Pagina 5 van 6
Geplaatst: 03 okt 2007, 10:13
door Steven
ik denk dat ze in brussel niks durven zeggen voor ze 100% zeker zijn van de uitgevoerde homologaties op de traxx loc.
Geplaatst: 03 okt 2007, 18:50
door dentheo
Steven schreef:ik denk dat ze in brussel niks durven zeggen voor ze 100% zeker zijn van de uitgevoerde homologaties op de traxx loc.
En dat zal niet simpel zijn voor een club die heel zijn leven met franse e-loks geleefd heeft.
Op die enkele (6 of 8 ?) zwitserse na.
Geplaatst: 03 okt 2007, 20:11
door Shrek
Adler schreef:
SJ catalogiseert de HSL4 ook bij de 'Grote nutteloze werken' van Belgie.
Daar begint het inderdaad op te lijken.
over de 4 is men nog onzeker, lijn 3 wordt zoizo een jaar niet gebruikt

Geplaatst: 03 okt 2007, 20:13
door dentheo
Shrek schreef:Adler schreef:
SJ catalogiseert de HSL4 ook bij de 'Grote nutteloze werken' van Belgie.
Daar begint het inderdaad op te lijken.
over de 4 is men nog onzeker, lijn 3 wordt zoizo een jaar niet gebruikt

Misschien wil men ze gelijktijdig openen ??? Mooie belgische oplossing...
Geplaatst: 08 okt 2007, 13:20
door Gregske
Belgische oplossingen?
Laat maar ...
We zien al wel waar dit land staat na 177 jaar. We worden uitgelachen door al onze buren.
Nederland: die maffe Belgen
Luxemburg: nous parlons trois langues au minimum
Duitsland: pedofielenland
Frankrijk: les petits belges
Wezel moet onverwijld verbonden worden met de steden Breda en Antwerpen.

Geplaatst: 07 nov 2007, 17:29
door Adler
In de treinplanner vind je al de nieuwe dienstregelingen voor na 9 december.
Van de verbinding Antwerpen-Noorderkempen is echter geen spoor te bekennen.
Het is dus weer noppes, alle berichten daaromtrent in Op de Baan en zo verder, waren dus uit de lucht gegrepen.
Geplaatst: 12 nov 2007, 19:36
door Traxxion
Het zal dus waarschijnlijk juni 2008 worden (wanneer de volgende dienstregelingen worden bekend gemaakt).
Geplaatst: 12 nov 2007, 21:10
door Adler
Blackie schreef:Het zal dus waarschijnlijk juni 2008 worden (wanneer de volgende dienstregelingen worden bekend gemaakt).
Of 2009 of 2012... Wie kan het nog wat schelen dat daar alles ligt weg te roesten?
Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Geplaatst: 04 jan 2008, 11:38
door rudi houthooft
Al een tijdje geleden las ik in de krant (ik dacht de Gazet van Antwerpen) dat de treindienst naar de Noorderkempen waarschijnlijk van start zou gaan in april 2008. Klopt dit verhaal eigenlijk nog ?
Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Geplaatst: 04 jan 2008, 12:10
door Adler
rudi houthooft schreef:Al een tijdje geleden las ik in de krant (ik dacht de Gazet van Antwerpen) dat de treindienst naar de Noorderkempen waarschijnlijk van start zou gaan in april 2008. Klopt dit verhaal eigenlijk nog ?
Dergelijke berichten verschijnen om de zoveel maanden, maar als de datum er is, gebeurt er toch weer niets.
Ik zou er dus niet te veel op hopen. Het is een hopeloze zaak.
Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Geplaatst: 04 jan 2008, 12:54
door Robin
onlangs zag ik nog een thalys stil staan op de helling in brasschaat richting antwerpen, week of 2 geleden dacht ik.
Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Geplaatst: 04 jan 2008, 17:33
door treinbruno
Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Geplaatst: 04 jan 2008, 17:49
door Adler
1. Die IC/IR boekjes zijn bijna nergens te verkrijgen, ik heb er nog altijd geen kunnen bemachtigen.
2. Een lijntje tekenen in een schema is gemakkelijk, maak je geen illusies, in 2008 moet je die trein ook niet verwachten.
De lijn L.4 staat ook al op het schema van de regelingstafels van Traffic Control van september 2006, veel zal daar niet te regelen vallen.
Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Geplaatst: 04 jan 2008, 17:51
door Steven
die moest er vanaf dan al op staan he, van het moment ergens een trein kan rijden is dat normaal. aangezien er toen volop werktreinen reden (die ook onder een bepaalde regime moeten gecontroleerd worden) was traffic control hier van op de hoogte en dus voorzien op een tafel, evenals voor de proefritten. de in en uitrit van de lijn moest geregeld worden he

Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld
Geplaatst: 04 jan 2008, 17:56
door Wover
Wat ik mij eigenlijk afvroeg: De thalystreinen die testritten doen op L4, rijden die in één groot blok? Want de grootste "bekommernis" is toch dat rijden zonder seinen niet veilig zou zijn, maar hoe doen die Thalyssen dat dan als ETCS niet werkt? Dus waarom zou een passagierstrein ook niet kunnen rijden als die testtreinen?