Pagina 5 van 6

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 08 okt 2008, 14:43
door K V B
Adler schreef:
K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.
Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 08 okt 2008, 19:56
door pietje
K V B schreef:
Adler schreef:
K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.
Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.
Dat weten we al lang, wie weet tegen de volgende staatshervorming :twisted:

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 08 okt 2008, 22:11
door Shrek
K V B schreef:
Adler schreef:
K V B schreef:Overigens, waarom ziet de NMBS een verbinding met Maastricht wel zitten, maar met Breda niet?
Wellicht omdat de IC naar Maastricht van Luik komt. Zowel Luik als de SNCB zijn PS-burchten.
Tijd voor een Vlaamse Spoorweg Maatschappij.
of een vrijgemaakte exploitatie? :wink:

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 08 okt 2008, 23:19
door AlexNL
Shrek schreef:[..]
of een vrijgemaakte exploitatie? :wink:
Tijd voor de Nederlandse Spoorwegen :)

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 08 okt 2008, 23:23
door Steven
zo zaligmakend is NS nu ook weer niet vind ik.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 11:51
door rds
Met Fortis is een groot deel van onze economie naar Frankrijk en Nederland gegaan. Nu nog het land zelf splitsen, waarbij vlaanderen naar Nederland gaat en de spoorwegen dus ook NS worden. Ineens het probleem opgelost dat Nederland een HST over lijn 4 wil sturen. En off-topic ook het probleem van de uitdieping van de Schelde opgelost omdat we dan geen concurrentie meer zijn, maar hetzelfde land.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 16:17
door Steven
beste rds dan heb je nog steeds concurrentie maar dan binnen dezelfde grenzen ipv er buiten. Door ineens de landgrenzen op te schuiven ga je het probleem van L4 niet oplossen. Aangezien het probleem ook bij de infra te zoeken is (GSM-R). Moest alles zo eenvoudig zijn he ...

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 16:28
door Adler
Steven schreef:beste rds dan heb je nog steeds concurrentie maar dan binnen dezelfde grenzen ipv er buiten. Door ineens de landgrenzen op te schuiven ga je het probleem van L4 niet oplossen. Aangezien het probleem ook bij de infra te zoeken is (GSM-R). Moest alles zo eenvoudig zijn he ...
Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 16:39
door Steven
wat ik wilde zeggen is dat door het geheel nu alsnog te herschikken (stel dat vlaanderen plost bij nederland zou gaan) het probleem morgen niet van de baan is.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 16:47
door Adler
Steven schreef:wat ik wilde zeggen is dat door het geheel nu alsnog te herschikken (stel dat vlaanderen plost bij nederland zou gaan) het probleem morgen niet van de baan is.
Ik denk wel dat je dan nog wel meer problemen hebt dan de L4 :)

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 16:55
door K V B
Adler schreef: Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Men had ook gewoon de bouw van L4 in zijn geheel in een enkele (grensoverschreidende) organisatie kunnen onderbrengen.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 17:02
door Adler
K V B schreef:
Adler schreef: Het probleem met de L4 is onder andere wel veroorzaakt door het feit dat Nederland en Belgie verschillende systemen hebben geinstalleerd voor ETCS zonder goed met mekaar af te spreken.
Dat zou je dus niet gehad hebben moest het 1 land geweest zijn (of moest men beter met mekaar gecommuniceerd hebben).
Men had ook gewoon de bouw van L4 in zijn geheel in een enkele (grensoverschreidende) organisatie kunnen onderbrengen.
Inderdaad, maar dat was blijkbaar te eenvoudig.
Men heeft eerst 10 jaar ruzie met mekaar gemaakt over het te volgen traject en wie wat zou betalen, en nu de lijn er eindelijk ligt kan men ze nog niet gebruiken.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 09 okt 2008, 17:15
door Steven
ter info op de L1 naar paris zit op alle delen TVM en toch zijn ze verschillend, hier is echter zo geen groot probleem geweest, is de samenwerking belgie frankrijk dan vlotter dan belgie nederland kan je u de vraag gaan stellen.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 11 okt 2008, 12:46
door Speedy
Steven schreef:ter info op de L1 naar paris zit op alle delen TVM en toch zijn ze verschillend, hier is echter zo geen groot probleem geweest, is de samenwerking belgie frankrijk dan vlotter dan belgie nederland kan je u de vraag gaan stellen.
NMBS had toen ook nog geen expertise 'HST' bij de aanleg van L1. De Fransen zullen dus wel de technische kant vd zaak geregeld hebben.
Nu bij L4 heb je Infrabel & TUC-rail die toch al ervaring hebben opgedaan op L1 + aanleg L2 + L3.

Re: activiteit lijn 4 brecht

Geplaatst: 11 okt 2008, 13:29
door Steven
Wat ik wilde zeggen is dat je een Belgisch versie hebt van de tvm en de Franse, je hebt dus verschil in reglementering.