Pagina 5 van 5

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 12:22
door dentheo
Steven schreef:het plan dat ze het liefst zouden uitvoeren is te zien op onderstaande url
http://www.highspeedalliance.nl/static/ ... ecten.html
waarbij opvalt dat de trein uit breda ook in brecht en mechelen zal stoppen.
Als dat allemeel waar wordt wordt het druk op de HSL noord...

Drie treinen per richting per uur...
Is dat ongeveer frequentie op Parijs + London ?
Ik denk dat Luik Aachen iets minder is ?

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 12:28
door Steven
ja zal idd druk worden als ze dat uitgevoerd krijgen. maar als ik dan begin door te klikken op heel die site zie ik (als je op home klikt kom je bij NShispeed uit) toch nog foutjes staan, ze beweren dat je vanuit maastricht met een overstap naar brussel moet (voor gent en brugge klopt dat wel natuurlijk).
http://www.nshispeed.nl/nl/overige-inte ... en-brussel

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 17:53
door Wover
Adler schreef:
KB schreef:
Adler schreef: En dan de treinen, oh ja die moeten we ook nog hebben. Iemand kwam dan op het lumineuze ( of was het lucratieve ? ) idee om die te gaan bestellen bij AnsaldoBreda. Als je weet dat zowel Siemens als Alstom minstens 10 jaar nodig hebben gehad om met prototypes te experimenteren, vooraleer de ICE resp. TGV klaar was voor productie, dan is het toch waanzinnig te denken dat een firma zoals AnsaldoBreda, die al een slechte reputatie heeft met gewone treinen, op een paar jaar een volledig nieuwe HST kan ontwerpen zonder zelfs maar een prototype te bouwen.
Het eerste stel wordt na jaren vertraging nu in Tsjechie getest. Deze testen zijn geen testen van ETCS maar van de electromechanische uitrusting van de trein. Als al die problemen zijn opgelost, wat nog maanden kan duren, begint het pas goed, want dan moet men de ETCS gaan testen.
AnsaldoBreda is nochtans ook de constructeur van de Italiaanse ETR 500, die in "AV" vorm tussen Rome en Napels onder ETCS-beveiliging rijden. En die rijden daar nu ook effectief.

Ik durf zelfs beweren dat AnsaldoBreda juist meer ervaring heeft met ETCS dan eender welke andere constructeur, want volgens mij is er nog geen enkele Thalys / ICE die ETCS heeft ;).

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 17 jun 2008, 19:14
door Adler
Wover schreef: Ik durf zelfs beweren dat AnsaldoBreda juist meer ervaring heeft met ETCS dan eender welke andere constructeur, want volgens mij is er nog geen enkele Thalys / ICE die ETCS heeft ;).
De 19 ICE1 die tussen Duitsland en Zwitserland rijden hebben al jaren ETCS.
Momenteel is men ook bezig alle internationale ICE3M's uit te rusten met ETCS.
Siemens heeft zelfs een testcentrum speciaal voor ETCS in Wildenrath.

AnsaldoBreda heeft juist altijd de vertraging bij de levering van de V250 stellen geweten aan het feit dat ze geen specificaties hadden voor de ETCS, hetgeen natuurlijk een uitvlucht is.

Er zijn inderdaad 30 ETR-500 treinen met ETCS tussen Rome en Napels in gebruik. Men kan het dus wel, alleen hier niet.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 18 jun 2008, 17:53
door Bert
En om op de 40 locs terug te keren, het eerste exemplaar heeft de Duits-Belgische grens maandag overgestoken. Er werden testritten op lijn 37 uitgevoerd.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:32
door Steven
vandaag zou die moeten zijnaankomen op antwerpen noord nadat hij deze voormiddag uit charleroi was vertrokken.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 19 jul 2008, 11:47
door ziemon
per 30.06 zouden de 186 196/197 of 2804-2805 in dienst moeten zijn gekomen, kan dit bevestigd worden? 186 198-199 zijn ook al in Belgie? 186 200 en 201 hebben hun afname-proefrit gehad iig.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 20 jul 2008, 16:52
door JMV
De 186 198 heb ik 27 juni 2008 te Antwerpen Noord gezien, samen met nog een 186 waarvan het nummer voor mij niet zichtbaar was.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 20 jul 2008, 17:00
door antwerpen noord tbs
Buiten de 2801-2802-2803 is er nog geen enkele gehomologeerd.

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 20 jul 2008, 19:04
door dentheo
antwerpen noord tbs schreef:Buiten de 2801-2802-2803 is er nog geen enkele gehomologeerd.
Inderdaad, waar er voor auto's zoiets een bewijs van gelijkvormigheid bestaat heeft Infrabel dat voor locomotieven geweigerd....

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Geplaatst: 20 jul 2008, 20:05
door msts.be
Adler schreef:Er zijn inderdaad 30 ETR-500 treinen met ETCS tussen Rome en Napels in gebruik. Men kan het dus wel, alleen hier niet.
Wel een klein verschil: daar rijden er zo weinig treinen dat de voorgaande trein al lang in Napels of Rome staat wanneer de volgende moet vertrekken. Met andere woorden: zeer lage frequentie op deze lijn waardoor evengoed het normale beveiligingssysteem SCMT/RS4 kan gebruikt worden.. Een probleem met de ETCS is dus feitelijk geen probleem want je kan evengoed op zicht/op laterale seinen rijden gezien de lage frequentie. Men moest het gewoon installeren omdat men al over de deadline was van de EU waarop nog oude systemen geïnstalleerd mochten worden (Alhoewel Duitsland ook over de deadline was voor de NBS Nürnberg-München, heeft men van de EC heeft een uitzondering bekomen, in 2009 wordt hier ook ETCS-2 geïnstalleerd)

Op de L4 zullen er echter wat meer komen te rijden : één Thalys per 2u in elke richting, één Brecht-pendel om het uur in elke richting (of om de 2 uur?), vier shuttles Brussel-Den Haag in elke richting, één shuttle Brussel-Amsterdam om het uur in elke richting (vervanging Benelux). Als je dan zonder ETCS zit, is dat een serieuzer probleem dan in Italië.. :roll: