Roze trein
niet elke vorming is van personeel voorzien om treinstellen te ontdoen van die kladschilderwerken en bijgevolg moet dat een beetje in de beurtrol van dat stel passen om die vrij te maken van die vuiligheid, ook is het zo dat die de nodige tijd moeten krijgen om dat werkje te doen, dat wat ik zag was op een P trein, die staat bijna heel de dag in vorst daar hebben ze dus de tijd voor, motorstellen zijn veel meer in beweging en bijgevolg is ni elke stilstand geschikt om er zomaar is effe aan te beginnen he
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Zeg maar in belgie worden de treinen nog steeds gespoten, en niet beplakt zoals in Italie? Dat is ook een systeem, maar ik ben er niet voor! Dat beplakken ipv herspuiten krakkeleerd na een tijd! Niet om aan te zien!

**********************************************************************************************************
in New York worden de metrostellen sinds enkele jaren snachts gestationeerd op een zwaar-bewaakte stelplaats, daar komt geen graffiti-spuiter meer in.prahsharp schreef:zou het niet goedkoper zijn de stelplaatsen veel beter af te sluiten en aldus preventief werken, ipv zoals nu achteraf alles opkuisen?
En met resultaat, de metro-stellen lijken in geen tijden meer op de bespoten stellen van de jaren 80
Laatst gewijzigd door Nonkelronnie op 29 mar 2006, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ik had begrepen dat het probleem zich voornamelijk in enkele depots voordeed. Als men daar nu al aan begint: hoge muur/prikkeldraad errond, een paar lampen erop ....
Want zijn een groot deel van die spuiters niet mannekes van 15 die naar het depot in hun buurt gaan?
Alles is beter dan nietsdoen, het stoort mij verschrikkelijk, die rotzooi op de treinen.
Want zijn een groot deel van die spuiters niet mannekes van 15 die naar het depot in hun buurt gaan?
Alles is beter dan nietsdoen, het stoort mij verschrikkelijk, die rotzooi op de treinen.
Hallo,
Schaarbeek is het zeker niet. Het zijn precies de kleine depots of opstelplaatsen waar de stellen 's nachts staan die de zwaarste problemen geven: Herentals staat helemaal bovenaan de lijst.
Een ander misverstand is dat het voornamelijk om jongeren uit de buurt zou gaan. Het gaat vaak om buitenlanders die hier onze treinen komen volspuiten.
Zoals eerder gezegd denk ik dat het ophokken van de stellen achter slot en grendel de beste oplossing is. Als dat met honderdduizenden stuks pluimvee gaat, zal het ook wel met enkele honderden stellen kunnen, zeker?
Schaarbeek is het zeker niet. Het zijn precies de kleine depots of opstelplaatsen waar de stellen 's nachts staan die de zwaarste problemen geven: Herentals staat helemaal bovenaan de lijst.
Een ander misverstand is dat het voornamelijk om jongeren uit de buurt zou gaan. Het gaat vaak om buitenlanders die hier onze treinen komen volspuiten.
Zoals eerder gezegd denk ik dat het ophokken van de stellen achter slot en grendel de beste oplossing is. Als dat met honderdduizenden stuks pluimvee gaat, zal het ook wel met enkele honderden stellen kunnen, zeker?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Juist,
Ik heb wat gegoogled en vond het volgende (verouderde) lijstje: Brussel-Zuid, Dendermonde, Luik, Gent, Brugge, Hasselt, Antwerpen. Ook in dat krantenartikel vermeldde me dat patrouilles wel plaatselijk hielpen, maar dat het probleem zich verplaatste.
Ongelooflijk hoe enkele zogenaamde medeburgers in onze maatschappij met ieders voeten kunnen blijven spelen, zonder dat ze daar echt voor gestraft worden.
Ik heb wat gegoogled en vond het volgende (verouderde) lijstje: Brussel-Zuid, Dendermonde, Luik, Gent, Brugge, Hasselt, Antwerpen. Ook in dat krantenartikel vermeldde me dat patrouilles wel plaatselijk hielpen, maar dat het probleem zich verplaatste.
Ongelooflijk hoe enkele zogenaamde medeburgers in onze maatschappij met ieders voeten kunnen blijven spelen, zonder dat ze daar echt voor gestraft worden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Het valt me wel op dat het vooral breaks & 800'en zijn die ze steeds met graffiti bekladden. Wat de 800'en betreft zijn die stelplaatsen voornamelijk Schaarbeek, Antwerpen Schijnpoort, Namen (Ronet) & Charleroi.
Dat zijn op zich toch geen kleine stelplaatsen meer hé.
Als ze nu eens gedurende een aantal weken in de stelplaatsen waar er veel graffiti spuiters aan het werk zijn, wat security mensen aan het werk zetten, zullen ze er wel een deel bij de kraag kunnen pakken zeker.
Ik denk persoonlijk dat de kosten van dat personeel dat ze enkele weken of zelfs maanden in die stelplaatsen moeten zetten veel minder zal zijn, dan telkens die treinen ontdoen van graffiti....
Dat zijn op zich toch geen kleine stelplaatsen meer hé.
Als ze nu eens gedurende een aantal weken in de stelplaatsen waar er veel graffiti spuiters aan het werk zijn, wat security mensen aan het werk zetten, zullen ze er wel een deel bij de kraag kunnen pakken zeker.
Ik denk persoonlijk dat de kosten van dat personeel dat ze enkele weken of zelfs maanden in die stelplaatsen moeten zetten veel minder zal zijn, dan telkens die treinen ontdoen van graffiti....