Pagina 5 van 10

Geplaatst: 09 aug 2006, 00:35
door Steven
OO-MSS schreef:wordt de L 583. {FR om 12h36,FGSP om 13h32,FBNL om 14h57} met DMT of Breaks gereden int weekend ?,
da verschilt van een zaterdag en zondag :-)

Geplaatst: 12 aug 2006, 15:09
door OO-MSS
Steven schreef:
OO-MSS schreef:wordt de L 583. {FR om 12h36,FGSP om 13h32,FBNL om 14h57} met DMT of Breaks gereden int weekend ?,
da verschilt van een zaterdag en zondag :-)
tmijne zou Zondag zijn.

Geplaatst: 12 aug 2006, 15:10
door Steven
da kan ik eventueel wel is opzoeken als ik er is aan denk tijdens een reserve dienst deze week misschien

Geplaatst: 12 aug 2006, 19:11
door Bert
OO-MSS schreef:
Steven schreef:
OO-MSS schreef:wordt de L 583. {FR om 12h36,FGSP om 13h32,FBNL om 14h57} met DMT of Breaks gereden int weekend ?,
da verschilt van een zaterdag en zondag :-)
tmijne zou Zondag zijn.
De laatst keer dat ik die heb gezien op zondag werd hij met een break gereden :wink:

Geplaatst: 14 aug 2006, 22:22
door OO-MSS
Bert schreef:
OO-MSS schreef:
Steven schreef: da verschilt van een zaterdag en zondag :-)
tmijne zou Zondag zijn.
De laatst keer dat ik die heb gezien op zondag werd hij met een break gereden :wink:

L 583 was een DMT in het geval van gisteren de 525

Geplaatst: 31 aug 2006, 09:08
door Jonathan
Shrek schreef:op de L hasselt-leuven-(landen) zitten er nu ook breaks, ik vind dit een zeer goede vooruitgang, die break's zijn eigenlijk perfect voor L-treinen. Als ze ooit materiaal voor L-treinen tekort hebben hoop ik dus dat ze langere comfortabele stellen (zoals MS96) bijkopen voor de IC/IR-verbindingen en de breaks daarvan naar de L-diensten verplaatsen :P
Maar er zit nu bijna geen volk in de daluren op die L-treinen (in de Walen). De L-trein naar Zeebrugge-Strand is altijd voldoende met een Klassiekske. Voor die twee man en een vrouw die er soms maar opzit, is een Klassiekske zelfs te veel. Waarom dan een Break? Die verbruikt meer en is groter om te controleren.

Geplaatst: 31 aug 2006, 09:56
door OO-MSS
Jonathan schreef:
Shrek schreef:op de L hasselt-leuven-(landen) zitten er nu ook breaks, ik vind dit een zeer goede vooruitgang, die break's zijn eigenlijk perfect voor L-treinen. Als ze ooit materiaal voor L-treinen tekort hebben hoop ik dus dat ze langere comfortabele stellen (zoals MS96) bijkopen voor de IC/IR-verbindingen en de breaks daarvan naar de L-diensten verplaatsen :P
Maar er zit nu bijna geen volk in de daluren op die L-treinen (in de Walen). De L-trein naar Zeebrugge-Strand is altijd voldoende met een Klassiekske. Voor die twee man en een vrouw die er soms maar opzit, is een Klassiekske zelfs te veel. Waarom dan een Break? Die verbruikt meer en is groter om te controleren.
als de klassiekses weg gaan e, Persoonlijk vind ik een Break voor (de meeste) L-verbindingen wel goed, natuurlijk zijn er overal wel uitzonderingen

Geplaatst: 31 aug 2006, 11:03
door ThomSten
Breaks waren oorspronkelijk ook stoptreinen he, (Die buitenste rijtuigen hebben toch eigenlijk niet het comfort van een IC...) :wink:

Geplaatst: 31 aug 2006, 11:24
door Molenbruch Y.
Toch niet.

Breaks waren oorspronkelijk bedoeld om de IC-verbindingen te verzekeren, ondanks het feit dat ze maar tweeledig waren en er geen doorloopmogelijkheid is tussen de stellen. Houd er rekening mee dat bij de invoering van het IC/IR-plan in 1984 voor de meeste ritten buiten het piekuur een tweeledig stel genoeg was om een IC-trein te verzekeren.

Ze werden bijvoorbeeld ingezet op de
* IC Moeskroen - Herstal (toen de IC J)
* IC Brussel - Luxemburg (toen de IC L)
* IC Genk/Maastricht - Knokke/Blankenberge (toen de IC F)

Groeten,

Geplaatst: 31 aug 2006, 11:37
door SIMPY.be
Toch wel

Breaks waren oorspronkelijk om omnibus diensten te doen! Al hebben ze dat nooit in werkelijkheid echt gedaan.
Eind jaren 80 hebben ze dit ingezien, en daarom de capaciteit verhoogd (daar er geen doorloopmogelijkheid is) en het confort aangepast.

Geplaatst: 31 aug 2006, 12:30
door OO-MSS
SIMPY.be schreef:Toch wel

Breaks waren oorspronkelijk om omnibus diensten te doen! Al hebben ze dat nooit in werkelijkheid echt gedaan.
Eind jaren 80 hebben ze dit ingezien, en daarom de capaciteit verhoogd (daar er geen doorloopmogelijkheid is) en het confort aangepast.

op het klein segmentje Kortijk-Oudenaarde dat ik er meestal mee doe vind ik niet zo erg. Maar als IC naar Brussel vind ik die ook niet zo leuk

Geplaatst: 31 aug 2006, 12:35
door Jonathan
OO-MSS schreef:
SIMPY.be schreef:Toch wel

Breaks waren oorspronkelijk om omnibus diensten te doen! Al hebben ze dat nooit in werkelijkheid echt gedaan.
Eind jaren 80 hebben ze dit ingezien, en daarom de capaciteit verhoogd (daar er geen doorloopmogelijkheid is) en het confort aangepast.

op het klein segmentje Kortijk-Oudenaarde dat ik er meestal mee doe vind ik niet zo erg. Maar als IC naar Brussel vind ik die ook niet zo leuk
En in een M4 2de klasse zit je beter misschien?

Geplaatst: 31 aug 2006, 12:49
door SIMPY.be
OO-MSS schreef:
SIMPY.be schreef:Toch wel

Breaks waren oorspronkelijk om omnibus diensten te doen! Al hebben ze dat nooit in werkelijkheid echt gedaan.
Eind jaren 80 hebben ze dit ingezien, en daarom de capaciteit verhoogd (daar er geen doorloopmogelijkheid is) en het confort aangepast.

op het klein segmentje Kortijk-Oudenaarde dat ik er meestal mee doe vind ik niet zo erg. Maar als IC naar Brussel vind ik die ook niet zo leuk
Ik ook niet zulle, het zijn ier altijd breaks die de klok slaan!
Een M4 2de klas vind ik confortabeler dan de uiteinden van een break...

Geplaatst: 31 aug 2006, 12:51
door ThomSten
Ik niet, ik vind dat praktisch hetzelfde.

Geplaatst: 31 aug 2006, 12:53
door Shrek
break's trekken sneller op en remmen sneller dan klassieke stelletjes, dus perfect voor stoptreinen :wink: