Moderniseringen materieel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:ik hoop dat ze die I-10 rap inzetten op gewone treinen en de M4 naar de P-treinen zetten :P
M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??
Shrek

Bericht door Shrek »

260689 schreef:
Shrek schreef:ik hoop dat ze die I-10 rap inzetten op gewone treinen en de M4 naar de P-treinen zetten :P
M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??
enkele lijnen met I-10 doen :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Shrek schreef:
260689 schreef:
Die hebben geen stuurrijtuig, dus ik denk niet dat dat zal gaan...
RhB

Bericht door RhB »

Ik hoop dat de stelletjes van 1963 nog lang mee mogen gaan. Ikzelf ben van bouw- en afleveringsjaar 1963, vandaar. :roll:
ronny

Bericht door ronny »

Jonathan schreef:
Shrek schreef:
260689 schreef: M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??
Ik heb ergens gelezen dat sommige I-10 rijtuigen ingezet kunnen worden met I-11 rijtuigen. Dan zouden ze toch ook met de overtollige I-11 stuurrijtuigen kunnen ingezet worden op bvb Oostende-Antwerpen. (eventueel de resterende te moderniseren I-10 aanpassen hiervoor)
Steven

Bericht door Steven »

da inzetten met i 11 heeft met de deuren te maken, echter voor trek duw te kunnen rijden ontbreekt de juiste kabel, de rijtuigen zijn niet geschikt voor 200 wegens verkeerde deuren
Terminus

Bericht door Terminus »

ronny schreef:
Jonathan schreef:
Shrek schreef: enkele lijnen met I-10 doen :wink:
Ik heb ergens gelezen dat sommige I-10 rijtuigen ingezet kunnen worden met I-11 rijtuigen. Dan zouden ze toch ook met de overtollige I-11 stuurrijtuigen kunnen ingezet worden op bvb Oostende-Antwerpen. (eventueel de resterende te moderniseren I-10 aanpassen hiervoor)
Daar is allemaal wel over gesproken en er is in 2001 een I10 (en naar ik eens hoorde ook een I6) aangepast aan de I11'en. Deze heeft een tijd in een I11-samenstelling IC-treinen gereden, maar er is nooit een vervolg op deze ritten gekomen... Tja, een te weinig aan locs type 13 maakt dat die aanpassing (voorlopig) weinig zin heeft, zeker?
msts.be

Bericht door msts.be »

Steven schreef:da inzetten met i 11 heeft met de deuren te maken, echter voor trek duw te kunnen rijden ontbreekt de juiste kabel, de rijtuigen zijn niet geschikt voor 200 wegens verkeerde deuren
Maar daar kan al toch snel een mouw aangepast worden : zie de ÖBB die met haar originele Eurofima's (=I6) heeft gedaan : de klassieke deuren eruit en vervangen door het type deuren zoals hun drukdichte rijtuigen en de klapramen vervangen door dichte ramen.. probleem opgelost en een groot deel van de rijtuigen mogen nu 200 .. (de rest die de nieuwe deuren hebben en toch nog maar 160 mogen hebben nog de oude klapramen)
Laatst gewijzigd door msts.be op 27 aug 2010, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:
Shrek schreef:
260689 schreef: M4 hebben ze 580 rijtuigen van en I10 een stuk of 80 dus wat denk je dat ze gaan doen ??
Bwa... enkele jaren terug reden er hier rammen M4'en rond met aan beide kanten een 22. Van een originele trek-duw gesproken. 8)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:
Jonathan schreef:
Shrek schreef: enkele lijnen met I-10 doen :wink:
Bwa... enkele jaren terug reden er hier rammen M4'en rond met aan beide kanten een 22. Van een originele trek-duw gesproken. 8)
De IC I wordt ook gedaan door een 21/27 vanvoor en een 21/27 vanachter.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Dit heet dan trek-trek samenstelling hé :)
De IC G wordt soms met M6'en gedaan, en dan is die ook trek-trek met 21/27.
260689

Bericht door 260689 »

SIMPY.be schreef:Dit heet dan trek-trek samenstelling hé :)
Je moet er dan ook wel bijzeggen dat dit enkel in de zomer is, en deze ram word dan bestuurd door de bestuurders van den depot Oostende zelf.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

260689 schreef:
Je moet er dan ook wel bijzeggen dat dit enkel in de zomer is, en deze ram word dan bestuurd door de bestuurders van den depot Oostende zelf.
Ahja, snorry, ik neem anders de IC G niet veel. Maar soms in de zomer naar Oostende via Gent. Dus daarom wist ik dat :)
260689

Bericht door 260689 »

SIMPY.be schreef:
260689 schreef:
Ahja, snorry, ik neem anders de IC G niet veel. Maar soms in de zomer naar Oostende via Gent. Dus daarom wist ik dat :)
geef niet hoor, was even vermelden om want meer info te geven dat er geen discuties worden gevoert enzo
Bart

Bericht door Bart »

260689 schreef:
De M6'en op Oostende zijn in de zomer met 21/27 op kop en 21/27 achteraan op voertuig. Den ICT Essen-Blankenberge (1juli tot 31 augustus) bolt in't weekend met een TS 21/27 op kop die trekt en 21/27 achteraan die duwt.
Plaats reactie