Van TGV naar AGV
Re: Van TGV naar AGV
Bij de laatste Rail Passion (Frans tijdschrift over treinen) zit er een DVD met een documentaire over de bouw van de AGV.
Re: Van TGV naar AGV
Ondertussen is de AGV op de testring in Velim beland, rond deze tijd zijn ook onze Albatrossen daar actief.. men kan misschien eens een wedstrijdje houden: wie gaat het eerst van 0 naar 100 ?
Foto's van de overbrenging zijn te vinden op Drehscheibe..

Foto's van de overbrenging zijn te vinden op Drehscheibe..
Laatst gewijzigd door msts.be op 26 dec 2010, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van TGV naar AGV
Volgens mij zou de AGV dan winnen, want ik denk dat de Albatrossen maar iets van een 5000-6000kW hadden...
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Van TGV naar AGV
Voor de liefhebbers,
Ze kunnen een journal extract bekijken op http://www.tf1.fr/ JT de 13heures (25/06/2008)van de dynamische testen van deze AGV op het circuit van Velim nabij Podébrady in de Check republik.
Met indrukken van de cabine en het circuit.
Ze kunnen een journal extract bekijken op http://www.tf1.fr/ JT de 13heures (25/06/2008)van de dynamische testen van deze AGV op het circuit van Velim nabij Podébrady in de Check republik.
Met indrukken van de cabine en het circuit.
Re: Van TGV naar AGV
de video: http://videos.tf1.fr/video/news/0,,3888 ... -agv-.htmlnighttrain schreef:Voor de liefhebbers,
Ze kunnen een journal extract bekijken op http://www.tf1.fr/ JT de 13heures (25/06/2008)van de dynamische testen van deze AGV op het circuit van Velim nabij Podébrady in de Check republik.
Met indrukken van de cabine en het circuit.
knap!
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Van TGV naar AGV
Ondertussen is er ook al een filmpje van die testen op de LGV Est:
http://www.latribune.fr/entreprises/ser ... -kmhh.html
Luister eens naar het geluid op 1:42, komt dat niet bekend voor ?
Ze hebben dus toch nog iets van de Duitsers weten te imiteren.. Het rolgeluid van de niet aangedreven rijtuigen klinkt natuurlijk nog altijd zoals een TGV..
http://www.latribune.fr/entreprises/ser ... -kmhh.html
Luister eens naar het geluid op 1:42, komt dat niet bekend voor ?

Re: Van TGV naar AGV
Dat zingende geluid hoor je bij alle moderne loks en treinstellen met draaistroommotoren en komt van de variabele frekwentie van de spanning waarmee de motoren gevoed worden.msts.be schreef: Luister eens naar het geluid op 1:42, komt dat niet bekend voor ?
Als grap heeft men eens de sturing van een Taurus zo geprogrammeerd dat er een melodietje te horen was.
Ik heb dat op een DVD staan.
Re: Van TGV naar AGV
Zal die AGV ooit in België rijden?
Ik hoop dat de NMBS/Infrabel aan de sporen werkt zodat ze snel en veilig België kunnen bedienen.
Ik hoop dat de NMBS/Infrabel aan de sporen werkt zodat ze snel en veilig België kunnen bedienen.
Re: Van TGV naar AGV
Zouden er aanpassingen nodig zijn aan de sporen voor AGV's? Ik denk dat men eerder de AGV's moet gaan aanpassen om hier te mogen rijdenVank schreef:Zal die AGV ooit in België rijden?
Ik hoop dat de NMBS/Infrabel aan de sporen werkt zodat ze snel en veilig België kunnen bedienen.

Deze trein kan volgens mij wel een populair type worden, we zyllen hem dus wel in brussel tegenkomen denk ik

Re: Van TGV naar AGV
Dat denk ik ook, maar hij zal nooit zijn snelheid halen op de Belgische spoorwegen.Shrek schreef:Zouden er aanpassingen nodig zijn aan de sporen voor AGV's? Ik denk dat men eerder de AGV's moet gaan aanpassen om hier te mogen rijdenVank schreef:Zal die AGV ooit in België rijden?
Ik hoop dat de NMBS/Infrabel aan de sporen werkt zodat ze snel en veilig België kunnen bedienen.![]()
Deze trein kan volgens mij wel een populair type worden, we zyllen hem dus wel in brussel tegenkomen denk ik
Daarom dat ik zei dat ik hoop dat NMBS/Infrabel nog meer werk maakt van het optimaliseren van de sporen.
Het hieronder getoonde voorbeeld vind ik prachtig, een voorbeeld voor meerdere plaatsen in België.
Re: Van TGV naar AGV
De enige lijn die kans maakt om een upgrade te krijgen is volgens mij lijn 1, aangezien deze lang genoeg is om deze verhoging te verantwoorden. De andere lijnen zoals L2, L3 zijn veel korter en de afstand dat er effectief die snelheid zou gereden worden zou te kort zijn, L4 is ook weer iets langer maar heb geen idee hoever deze NL binnengaat alvoor er voor de eerste keer geremd moet worden.
Re: Van TGV naar AGV
Een voorbeeld voor meerdere plaatsen in België? Dus dat wil dan zeggen geen treinen laten rijden op de spoorlijnen! 

Re: Van TGV naar AGV
Lijn 50a/36/59 mag ook geupgraded worden naar een +200km/h.
En voor de TGV-verbinding Frankrijk-Brussel-Antwerpen-Nederland ben ik meer voorstander voor een nieuwe lijn (300km/h) op de middenberm van de E19 (maar deze wordt vanaf Kontich kleiner
). Dus waarom de huidige 25 niet upgraden naar 200km/h?
Verder ook nog een verbinding Gent-Eeklo-Maldegem-Oostkamp-Brugge met een lijn van 120-140km/h, en je hebt er weer een interessante verbinding bij.
En voor de TGV-verbinding Frankrijk-Brussel-Antwerpen-Nederland ben ik meer voorstander voor een nieuwe lijn (300km/h) op de middenberm van de E19 (maar deze wordt vanaf Kontich kleiner

Verder ook nog een verbinding Gent-Eeklo-Maldegem-Oostkamp-Brugge met een lijn van 120-140km/h, en je hebt er weer een interessante verbinding bij.