M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??Shrek schreef:ik hoop dat ze die I-10 rap inzetten op gewone treinen en de M4 naar de P-treinen zetten
Moderniseringen materieel
Die hebben geen stuurrijtuig, dus ik denk niet dat dat zal gaan...Shrek schreef:enkele lijnen met I-10 doen260689 schreef:M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??Shrek schreef:ik hoop dat ze die I-10 rap inzetten op gewone treinen en de M4 naar de P-treinen zetten
Ik heb ergens gelezen dat sommige I-10 rijtuigen ingezet kunnen worden met I-11 rijtuigen. Dan zouden ze toch ook met de overtollige I-11 stuurrijtuigen kunnen ingezet worden op bvb Oostende-Antwerpen. (eventueel de resterende te moderniseren I-10 aanpassen hiervoor)Jonathan schreef:Die hebben geen stuurrijtuig, dus ik denk niet dat dat zal gaan...Shrek schreef:enkele lijnen met I-10 doen260689 schreef: M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??
Daar is allemaal wel over gesproken en er is in 2001 een I10 (en naar ik eens hoorde ook een I6) aangepast aan de I11'en. Deze heeft een tijd in een I11-samenstelling IC-treinen gereden, maar er is nooit een vervolg op deze ritten gekomen... Tja, een te weinig aan locs type 13 maakt dat die aanpassing (voorlopig) weinig zin heeft, zeker?ronny schreef:Ik heb ergens gelezen dat sommige I-10 rijtuigen ingezet kunnen worden met I-11 rijtuigen. Dan zouden ze toch ook met de overtollige I-11 stuurrijtuigen kunnen ingezet worden op bvb Oostende-Antwerpen. (eventueel de resterende te moderniseren I-10 aanpassen hiervoor)Jonathan schreef:Die hebben geen stuurrijtuig, dus ik denk niet dat dat zal gaan...Shrek schreef: enkele lijnen met I-10 doen
Maar daar kan al toch snel een mouw aangepast worden : zie de ÖBB die met haar originele Eurofima's (=I6) heeft gedaan : de klassieke deuren eruit en vervangen door het type deuren zoals hun drukdichte rijtuigen en de klapramen vervangen door dichte ramen.. probleem opgelost en een groot deel van de rijtuigen mogen nu 200 .. (de rest die de nieuwe deuren hebben en toch nog maar 160 mogen hebben nog de oude klapramen)Steven schreef:da inzetten met i 11 heeft met de deuren te maken, echter voor trek duw te kunnen rijden ontbreekt de juiste kabel, de rijtuigen zijn niet geschikt voor 200 wegens verkeerde deuren
Laatst gewijzigd door msts.be op 27 aug 2010, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bwa... enkele jaren terug reden er hier rammen M4'en rond met aan beide kanten een 22. Van een originele trek-duw gesproken.Jonathan schreef:Die hebben geen stuurrijtuig, dus ik denk niet dat dat zal gaan...Shrek schreef:enkele lijnen met I-10 doen260689 schreef: M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??

De IC I wordt ook gedaan door een 21/27 vanvoor en een 21/27 vanachter.Bert schreef:Bwa... enkele jaren terug reden er hier rammen M4'en rond met aan beide kanten een 22. Van een originele trek-duw gesproken.Jonathan schreef:Die hebben geen stuurrijtuig, dus ik denk niet dat dat zal gaan...Shrek schreef: enkele lijnen met I-10 doen
Ahja, snorry, ik neem anders de IC G niet veel. Maar soms in de zomer naar Oostende via Gent. Dus daarom wist ik dat260689 schreef:Je moet er dan ook wel bijzeggen dat dit enkel in de zomer is, en deze ram word dan bestuurd door de bestuurders van den depot Oostende zelf.SIMPY.be schreef:Dit heet dan trek-trek samenstelling hé
De IC G wordt soms met M6'en gedaan, en dan is die ook trek-trek met 21/27.

geef niet hoor, was even vermelden om want meer info te geven dat er geen discuties worden gevoert enzoSIMPY.be schreef:Ahja, snorry, ik neem anders de IC G niet veel. Maar soms in de zomer naar Oostende via Gent. Dus daarom wist ik dat260689 schreef:Je moet er dan ook wel bijzeggen dat dit enkel in de zomer is, en deze ram word dan bestuurd door de bestuurders van den depot Oostende zelf.SIMPY.be schreef:Dit heet dan trek-trek samenstelling hé
De IC G wordt soms met M6'en gedaan, en dan is die ook trek-trek met 21/27.
De M6'en op Oostende zijn in de zomer met 21/27 op kop en 21/27 achteraan op voertuig. Den ICT Essen-Blankenberge (1juli tot 31 augustus) bolt in't weekend met een TS 21/27 op kop die trekt en 21/27 achteraan die duwt.260689 schreef:Je moet er dan ook wel bijzeggen dat dit enkel in de zomer is, en deze ram word dan bestuurd door de bestuurders van den depot Oostende zelf.SIMPY.be schreef:Dit heet dan trek-trek samenstelling hé
De IC G wordt soms met M6'en gedaan, en dan is die ook trek-trek met 21/27.