Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
- Dieselfreak
Re: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
Mijn moeder woont in Amsterdam en zou vrijdag naar Gent komen. Zaterdag keert ze normaal terug naar Amsterdam via Antwerpen. Heeft iemand enig idee hoe het tijdens zulke stakingen meestal zit met de treinen tussen Antwerpen en Nederland?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Tussen Antwerpen en Nederland zullen de treinen die NS personeel hebben normaal wel rijden. De taakverdeling is ongeveer 50/50 maar dat gaat dan over het totaal van zowel EC als ECD, als je ze opsplits zitten er iets meer Belgen op de EC en iets meer Nederlanders op de ECD. (Dat zal dan telkens een 60% zijn ongeveer).
NS meldt dat ECD niet zal rijden tijdens de stakingsperiode en dat sommige EC's uitvallen:
https://www.nsinternational.com/nl/actu ... nH3kbEVOMB
Tickets kunnen flexibel worden gebruikt. Als ze een ticket voor de ECD heeft, dan kan ze dat op de EC gebruiken (omgekeerd mag ook bij EC-uitval maar is dus niet aan de orde). Wat de NMBS hierover op dit moment beweert, is onvolledig en deels incorrect.
https://www.nsinternational.com/nl/actu ... nH3kbEVOMB
Tickets kunnen flexibel worden gebruikt. Als ze een ticket voor de ECD heeft, dan kan ze dat op de EC gebruiken (omgekeerd mag ook bij EC-uitval maar is dus niet aan de orde). Wat de NMBS hierover op dit moment beweert, is onvolledig en deels incorrect.
Is het niet een beetje overdreven om alle ECD er preventief uit te laten vallen?
Een rare lijst van NS, want een aantal van die treinen is wel degelijk voorzien met NS personeel, een ander deel zijn wel degelijk met NMBS personeel.
-
De voorbije dagen was er ook al veel uitval op de EuroCity en EuroCity Direct door een groot aantal zieken bij NS.
Misschien dat dit een handig excuus is om een aantal treinen te schrappen en de schuld op een ander te steken.
Misschien dat dit een handig excuus is om een aantal treinen te schrappen en de schuld op een ander te steken.
Inmiddels heeft de NMBS de informatie ook aangepast: geen ECD naar België, wel EC en daarin kun je alle EC/ECD-tickets gebruiken.
Maar... de NMBS stelt dat er vanuit Brussel 1 EC minder uitvalt dan NS schrijft: de 9227 van 10:44 zou wel rijden volgens de NMBS. Aangezien dat een oneven aantal treinparen oplevert, lijkt me dat wat vreemd, maar met de spoorwegen weet je het nooit.
Maar... de NMBS stelt dat er vanuit Brussel 1 EC minder uitvalt dan NS schrijft: de 9227 van 10:44 zou wel rijden volgens de NMBS. Aangezien dat een oneven aantal treinparen oplevert, lijkt me dat wat vreemd, maar met de spoorwegen weet je het nooit.
Aangepaste schema voor zaterdag: https://www.belgiantrain.be/nl/news/strike-22februari
De NMBS website is nog niet aangepast voor de ICE treinen.
Hieronder de info van DB:
Betroffen sind folgende Verbindungen im Fernverkehr:
am 21.02.2025
ICE 12 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
am 22.02.2025
ICE 10 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
ICE 11 Bruxelles - Frankfurt (M) fällt aus
ICE 16 fällt zwischen Köln und Bruxelles aus
ICE 315 fällt zwischen Bruxelles und Köln aus
am 23.02.2025
ICE 16 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
ICE 17 Bruxelles - Frankfurt (M) fällt aus
Hieronder de info van DB:
Betroffen sind folgende Verbindungen im Fernverkehr:
am 21.02.2025
am 22.02.2025
ICE 16 fällt zwischen Köln und Bruxelles aus
ICE 315 fällt zwischen Bruxelles und Köln aus
am 23.02.2025
ICE 16 Frankfurt (M) - Bruxelles fällt aus
ICE 17 Bruxelles - Frankfurt (M) fällt aus
4 EC-treinparen rijden in ieder geval niet maar er is mogelijk nog meer uitval. De binnenlandse NMBS-planner laat in ieder geval morgen nog 4 andere EC-treinparen uitvallen, waardoor maar de helft van de EC's zou rijden, zeer ongelijk over de dag verdeeld. Andere dagen heb ik nog niet bekeken.
Wat een geknoei... Met dank aan die cowboyvakbonden die het nodig vinden wat machtsspelletjes te spelen. En wie is er het slachtoffer andermaal? De reiziger! Ik denk dat het tijd wordt dat daar toch eens iets aan gedaan wordt.
De NMBS laat inmiddels weten dat er geen andere treinen uitvallen. Dus alleen de 4 treinen die op b-europe.com worden genoemd, vallen uit.rvdborgt schreef: ↑21 feb 2025, 10:01 4 EC-treinparen rijden in ieder geval niet maar er is mogelijk nog meer uitval. De binnenlandse NMBS-planner laat in ieder geval morgen nog 4 andere EC-treinparen uitvallen, waardoor maar de helft van de EC's zou rijden, zeer ongelijk over de dag verdeeld. Andere dagen heb ik nog niet bekeken.
-
Maandag rijdt 40% van de IC-treinen en 25% van de S- en L-treinen.
En vandaag blijkt dat 7,5 EC-treinparen zijn uitgevallen. NMSB binnenland had dus grotendeels gelijk. Maar intern afstemmen en informeren is blijkbaar moeilijk.rvdborgt schreef: ↑21 feb 2025, 13:44De NMBS laat inmiddels weten dat er geen andere treinen uitvallen. Dus alleen de 4 treinen die op b-europe.com worden genoemd, vallen uit.rvdborgt schreef: ↑21 feb 2025, 10:01 4 EC-treinparen rijden in ieder geval niet maar er is mogelijk nog meer uitval. De binnenlandse NMBS-planner laat in ieder geval morgen nog 4 andere EC-treinparen uitvallen, waardoor maar de helft van de EC's zou rijden, zeer ongelijk over de dag verdeeld. Andere dagen heb ik nog niet bekeken.