Pagina 5 van 5

Re: elektrificatie L11

Geplaatst: 21 apr 2025, 21:23
door trainlovertje
jan_olieslagers schreef: 21 apr 2025, 19:39 Bedankt hoor, maar als ik vergelijk met Openstreetmap (en onderliggend dus ook met OpenRailwayMap) dan is L11A de aftakking naar de Antwerp Bulk Terminal, met nog wat zijsporen o.a. naar de Mexiconatie aan het Bevrijdingsdok.

Ik zie L11 getekend als noordelijk doorlopend in de A12, tot voorbij Berendrecht, dan westelijk draaiend over de Noordlandbrug, om uit te komen bij BASF. Inderdaad is er onderweg ook nog een bundel bij de firma Combinant, maar deze bundel wordt niet met name genoemd, net zomin als die bij BASF zelve.

Is OSM nu achterop?

L11: https://www.openstreetmap.org/relation/6945347
L11A: https://www.openstreetmap.org/relation/7032918
Die Antwerp Bulk Terminal die je noemt is deel van bundel Zandvliet. De verwarring bestaat waarschijnlijk doordat bundel Zandvliet niet in Zandvliet, maar eigenlijk bij Berendrecht ligt. En de bundel Berendrecht een stuk zuidelijker, ten zuide van het Delwaidedok.

Re: Trein naar Berendrecht Tulpenpluk 21/04

Geplaatst: 22 apr 2025, 07:44
door Elgar
Tim schreef: 18 mar 2025, 17:41
trainlovertje schreef: 17 mar 2025, 23:58 Tot waar wordt lijn 223 eigenlijk mee geëlektrificeerd? Want op het administratieve einde van L11 is namelijk niets. Ik vermoed tot aan het begin van de BASF-bundel?
Dan beter nog een kilometer verder tot de Noordzeeterminal.
Momenteel wordt lijn 11 geëlektrificeerd tot aan de inrit van bundel BASF. Op lange termijn is het de bedoeling om ooit verder te elektrificeren tot bundel Noordzeeterminal.

Re: elektrificatie L11

Geplaatst: 22 apr 2025, 09:23
door desperado
Op zaterdag kon je vanuit de PFT-TSP tour de verticale palen voor de elektrificatie ten noorden van Y. Berendrecht zien toen de tour afsloeg naar Zandvliet bundel. Het kleinere staalwerk kon ik niet zien.