Pagina 5 van 12
Geplaatst: 15 apr 2006, 20:08
door Jonathan
overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
Dat gebeurt zeker. Op de laatste IC A's gaan de voorste wagons - zonder toegankelijkheid voor reizigers - toch mee omdat 12 wagons veel te veel zijn. De lichten zijn daar dan uit en het zijn altijd degene het dichts bij de locomotief. Soms doen ze dat al op IC A 539 en dan zit die op de andere wagons stampvol. Als je dan vraagt aan de treinbegeleiders waarom die wagons gesloten zijn, antwoorden ze: iedereen een zitplaats, dat is wel genoeg. Maar als je daar opgepropt zit zonder privacy is dat ook niet alles. Het is wel altijd met dezefde treinbegeleiders dat je zoiets meemaakt. En raar maar waar zijn het altijd dezelfde Walen die dat doen.
Geplaatst: 15 apr 2006, 21:51
door Steven
Jonathan schreef:overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
Dat gebeurt zeker. Op de laatste IC A's gaan de voorste wagons - zonder toegankelijkheid voor reizigers - toch mee omdat 12 wagons veel te veel zijn. De lichten zijn daar dan uit en het zijn altijd degene het dichts bij de locomotief. Soms doen ze dat al op IC A 539 en dan zit die op de andere wagons stampvol. Als je dan vraagt aan de treinbegeleiders waarom die wagons gesloten zijn, antwoorden ze: iedereen een zitplaats, dat is wel genoeg. Maar als je daar opgepropt zit zonder privacy is dat ook niet alles. Het is wel altijd met dezefde treinbegeleiders dat je zoiets meemaakt. En raar maar waar zijn het altijd dezelfde Walen die dat doen.
dat is logisch, dat is voor hen eenvoudiger om werken is er meer sociale controle op de trein, dus ni zagen he
er is zeker plaats genoeg en de egoist willen uithangen om een rijtuig voor u alleen te hebben
Geplaatst: 15 apr 2006, 22:03
door Concurrent
Toen ik naar de medische controle ging 2 weken geleden zat ik ook in een spitstrein van Hasselt-Brussel-Zuid , en daarvan ws de laatste wagon ook niet toegankelijk.Maar onderweg heb ik gezien dat om sommige stationsdie wagon zelfs nog buiten het perron Staat...
Was een zeven en twintigmet oranje wagons btw

Geplaatst: 15 apr 2006, 22:17
door SIMPY.be
Concurrent schreef:Was een zeven en twintigmet oranje wagons btw

I10 dus

Geplaatst: 15 apr 2006, 22:21
door overweg13
Concurrent schreef:Toen ik naar de medische controle ging 2 weken geleden zat ik ook in een spitstrein van Hasselt-Brussel-Zuid , en daarvan ws de laatste wagon ook niet toegankelijk.Maar onderweg heb ik gezien dat om sommige stationsdie wagon zelfs nog buiten het perron Staat...
Was een zeven en twintigmet oranje wagons btw :roll:
Als dat tijdens de spits gebeurt in de spitsrichting, dan lijkt me toch eerder wat anders aan de hand: bijv. defecte verlichting, verwarming of zo.
Geplaatst: 16 apr 2006, 10:56
door Jonathan
Steven schreef:Jonathan schreef:overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
Dat gebeurt zeker. Op de laatste IC A's gaan de voorste wagons - zonder toegankelijkheid voor reizigers - toch mee omdat 12 wagons veel te veel zijn. De lichten zijn daar dan uit en het zijn altijd degene het dichts bij de locomotief. Soms doen ze dat al op IC A 539 en dan zit die op de andere wagons stampvol. Als je dan vraagt aan de treinbegeleiders waarom die wagons gesloten zijn, antwoorden ze: iedereen een zitplaats, dat is wel genoeg. Maar als je daar opgepropt zit zonder privacy is dat ook niet alles. Het is wel altijd met dezefde treinbegeleiders dat je zoiets meemaakt. En raar maar waar zijn het altijd dezelfde Walen die dat doen.
dat is logisch, dat is voor hen eenvoudiger om werken is er meer sociale controle op de trein, dus ni zagen he
er is zeker plaats genoeg en de egoist willen uithangen om een rijtuig voor u alleen te hebben
Zolangs ge daar niet opgepropt zit, O.K. vindt ik het maar goed dat ze dat doen. Want met een lege trein van twaalf wagons is het ook niet gemakkelijk de treinbegeleider uit te hangen. Maar als je dat doet op IC A 539 dan vindt dat slecht. Zeker de vrijdag. Dan zit die trein vol met scoutsgroepen en dan zijn er twee wagons gesloten. Ook eens denken aan het confort

Geplaatst: 16 apr 2006, 12:04
door Steven
dan is er nog voldoende plaats, is de typische gewoonte van alle passagiers om steeds in het midden te willen zitten terwijl in het eerste en laatste rijtuig meestal een zee aan ruimte is, kijk maar is na, ze zullen die echt niet gesloten laten als er totaal geen plaats meer zou zijn
Geplaatst: 16 apr 2006, 16:07
door Kulderzipken
Nope en in een trein moet je nu eenmaal geen privacy verwachten. Zelfs niet in 1e klas want ook daar kan je andere reizigers aantreffen. De enige oplossing is bestuurder worden en dan zit je niet meer tussen de reizigers. ( maar of je dan privacy hebt...

)
Geplaatst: 16 apr 2006, 20:22
door Steven
Kulderzipken schreef:Nope en in een trein moet je nu eenmaal geen privacy verwachten. Zelfs niet in 1e klas want ook daar kan je andere reizigers aantreffen. De enige oplossing is bestuurder worden en dan zit je niet meer tussen de reizigers. ( maar of je dan privacy hebt...

)
µ
hehe voila en als bestuurder heb je volgende voordelen
1 = gereserveerde stoel
2 = niet moeten betalen, in tegendeel je krijgt er geld voor
3 = altijd het mooiste zicht
4 = ... (te veel om hier alles op te noemen hoor)
Geplaatst: 16 apr 2006, 22:12
door Traxxion
overweg13 schreef:Hallo,
Het zou ook kunnen dat het laatste stel elke dag afgesloten is, omdat de 4 stellen bij de terugrit te veel capaciteit bieden. Het gebeurt toch nog dat bepaalde treindelen "los" meerijden? Het is maar een gokje, hoor.
Inderdaad, volgens mij is die achtergelaten met de IC-C aankomst 7u54 in Antwerpen-C. Dan rijden er slechts 3 stellen terug richting Lille Flandres (laatste stel wordt achtergelaten).
Ik heb een sterk vermoeden dat dit stel dan mee wordt ingeschakeld om enkele keren IC-N mee te doen, mijn vriendin heeft hem toch rond die tijd zien rijden vrijdag.
Zaterdag en vandaag heeft hij in ieder geval op IC-C (stel zelf beperkt tot Kortrijk) rondgereden want heb er zelf in gezeten.
Geplaatst: 17 apr 2006, 10:40
door SIMPY.be
Wat er met dat stel wordt gedaan weet ik niet meteen, maar het is héél simpel waarom er een stel wordt ontkoppeld te Kortrijk. Omdat er niet meer dan 2 gekoppelde AM96 mogen rijden op het franse net!
Dus als men met 3 AM96 aankomt in Kortrijk, moet er ééntje van af

.
Geplaatst: 17 apr 2006, 10:43
door Jonathan
Steven schreef:Kulderzipken schreef:Nope en in een trein moet je nu eenmaal geen privacy verwachten. Zelfs niet in 1e klas want ook daar kan je andere reizigers aantreffen. De enige oplossing is bestuurder worden en dan zit je niet meer tussen de reizigers. ( maar of je dan privacy hebt...

)
µ
hehe voila en als bestuurder heb je volgende voordelen
1 = gereserveerde stoel
2 = niet moeten betalen, in tegendeel je krijgt er geld voor
3 = altijd het mooiste zicht
4 = ... (te veel om hier alles op te noemen hoor)
En nadelen:
1 = ge hebt het meeste verantwoordelijkheid, als ge iets verkeerd doet zou het wel eens gedaan kunnen zijn.
2 = als iedereen ligt te slapen moet gij uwe nikkel afdraaien, ook een afront.
Geplaatst: 17 apr 2006, 12:18
door Steven
zeg jonathan jij doet ni anders dan alles afbreken, mijn geduld als moderator raakt bijna op, ik zou graag hebben da je ook is een beetje postieve dingen komt zeggen een mens gaat haast denken da je treinen haat. Wat kom je hier dan eigenlijk doen op het forum.
Geplaatst: 17 apr 2006, 12:54
door Kulderzipken
Jonathan, ik zou veel liever met een trein rijden dan met een wagen. Als passagier en als bestuurder. Ik vloek soms al als ik met de wagen naar het station moet om te gaan werken. Het gaat niet vooruit. Je staat overal stil. Een wagen is klein. Ik reed zelfs liever met een bus vorig jaar dan met de wagen. Veel te klein en ordinair.
Een bus is al iets minder ordinair. Die zijn er niet zoveel als wagens.
Maar een trein; the best of both worlds. Je bent evengoed onderweg als met een wagen, maar je staat niet de helft van de tijd in de file. Je kan 160 vlammen door de bebouwde kom, langs mensen hun achtertuin. Je hebt veel plaats. Je kan je boterhammen opeten terwijl je rijdt. Je kan zelfs je handen in je nek leggen, achteruit gaan liggen in je stoel en naar de beste breedbeeld tv met full surround klank kijken, terwijl dat machien zijn ding doet. Cruiscontrol in België mag niet, zonder handen rijden ook al niet... Geef mij maar die trein dan.
In jou geval.... Ik hoop voor jou dat je snel oud genoeg bent om je rijbewijs te halen. Koop dan snel een wagentje waar je naar hartelust je ziel kan inleggen en kijk evenveel neer op spoorwegen zoals ik op verkeer doe. ( Ja ik kijk letterlijk en figuurlijk neer op verkeer als ik tegen 140 over het viaduct v/d E19 vlam terwijl daarbeneden al die auto's stil staan

.)
Geplaatst: 17 apr 2006, 12:57
door Steven
da laatste gevoel da je er neerpent kan ik letterlijk van meespreken

ken dat gevoel ook en ik kan u zeggen dat ze daar veel stilstaan op die E19 hoor idem als je onder viaduct van vilvoorde door kan racen
