Pagina 5 van 7

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:18
door bobby
Mechanik schreef:treinen beginnnend met de nummers 7 en 8 ZIJN P-treinen, gelieve STEVEN zijn woorden niet in TWIJFEL te trekken !
ARI zegt IC

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:20
door Steven
op ari staan geregeld fouten, als ik op de site van db de stoptrein dendermonde brussel zoek zegt die ook IC omdat je kan rijden zonder overstap

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:22
door bobby
Steven schreef:op ari staan geregeld fouten, als ik op de site van db de stoptrein dendermonde brussel zoek zegt die ook IC omdat je kan rijden zonder overstap
in ari kan je vorige week zelfs het station heist-op-den-berg niet selecteren


maar toch is volgens NMBS-klantendienst ARI de enig juiste bron...

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:29
door pietmol
bobby schreef:[ maak een splitsbare trein, een gedeelte I11 en een gedeelte dubbeldek, dan kan men de dubbeldeksrijtuigen in Luik afkoppelen.
Volgens mij lijkt dit de enige oplossing die rekening houdt met de meeste verzuchtingen en kritieken.

randvoorwaarde:
Richting Luik& Eupen enkeldek rijtuigen voorbehouden voor passagiers Verviers Welkenraedt & Eupen

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:34
door Mechanik
@bobby zegt IC en ik zeg P ! en steven ook , wij getweeën zijn beide treinbestuurders en voor ons tellen de treinnummers en een treinnummer beginnend met een 7 of een 8 verdiend onze grootste aandacht omdat die dikwijls wel/niet stoppen op bepaalde plaatsen waar men anders wel/niet stopt !
dus ik zeg U het is een P trein !

en als ge nu nog niet akkoord bent dan schrijft U maar een mailtje naar de klantendienst van de NMBS

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:39
door bobby
Mechanik schreef:@bobby zegt IC en ik zeg P ! en steven ook , wij getweeën zijn beide treinbestuurders en voor ons tellen de treinnummers en een treinnummer beginnend met een 7 of een 8 verdiend onze grootste aandacht omdat die dikwijls wel/niet stoppen op bepaalde plaatsen waar men anders wel/niet stopt !
dus ik zeg U het is een P trein !

en als ge nu nog niet akkoord bent dan schrijft U maar een mailtje naar de klantendienst van de NMBS
wacht nog steeds op antwoord van een klacht van twee jaar geleden...

Geplaatst: 08 mar 2007, 11:40
door Steven
bobby schreef:dan noemen we voortaan toch gewoon de L-trein IC-trein; er zijn vandaag nog IC-treinen die permanent volgens een L-trein regime rijden.
vbn: IC7363 & IC8363
neem het spoorboekje er bij en je ziet duidelijk (via een voetnoot) dat deze treinen verder rijden als IC 1529 naar de kust, neem je ari dan zal je die nr's niet terugvinden voorbij leuven, er zat op dat punt dus geen fout in ari, dat ari spreekt van een IC naar leuven ipv een P trein zal te maken hebben met het feit dat hij gekoppeld is aan het deel van trein 1529 maar treinen 7363 en 8363 zijn in princiepe gewoon twee afzonderlijke treinen die ontstaan/stoppen in leuven als eindstation (wat hun nr betreft)

Geplaatst: 08 mar 2007, 20:59
door Jonathan
P-treinen beginnen ook soms met een vijf. Al de Zomertreinen met een 6!

Geplaatst: 08 mar 2007, 21:43
door Steven
idd zijn er een aantal met een 5, dit zijn meestal de P treinen die een zo goed als half uur interval verzekeren met de bestaande stoptreinen op bepaalde lijnen, zoals brussel dendermonde en schaarbeek ottignies

op lijn 60 is dat 53xx en op lijn 161 is dat 55xx

Geplaatst: 08 mar 2007, 22:50
door Shrek
Steven schreef:idd zijn er een aantal met een 5, dit zijn meestal de P treinen die een zo goed als half uur interval verzekeren met de bestaande stoptreinen op bepaalde lijnen, zoals brussel dendermonde en schaarbeek ottignies

op lijn 60 is dat 53xx en op lijn 161 is dat 55xx
eigelijk dus gewone L-treinen die in de daluren niet rijden :P

Geplaatst: 09 mar 2007, 16:31
door Steven
Shrek schreef:
Steven schreef:idd zijn er een aantal met een 5, dit zijn meestal de P treinen die een zo goed als half uur interval verzekeren met de bestaande stoptreinen op bepaalde lijnen, zoals brussel dendermonde en schaarbeek ottignies

op lijn 60 is dat 53xx en op lijn 161 is dat 55xx
eigelijk dus gewone L-treinen die in de daluren niet rijden :P
zo kan je het in zekere zin bezien, het zullen deze ritten zijn die op L60 als eerste gebruikt zullen worden om mede in de daluren de frequentie te verhogen (naar mijn vermoeden)

Geplaatst: 14 mar 2007, 10:57
door pietmol
bobby schreef: maak een splitsbare trein, een gedeelte I11 en een gedeelte dubbeldek, dan kan men de dubbeldeksrijtuigen in Luik afkoppelen.
komen er in de toekomst I11 stuurrijtuigen met snelkoppeling (zoals op M6)?

zullen de nieuwe taurus locs over een snelkoppeling beschikken?

Geplaatst: 14 mar 2007, 11:02
door Steven
pietmol schreef:
bobby schreef: maak een splitsbare trein, een gedeelte I11 en een gedeelte dubbeldek, dan kan men de dubbeldeksrijtuigen in Luik afkoppelen.
komen er in de toekomst I11 stuurrijtuigen met snelkoppeling (zoals op M6)?

zullen de nieuwe taurus locs over een snelkoppeling beschikken?
op beide vragen neen

Geplaatst: 15 mar 2007, 00:43
door rvdborgt
Steven schreef:op ari staan geregeld fouten, als ik op de site van db de stoptrein dendermonde brussel zoek zegt die ook IC omdat je kan rijden zonder overstap
DB stopt in zijn planner wat de NMBS doorgeeft. De treinsoort in Hafas heeft echt niks te maken met het al dan niet moeten overstappen.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 15 mar 2007, 00:45
door rvdborgt
bobby schreef:
Mechanik schreef:@bobby zegt IC en ik zeg P ! en steven ook , wij getweeën zijn beide treinbestuurders en voor ons tellen de treinnummers en een treinnummer beginnend met een 7 of een 8 verdiend onze grootste aandacht omdat die dikwijls wel/niet stoppen op bepaalde plaatsen waar men anders wel/niet stopt !
dus ik zeg U het is een P trein !

en als ge nu nog niet akkoord bent dan schrijft U maar een mailtje naar de klantendienst van de NMBS
wacht nog steeds op antwoord van een klacht van twee jaar geleden...
Na een week of 6 stuur je dan je klacht door aan de Ombudsman. Dat werkt dan meestal wel.

Groetjes,

Rian