Van TGV naar AGV

Adler

Re: Van TGV naar AGV

Bericht door Adler »

Bij de laatste Rail Passion (Frans tijdschrift over treinen) zit er een DVD met een documentaire over de bouw van de AGV.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ah dan ga ik die binnenkort eens halen! :)
msts.be

Bericht door msts.be »

Ondertussen is de AGV op de testring in Velim beland, rond deze tijd zijn ook onze Albatrossen daar actief.. men kan misschien eens een wedstrijdje houden: wie gaat het eerst van 0 naar 100 ? :lol:

Foto's van de overbrenging zijn te vinden op Drehscheibe..
Laatst gewijzigd door msts.be op 26 dec 2010, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wover

Bericht door Wover »

Volgens mij zou de AGV dan winnen, want ik denk dat de Albatrossen maar iets van een 5000-6000kW hadden...
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Voor de liefhebbers,
Ze kunnen een journal extract bekijken op http://www.tf1.fr/ JT de 13heures (25/06/2008)van de dynamische testen van deze AGV op het circuit van Velim nabij Podébrady in de Check republik.
Met indrukken van de cabine en het circuit.
rail s

Bericht door rail s »

nighttrain schreef:Voor de liefhebbers,
Ze kunnen een journal extract bekijken op http://www.tf1.fr/ JT de 13heures (25/06/2008)van de dynamische testen van deze AGV op het circuit van Velim nabij Podébrady in de Check republik.
Met indrukken van de cabine en het circuit.
de video: http://videos.tf1.fr/video/news/0,,3888 ... -agv-.html
knap!
nighttrain

Bericht door nighttrain »

msts.be

Bericht door msts.be »

Ondertussen is er ook al een filmpje van die testen op de LGV Est:
http://www.latribune.fr/entreprises/ser ... -kmhh.html

Luister eens naar het geluid op 1:42, komt dat niet bekend voor ? :wink: Ze hebben dus toch nog iets van de Duitsers weten te imiteren.. Het rolgeluid van de niet aangedreven rijtuigen klinkt natuurlijk nog altijd zoals een TGV..
Adler

Bericht door Adler »

msts.be schreef: Luister eens naar het geluid op 1:42, komt dat niet bekend voor ?
Dat zingende geluid hoor je bij alle moderne loks en treinstellen met draaistroommotoren en komt van de variabele frekwentie van de spanning waarmee de motoren gevoed worden.
Als grap heeft men eens de sturing van een Taurus zo geprogrammeerd dat er een melodietje te horen was.
Ik heb dat op een DVD staan.
Vank

Bericht door Vank »

Zal die AGV ooit in België rijden?

Ik hoop dat de NMBS/Infrabel aan de sporen werkt zodat ze snel en veilig België kunnen bedienen.
Shrek

Bericht door Shrek »

Vank schreef:Zal die AGV ooit in België rijden?
Ik hoop dat de NMBS/Infrabel aan de sporen werkt zodat ze snel en veilig België kunnen bedienen.
Zouden er aanpassingen nodig zijn aan de sporen voor AGV's? Ik denk dat men eerder de AGV's moet gaan aanpassen om hier te mogen rijden :wink:
Deze trein kan volgens mij wel een populair type worden, we zyllen hem dus wel in brussel tegenkomen denk ik :P
Vank

Bericht door Vank »

Shrek schreef:
Vank schreef:Zal die AGV ooit in België rijden?
Zouden er aanpassingen nodig zijn aan de sporen voor AGV's? Ik denk dat men eerder de AGV's moet gaan aanpassen om hier te mogen rijden :wink:
Deze trein kan volgens mij wel een populair type worden, we zyllen hem dus wel in brussel tegenkomen denk ik :P
Dat denk ik ook, maar hij zal nooit zijn snelheid halen op de Belgische spoorwegen.
Daarom dat ik zei dat ik hoop dat NMBS/Infrabel nog meer werk maakt van het optimaliseren van de sporen.

Het hieronder getoonde voorbeeld vind ik prachtig, een voorbeeld voor meerdere plaatsen in België. Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

De enige lijn die kans maakt om een upgrade te krijgen is volgens mij lijn 1, aangezien deze lang genoeg is om deze verhoging te verantwoorden. De andere lijnen zoals L2, L3 zijn veel korter en de afstand dat er effectief die snelheid zou gereden worden zou te kort zijn, L4 is ook weer iets langer maar heb geen idee hoever deze NL binnengaat alvoor er voor de eerste keer geremd moet worden.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Een voorbeeld voor meerdere plaatsen in België? Dus dat wil dan zeggen geen treinen laten rijden op de spoorlijnen! :lol:
Vank

Bericht door Vank »

Lijn 50a/36/59 mag ook geupgraded worden naar een +200km/h.
En voor de TGV-verbinding Frankrijk-Brussel-Antwerpen-Nederland ben ik meer voorstander voor een nieuwe lijn (300km/h) op de middenberm van de E19 (maar deze wordt vanaf Kontich kleiner :( ). Dus waarom de huidige 25 niet upgraden naar 200km/h?

Verder ook nog een verbinding Gent-Eeklo-Maldegem-Oostkamp-Brugge met een lijn van 120-140km/h, en je hebt er weer een interessante verbinding bij.
Plaats reactie