Pagina 5 van 17

Geplaatst: 24 apr 2007, 18:54
door Jerommeke
Afbeelding NMBS HLE 2556 Lage Zwaluwe 24-04-07

Geplaatst: 07 mei 2007, 16:32
door msts.be
Voor de liefhebbers nog 3 fototjes van de NShispeed ICRm rijtuigen :
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Ik weet niet of het hier al gezegd is , maar de interieurs zijn nogmaals opgefrist en is min-of-meer gelijk aan de gemoderniseerde NS Koplopers (ICMm) , althans toch in 2de klasse (allebei zelfde blauwe stof van zetels , in de NShispeed rijtuigen zijn de kopwanden wel paars t.o.v. beigekleurig in de ICMm) .. Hoe het met de eerste klasse zit weet ik niet.. blijft hetzelfde leder behouden of niet ? Zou anders wel zonde zijn .. :roll:

Geplaatst: 07 mei 2007, 17:27
door adminn
ik heb die roze eergisteren gezien, k zat in de trein en we reden +/- even snel. net toen ik een foto wou maken schoot er een break voor en toen die weg was was de roze ook spoorloos :cry: :cry: :cry:

Geplaatst: 07 mei 2007, 21:18
door Maaslijn
Nog een Nederlands treintje Een Buffel(DM 90)

Afbeelding

Geplaatst: 13 mei 2007, 14:33
door Daniël
Nog maar een paar plaatjes van de afgelopen weken...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Een stukje productformulevervuiling, Sprinters als IC... Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: 16 mei 2007, 09:15
door TSP
Op de foto van Jerommeke staat de 2556 afgebeeld bij Lage Zwaluwe. Ik kan op de loc echter nergens de opschriften vinden van "ATB geschikt". Ik dacht dat deze verplicht waren? Of is dat niet zo?

Geplaatst: 17 mei 2007, 10:16
door Jerommeke
TSP die staan er niet op, bij mijn weten hebben die er nooit op gestaan ook.
Zo ver ik het goed hebben alleen de 55'ers dat, en daar staat het wel duidelijk op.
De 77'ers voor diensten buiten Belgie hebben geen NMBS teken boven het serie nummer, vast zal iemand wel weten welk gedeelte van deze reeks voor verkeer in Duitsland, Nederland en (Frankrijk?).

Geplaatst: 17 mei 2007, 10:45
door Mark7758
Op de 25.5 heeft nooit iets gestaand over ATB. (Zover mij bekend.)
Op de 55 heeft alleen gestaan ATB. (Niets over geschikt en zo.)
De 7771-7790 mogen naar NL en D. Voor Frankrijk zijn ze niet toegelaten.
(Misschien tot het grensstation, maar zover ik weet is dat nog nooit in vaste dienst gebeurd.)

Geplaatst: 20 mei 2007, 08:39
door Jerommeke
Afbeelding Na een stop van minstens een uur op het station van Amersfoort, kan de Volvo trein vanuit Bad Bentheim zijn weg vervolgen richting Essen en Antwerpen.

NMBS HLR7785 77?? 17-05-07 Amersfoort

Geplaatst: 20 mei 2007, 14:42
door Accelerat
Die heb ik later die dag nog gezien. :)

Geplaatst: 20 mei 2007, 15:41
door Steven
op de 55en 75 stond dit gewoonweg vermeld om de reden dat niet de volledige reeks op zich voorzien was van dit systeem, zo hoeft de bestuurder de nr's niet te kennen om te weten of de loc geschikt is of niet.
bij de 25.5 hoeft dit niet aangezien dit een volledige afzonderlijke reeks is en deze volledig voorzien zijn van atb, net als de reeks 11 dat ook is.

Geplaatst: 21 mei 2007, 09:39
door MaiKeg
Daniël schreef: Afbeelding
Als de bus er net aankomt als de trein over die sporen moet, heb je als reiziger toch ook wel dikke pech :?

Geplaatst: 21 mei 2007, 11:52
door TSP
@steven, jerommeke, mark: Ok, ik dacht dat alle locs dat opschrift moesten hebben als ze ook over de grens reden. Maar alleen loc's waarvan de rest van de serie niet is uitgerust met bv ATB hebben zo'n opschrift?

Geplaatst: 06 jun 2007, 18:30
door Nekvin
Erg mooi dat roze, er passeren er elk uur 2 bij ons in vilvoorde, ik wordt er gek van. En dan nog altijd die vertragingen, ze zitten dan altijd in de weg van de 4500 naar Brussel - Zuid!!!

Geplaatst: 06 jun 2007, 20:04
door Mark7758
TSP schreef:@steven, jerommeke, mark: Ok, ik dacht dat alle locs dat opschrift moesten hebben als ze ook over de grens reden. Maar alleen loc's waarvan de rest van de serie niet is uitgerust met bv ATB hebben zo'n opschrift?
Inderdaad. Zo denken ze ongeveer. 8)