet paljas volmondig bijtreden. Al uw replieken bulken van de halve waarheden en de onheilsprofeterij. (ooh wat ben jij toch een joviale, waaw, en hij zou zelfs zichzelf achteruitsteken voor het algemene belang, WAAAW)groentje schreef:Daar vrees ik in elk geval voor.
Volgens mij ben jij een erg bang persoon. Als we u moeten geloven, ligt de helft van het Nmbs-personeel binnen de 5 jaar buiten. Jij wil blijkbaar niet snappen dat je bij de nmbs maar iets gedaan krijgt als je van u laat horen. Braafkes alles slikken zoals jij altijd voorstelt ('he, laat ons allen vrolijk 10 procent inleveren en 20 dagen meer komen werken, ja natuurlijk, DAT is het wondermiddel') levert meer op de bedrijfleiders aan de top van de spoorweg, NIET voor onderstationschefs.
Ps:En heb je al uw 2 cadeaucheques, bedongen door de door u zo verfoeide duivelsvakbond, al doorgestort naar uw NGO? Dan zou ik daar graag eens een afschrift van zien. Ter info: het is 2 maal 30 euro tegen het eind van het jaar, en tel daar nog eens 30 cent per maaltijdcheque bovenop.
@Sander: ik deel meestal uw mening niet maar van u weet je tenminste dat je je ergens op baseert. Alleen al daarom ben jij voor mij veel geloofwaardiger ondanks de eerdere meningsverschillen.
@ alle treinbestuurders : Ik nodig iedereen uit om eens na te denken over wat er bij DLC aan het gebeuren is wat betreft de rij- en rusttijden en over hoe men daar mensen behandelt. WILLEN WE DIT IN DE TOEKOMST? Zonee, verspreid dit verder. Zoja, ga bij Dlc werken.

groete
tja altijd maar zagen en klagen (soms wel terrecht) maar zoals jullie spreken is alsof een beginnend bedrijf totaal niets goed doet, vergelijkingen zijn bijna absurd in mijn ogen, dlc = bedrijf met weinig werknemers nmbs = bedrijf met (te) veel werknemers. de job van treinbestuurder is vrij zwaar (door de onregelmatige uren) ongeacht of dit nu bij de nmbs is of bij een van de prive operatoren (sncf, dlc en r4c zijn momenteel actief). wat mij betreft mag je niet ziende blind zijn en stellen dat bij de nmbs alles zoveel beter verloopt dan bij dlc want dat is even min juist
Ik vermoed dat die cadeaucheques nog moeten volgen
Momenteel heb ik alleen nog maar mijn lidgeld voor Amnesty, Voor Moeder Aarde, de Voetgangersbeweging, de Fietsersbond, de BTTB, Milieufront Omer Wattez, en nog enkele grotere en kleinere verenigingen gestort. Als we elkaar eens tegenkomen, neem ik gerust mijn lidkaartjes mee
Niet dat ik me moet verantwoorden, maar goed.
Er gaat nog heel wat mis bij de NMBS, en je hebt gelijk, dat het meeste misgaat op de hoogste niveaus. Het is dankzij de vele onderstationchefs, treinbestuurders, begeleiders, klerken, seingevers, schoonmakers... dat de NMBS nog rijdt. Maar de brokken moeten geruimd worden, en wij zullen moeten meehelpen. Niet om de postjes van de bazen te sparen, maar uit welbegrepen eigenbelang...

Momenteel heb ik alleen nog maar mijn lidgeld voor Amnesty, Voor Moeder Aarde, de Voetgangersbeweging, de Fietsersbond, de BTTB, Milieufront Omer Wattez, en nog enkele grotere en kleinere verenigingen gestort. Als we elkaar eens tegenkomen, neem ik gerust mijn lidkaartjes mee

Er gaat nog heel wat mis bij de NMBS, en je hebt gelijk, dat het meeste misgaat op de hoogste niveaus. Het is dankzij de vele onderstationchefs, treinbestuurders, begeleiders, klerken, seingevers, schoonmakers... dat de NMBS nog rijdt. Maar de brokken moeten geruimd worden, en wij zullen moeten meehelpen. Niet om de postjes van de bazen te sparen, maar uit welbegrepen eigenbelang...
Heb je volkomen gelijk in,ieder bedrijf heeft wel zijn grillen, dat beseffen we natuurlijk zeker. Maar bij dlc overdrijven ze een beetje te hard. Ons enige doel is eigenlijk van iedereen erop attent te maken als ze er willen werken,wat hun boven het hoofd hangt.Steven schreef:tja altijd maar zagen en klagen (soms wel terrecht) maar zoals jullie spreken is alsof een beginnend bedrijf totaal niets goed doet, vergelijkingen zijn bijna absurd in mijn ogen, dlc = bedrijf met weinig werknemers nmbs = bedrijf met (te) veel werknemers. de job van treinbestuurder is vrij zwaar (door de onregelmatige uren) ongeacht of dit nu bij de nmbs is of bij een van de prive operatoren (sncf, dlc en r4c zijn momenteel actief). wat mij betreft mag je niet ziende blind zijn en stellen dat bij de nmbs alles zoveel beter verloopt dan bij dlc want dat is even min juist
bij de nmbs ook, maar dat ligt aan de persoon in kwestie he, bij de nmbs zijn we nu zover dat ze infosessies geven. dat bestond er vroeger niet toen ik in dienst kwam. om zo duidelijk te maken wat de job inhoud. vele mensen beginnen er aan zonder te weten aan wat ze beginnen en haken dan ook af en dat zijn er meer dan je denkt, ja zelfs bij de nmbs, gebrek aan motivatie, kennis, ....
Alles volledig op de firma schuiven vind ik fout, trouwens als je denkt da er bij de nmbs nooit treinbestuurders zijn die stoppen ben je wel degelijk mis, gebeurd hier evengoed.
Alles volledig op de firma schuiven vind ik fout, trouwens als je denkt da er bij de nmbs nooit treinbestuurders zijn die stoppen ben je wel degelijk mis, gebeurd hier evengoed.
Steven schreef:bij de nmbs ook, maar dat ligt aan de persoon in kwestie he, bij de nmbs zijn we nu zover dat ze infosessies geven. dat bestond er vroeger niet toen ik in dienst kwam. om zo duidelijk te maken wat de job inhoud. vele mensen beginnen er aan zonder te weten aan wat ze beginnen en haken dan ook af en dat zijn er meer dan je denkt, ja zelfs bij de nmbs, gebrek aan motivatie, kennis, ....
dat is zo,maar de mensen die dlc rijden zijn wel stuk voor stuk gemotiveerde mensen op het gebied van trein rijden. Bij jullie ook waarshijnlijk. Alles op de firma schuiven is inderdaad niet juist,maar vergeet ook niet dat het wel een goeie fundatie moet hebben en dat er dus vertrouwen moet zijn,en dat ontbreekt.