Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.Adler schreef:Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
activiteit lijn 4 brecht
Re: activiteit lijn 4 brecht
Re: activiteit lijn 4 brecht
Dat weten we al lang, wie weet tegen de volgende staatshervormingK V B schreef:Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.Adler schreef:Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?

Re: activiteit lijn 4 brecht
of een vrijgemaakte exploitatie?K V B schreef:Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.Adler schreef:Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?

Re: activiteit lijn 4 brecht
Tijd voor de Nederlandse SpoorwegenShrek schreef:[..]
of een vrijgemaakte exploitatie?

Re: activiteit lijn 4 brecht
Met Fortis is een groot deel van onze economie naar Frankrijk en Nederland gegaan. Nu nog het land zelf splitsen, waarbij vlaanderen naar Nederland gaat en de spoorwegen dus ook NS worden. Ineens het probleem opgelost dat Nederland een HST over lijn 4 wil sturen. En off-topic ook het probleem van de uitdieping van de Schelde opgelost omdat we dan geen concurrentie meer zijn, maar hetzelfde land.
Re: activiteit lijn 4 brecht
beste rds dan heb je nog steeds concurrentie maar dan binnen dezelfde grenzen ipv er buiten. Door ineens de landgrenzen op te schuiven ga je het probleem van L4 niet oplossen. Aangezien het probleem ook bij de infra te zoeken is (GSM-R). Moest alles zo eenvoudig zijn he ...
Re: activiteit lijn 4 brecht
Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.Steven schreef:beste rds dan heb je nog steeds concurrentie maar dan binnen dezelfde grenzen ipv er buiten. Door ineens de landgrenzen op te schuiven ga je het probleem van L4 niet oplossen. Aangezien het probleem ook bij de infra te zoeken is (GSM-R). Moest alles zo eenvoudig zijn he ...
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Re: activiteit lijn 4 brecht
wat ik wilde zeggen is dat door het geheel nu alsnog te herschikken (stel dat vlaanderen plost bij nederland zou gaan) het probleem morgen niet van de baan is.
Re: activiteit lijn 4 brecht
Ik denk wel dat je dan nog wel meer problemen hebt dan de L4Steven schreef:wat ik wilde zeggen is dat door het geheel nu alsnog te herschikken (stel dat vlaanderen plost bij nederland zou gaan) het probleem morgen niet van de baan is.

Re: activiteit lijn 4 brecht
Men had ook gewoon de bouw van L4 in zijn geheel in een enkele (grensoverschreidende) organisatie kunnen onderbrengen.Adler schreef: Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Re: activiteit lijn 4 brecht
Inderdaad, maar dat was blijkbaar te eenvoudig.K V B schreef:Men had ook gewoon de bouw van L4 in zijn geheel in een enkele (grensoverschreidende) organisatie kunnen onderbrengen.Adler schreef: Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Men heeft eerst 10 jaar ruzie met mekaar gemaakt over het te volgen traject en wie wat zou betalen, en nu de lijn er eindelijk ligt kan men ze nog niet gebruiken.
Re: activiteit lijn 4 brecht
ter info op de L1 naar paris zit op alle delen TVM en toch zijn ze verschillend, hier is echter zo geen groot probleem geweest, is de samenwerking belgie frankrijk dan vlotter dan belgie nederland kan je u de vraag gaan stellen.
Re: activiteit lijn 4 brecht
NMBS had toen ook nog geen expertise 'HST' bij de aanleg van L1. De Fransen zullen dus wel de technische kant vd zaak geregeld hebben.Steven schreef:ter info op de L1 naar paris zit op alle delen TVM en toch zijn ze verschillend, hier is echter zo geen groot probleem geweest, is de samenwerking belgie frankrijk dan vlotter dan belgie nederland kan je u de vraag gaan stellen.
Nu bij L4 heb je Infrabel & TUC-rail die toch al ervaring hebben opgedaan op L1 + aanleg L2 + L3.
Re: activiteit lijn 4 brecht
Wat ik wilde zeggen is dat je een Belgisch versie hebt van de tvm en de Franse, je hebt dus verschil in reglementering.