... gespeld "Beirvelde"! Zo staat het inderdaad in de oude spoorboekjes van voor WO II...Poldevrek schreef:De naambordjes staan er intussen ook al (de oude naam is nog steeds leesbaar op het vroegere stationsgebouw):
Paul
... gespeld "Beirvelde"! Zo staat het inderdaad in de oude spoorboekjes van voor WO II...Poldevrek schreef:De naambordjes staan er intussen ook al (de oude naam is nog steeds leesbaar op het vroegere stationsgebouw):
Mooie stationsnaambord, ik heb eens in mijn boek IC - IR 1984 - 2004 (T.S.P.) gekeken en daar staat er een foto van Beervelde in voor het gesloten werd in 1984.Poldevrek schreef:De naambordjes staan er intussen ook al (de oude naam is nog steeds leesbaar op het vroegere stationsgebouw):
Paul
Een station wordt rendabel (of toch voldoende om er treinen te laten stoppen) geacht vanaf een 200-tal opstappende reizigers per dag.dentheo schreef:Wat is "succes" voor een treinhalte ? 500 passagiers per dag of 200 ?260689 schreef:succes zal dit zeker hebben hoor alleen spijtig dat het niet bediend word in het weekend want ik hoor van veel mensen (de jeugd) dat ze de stopplaats beervelde een goede zaak vinden.
Inderdaad er is ooit een plan geweest alles te sluiten tot 200... want dat schijnt het minimum te zijn.Trainspotterke schreef: Een station wordt rendabel (of toch voldoende om er treinen te laten stoppen) geacht vanaf een 200-tal opstappende reizigers per dag.
Bron : http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... ML23OND0_1Station van Beervelde gaat opnieuw open
LOCHRISTI - 'Ik geef niet snel toe aan de schreeuw van enkelingen, of van een bepaalde groep die vraagt om in een bepaalde straat een verkeersregeling in te voeren. Want dan verplaats je de problemen alleen maar. Verkeersbeweeglijkheid is een zaak die je globaal moet aanpakken en met het snelheidszoneringsplan verdelen we het grondgebied van Lochristi in logische zones waar ofwel 70, 50 of 30 kilometer per uur gereden mag worden', dat verklaart burgemeester Yves Deswaene (Open VLD) in een dubbelinterview met Chris Dewispelaere, de nieuwe mobiliteitsambtenaar van Lochristi.
Het interview had plaats naar aanleiding van de heropening van het station van Beervelde. Vanaf maandag 15december stoppen daar opnieuw treinen, nadat het station in 1984 gesloten werd. Vandaag komen de grote bazen van de NMBS en Infrabel de lijn officieel openen. (rtl)
Het interview is te lezen op www.gentenaar.be/lochristi
9 reizigers per dag volgens de telling in de laatste week van oktober, maar vergeten we wel niet dat er daar in de zomer vaak grote groepen afstappen, vanwege een of ander park daar in de omgeving heb ik me laten vertellen.treinbruno schreef: sy, 9 reizigers per dag
Waar komt dat cijfer van 9 vandaan? Op de website van de BTTB zijn de reizigerstellingen van 2007 te vinden (http://www.bttb.be -> OV-nieuws), dan telde Sy nog 43 reizigers per dag, precies evenveel als de jaren voordien (gemiddeld). Is Sy dan in één jaar zo teruggevallen en zo ja, waar zijn de cijfers van 2008 te raadplegen (of heeft iemand die al kunnen inkijken?)treinbruno schreef:sy, 9 reizigers per dag
We zullen moeten wachten op de cijfers van 2009. Die tellingen gebeuren bij mijn weten in de laatste week van oktober, en toen was Beervelde nog niet open...Bartjedj schreef:Hiervoor dienen we te wachten op de reizigerstellingen 2008![]()
Iemand die weet wanneer die meestal uitkomen?
Staar je nu ook niet blind op de eerstvolgende cijfers. Die zullen vermoedelijk onder de 200 reizigers per werkdag komen. In het in 2007 heropende station Evergem was dat ook zo. Het potentieel van Evergem werd geschat op meer dan 400 reizigers per werkdag. Dit terwijl de tellingen van 2007 slechts een een goede honderd reizigers vermelden.Duikbril AM86 schreef:Zou der in Beervelde nu veel volk opstappen?
De tellingen van oktober worden meestal in mei van het daaropvolgende jaar bekend gemaakt.Bartjedj schreef:Hiervoor dienen we te wachten op de reizigerstellingen 2008![]()
Iemand die weet wanneer die meestal uitkomen?