De samenstelling van een dienst zal niet veranderen, dus de opeenvolging van de te verzekeren treinen(goederen/rezigers of de combinatie) maar wel of je een bepaalde dienst met een bepaald begin of einduur zal moeten verzekeren.dentheo schreef:Steven schreef: ik ben nog steeds fier op de job als treinbestuurder, maa ben niet alle dagen even fier op de nmbs (er bij vertellende dat de job van uw dromen nooit zal bestaan, enkel de job waar de leuke kanten de minder leuke overtreffen)
Zeer redelijk standpunt.
Ik weet ook dat men bij de NMBS de eigen werknemers het leven soms nodeloos moeilijk maakt en kan er nog altijd niet uitkomen waarom.
Er blijkt ook serieus verschil tussen bepaalde depots... het hangt blijkbaar erg van de sergeant af (ik heb nog legerdienst gedaan)
Sommigen weten hun werktijden weken op voorhand , andere zitten altijd maar te vlooien en naar het schijnt bestaat dat verschil soms al een tiental jaren.... Duurt blijkbaar tot één of ander chef op pensioen gaat.
En dit terwijl de personentreinen toch een "bekende" dienstregeling hebben...
B-cargo dat zijn iets meer de truckers, daar kan ik me nog iets meer variabele tijden indenken...
Alhoewel daar zul je ook wel mensen hebben die liever in Belgie rondkarren en andere die wel willen "uitslapen"...
Bv de onverwachte afwezigheid van een collega kan een sneeuwbal effect hebben op meerdere collegas om alle diensten correct te verzekeren.
En indedaad de hand en spandiensten t.o.v. bepaalde TOSCI planningman of dienstleiders kan/kon wonderen doen. Indertijd een fles sterke drank kon de planning meester op FNDMmet de naam van de gekendste blelgische wielrenner U behoeden van diensten op oudejaar,kerstmis of andere voordelen.
Daarentegen een gewone planner(ex bestuurder) in FN was heel correct en gelijk voor iedereen.