daarmee bedoel ik dus ontgrendelendentheo schreef:verschil tussen "openen" en van het slot gaan ?HLE 2302 schreef:
met andere woorden, in belgie openen deuren NOOIT automatisch, er moet altijd een bewerking gebeuren.
greetz 2302
greetz 2302
daarmee bedoel ik dus ontgrendelendentheo schreef:verschil tussen "openen" en van het slot gaan ?HLE 2302 schreef:
met andere woorden, in belgie openen deuren NOOIT automatisch, er moet altijd een bewerking gebeuren.
greetz 2302
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.Steven schreef:iedereen zit hier maar op te bieden, niemand die de echte feiten ter harte neemt
stilstand ten velde aan een kruising om een andere trein door te laten
passagier die onrechtmatig gebruik maakt van een noodopening
al de rest maakt niets uit in dit verhaal aangezien het niets doet aan de feiten.
Bestuurder en begeleider hebben perfect contact met elkaar via de intercom, maar enkel als dit noodzakelijk is. Een bestuurder moet zo weinig mogelijk gestoord worden bij het uitvoeren van zijn taak, de seinen en de spoorlijn in het oog houden zijn de voornaamste taken bij het rijden van a naar b. Als je tegen elke onvoorziene daad van een passagier een tegenmaatregel moet hebben ga je overbeveiligen met alle gevolgen van dien. Dan zullen er meer treinen stilstaan dan dat er rijden.
Trouwens het systeem in NL loopt verre van perfect, daar kunnen zeker op gebied van treinverkeer nog veel zaken verbeteren. In eigen boezem kijken kan soms wonderen doen.
dat kom je tegen op de pikuurtreinen met I10 rijtuigen, sommige tbg's zetten dat dan gewoon op UIC omdat ze dan de deuren niet meer moeten gaan lossentreinbruno schreef:het I6 rijtuig in de vauban/iris staat altijd op UIC
"Kennen" alle buitenlandse rijtuigen B-modus ???HLE 2302 schreef:
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
sorry, ik had me vergist met de pikuurtreinen, waar het soms ook gebeurd dat het op UIC wordt geschakeld, als het een internationaal rijtuig is natuurlijk héSteven schreef:Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
kunnen ze het ook ineens op de ICa doenHLE 2302 schreef:sorry, ik had me vergist met de pikuurtreinen, waar het soms ook gebeurd dat het op UIC wordt geschakeld, als het een internationaal rijtuig is natuurlijk héSteven schreef:Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
greetz 2302
neen, die buitelandse rijtuigen die toelating hebben op het infrabelnet kennen enkel de de verplichte UIC modus en niets anders. De B modus is enkel van toepassing op nmbs rijtuigen.dentheo schreef:"Kennen" alle buitenlandse rijtuigen B-modus ???HLE 2302 schreef:
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302