Pagina 5 van 6
Re: Overstaptijden
Geplaatst: 02 okt 2007, 17:21
door treinbruno
dentheo schreef:Gust schreef:FLV-FGSP schreef:Kent er iemand nog van die uitzonderingen? Vroeger waren die in ARI geprogrammeerd, sinds de overschakeling naar HARI staat alles op standaard 5 minuten...
HARI is een onding. In Hafas, Hastinfo (De Lijn) en Infotec zijn de overstaptijden wel (nog) correct opgenomen.
Is er een oplossing om hem te dwingen enkel stations te nemen ????
Hij stelt mij altijd een vervelende reeks bushaltes voor die ik niet moet hebben...
gebruik de internationale treinplanner van de nmbs.
die geeft alleen stations
Geplaatst: 07 okt 2007, 19:38
door groentje
Is er een van de collega's die weet heeft van een lijst met de officiële wachttijden in de stations op het intraweb?
Ik (en veel van mijn collega's) zoeken al lang naar zo'n lijst, omdat ze nu steeds moeten beslissen over de maximale aansluitingstijden een beetje op goed geluk af, terwijl die lijsten wel op stationsniveau bestaan. Een centrale plaats waar ik zoiets zou kunnen vinden zou dus heel handig zijn.
Geplaatst: 07 okt 2007, 20:54
door Shrek
groentje schreef:Is er een van de collega's die weet heeft van een lijst met de officiële wachttijden in de stations op het intraweb?
Ik (en veel van mijn collega's) zoeken al lang naar zo'n lijst, omdat ze nu steeds moeten beslissen over de maximale aansluitingstijden een beetje op goed geluk af, terwijl die lijsten wel op stationsniveau bestaan. Een centrale plaats waar ik zoiets zou kunnen vinden zou dus heel handig zijn.
moeten jullie zon dingen juist niet zelf maken?

Geplaatst: 09 okt 2007, 15:51
door groentje
Traffic Control heeft daar de eindbevoegdheid in, omdat we, door onze graffieken, vaak een beter zicht hebben op de gevolgen van zo'n beslissing verder op de lijn. We kunnen dus steeds afwijken van wat voorgeschreven is, als we bijvoorbeeld merken dat door vertraging van een andere trein het venster groter is geworden.
Veel stations hebben echter een lijst met de maximum wachttijd bij aansluitingen in normale omstandigheden, denk maar aan de witte affiches in bijvoorbeeld Gent-Sint-Pieters. Spijtig genoeg zijn die niet centraal consulteerbaar, of heb ik ze toch nog niet teruggevonden. Het zou echter ook voor ons een gemak zijn, als we die konden zien.
Vermoedelijk zijn dergelijke wachttijden ergens opgenomen in een plaatselijk consigne, maar zijn die gegevens niet elektronisch beschikbaar, maar ik weet het dus niet zeker.
Geplaatst: 14 okt 2007, 19:28
door rvdborgt
groentje schreef:Is er een van de collega's die weet heeft van een lijst met de officiële wachttijden in de stations op het intraweb?
Ik (en veel van mijn collega's) zoeken al lang naar zo'n lijst, omdat ze nu steeds moeten beslissen over de maximale aansluitingstijden een beetje op goed geluk af, terwijl die lijsten wel op stationsniveau bestaan. Een centrale plaats waar ik zoiets zou kunnen vinden zou dus heel handig zijn.
Ik begrijp niet dat jullie die niet al vanaf dag 1 tot jullie beschikking hadden, aangezien TC die wachttijden in de praktijk moet uitvoeren. Nu weet ik dus ook waarom ik altijd aan de conducteur moet vragen of mijn aansluiting wacht. Zonder een telefoontje naar de verkeersleiding ben je er dus niet eens zeker van dat de normale wachttijden aangehouden worden
Groetjes & sterkte,
Rian
Geplaatst: 14 okt 2007, 19:32
door Steven
waarom de wachttijden aanhouden als je niet weet of er passagiers voor die trein zijn, als je een aansluiting moet hebben vraag je er best om anders geven ze een andere trein om zinloze reden (geen overstappende passagiers) een vertraging mee.
Geplaatst: 14 okt 2007, 19:44
door groentje
Yup. Het is dus inderdaad best steeds de tbg te melden dat je een aansluiting wil halen...
Geplaatst: 14 okt 2007, 21:26
door rvdborgt
Steven schreef:waarom de wachttijden aanhouden als je niet weet of er passagiers voor die trein zijn, als je een aansluiting moet hebben vraag je er best om anders geven ze een andere trein om zinloze reden (geen overstappende passagiers) een vertraging mee.
Waarom hangen die posters dan op de stations met de wachttijden bij vertraging? Die wekken dan alleen maar valse verwachtingen op. Er wordt nog steeds niet gewacht, tenzij het is aangevraagd.
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 14 okt 2007, 21:48
door Steven
die affiches is om duidelijk te maken hoe lang er kan gewacht worden, er staat nergens vermeld dat dit automatisch gebeurd he
Geplaatst: 14 okt 2007, 23:23
door rvdborgt
Steven schreef:die affiches is om duidelijk te maken hoe lang er kan gewacht worden, er staat nergens vermeld dat dit automatisch gebeurd he
Er staat ook nergens bij dat het *niet* automatisch gebeurt. Zoals ik al zei: ze wekken valse verwachtingen.
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 14 okt 2007, 23:36
door Bartjedj
Ik dacht dat die affiches 2 zaken aanduidden: de normale wachttijden (dus als niemand op trein 1 vraagt om aansluiting met trein 2) en de uitzonderlijke wachttijden (als er wel om aansluiting gevraagd wordt).
BDJ
Geplaatst: 14 okt 2007, 23:44
door Steven
als je elke trein zomaar laat aansluiten zonder dat je zeker bent dat er mensen gaan overstappen is dat wel een beetje lastig he, zo geef je andere mensen vertraging zonder dat er effectief noodzaak aan was indien de aansluiting niet nodig was?
Geplaatst: 15 okt 2007, 08:28
door 260689
in het weekend gebeurt dit automatisch dat de L trein richting eeklo altijd moet wachten op de trein uit antwerpen IC-G. Dit komt omdat de L trein om de 2uur word gereden. Maar ook inde week word er aansluiting gegeven.
Geplaatst: 15 okt 2007, 10:30
door Steven
260689 schreef:in het weekend gebeurt dit automatisch dat de L trein richting eeklo altijd moet wachten op de trein uit antwerpen IC-G. Dit komt omdat de L trein om de 2uur word gereden. Maar ook inde week word er aansluiting gegeven.
dan bedoel je toch in gent dampoort hoop ik want daar kruisen die twee treinen elkaar
Geplaatst: 15 okt 2007, 10:53
door Elgar
Steven schreef:waarom de wachttijden aanhouden als je niet weet of er passagiers voor die trein zijn, als je een aansluiting moet hebben vraag je er best om anders geven ze een andere trein om zinloze reden (geen overstappende passagiers) een vertraging mee.
Eigenlijk is dat toch ook een slecht systeem.
In sommige treinen is het namelijk niet mogelijk om de treinbegeleider aan te spreken. Neem nu bijvoorbeeld de IR-trein tussen Leuven en Mechelen, wanneer deze uit meerdere Breaks bestaat, zijn er altijd treinstellen zonder een tbg. Is er dan eigenlijk een andere manier om iemand te verwittigen dat je graag je aansluiting zou halen?