Pagina 5 van 5
Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 13 dec 2008, 19:33
door HLE 2302
dentheo schreef:HLE 2302 schreef:
met andere woorden, in belgie openen deuren NOOIT automatisch, er moet altijd een bewerking gebeuren.
greetz 2302
verschil tussen "openen" en van het slot gaan ?
daarmee bedoel ik dus ontgrendelen
greetz 2302
Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 13 dec 2008, 19:34
door HLE 2302
Steven schreef:iedereen zit hier maar op te bieden, niemand die de echte feiten ter harte neemt
stilstand ten velde aan een kruising om een andere trein door te laten
passagier die onrechtmatig gebruik maakt van een noodopening
al de rest maakt niets uit in dit verhaal aangezien het niets doet aan de feiten.
Bestuurder en begeleider hebben perfect contact met elkaar via de intercom, maar enkel als dit noodzakelijk is. Een bestuurder moet zo weinig mogelijk gestoord worden bij het uitvoeren van zijn taak, de seinen en de spoorlijn in het oog houden zijn de voornaamste taken bij het rijden van a naar b. Als je tegen elke onvoorziene daad van een passagier een tegenmaatregel moet hebben ga je overbeveiligen met alle gevolgen van dien. Dan zullen er meer treinen stilstaan dan dat er rijden.
Trouwens het systeem in NL loopt verre van perfect, daar kunnen zeker op gebied van treinverkeer nog veel zaken verbeteren. In eigen boezem kijken kan soms wonderen doen.
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 13 dec 2008, 20:09
door treinbruno
het I6 rijtuig in de vauban/iris staat altijd op UIC

Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 13 dec 2008, 22:52
door HLE 2302
treinbruno schreef:het I6 rijtuig in de vauban/iris staat altijd op UIC

dat kom je tegen op de pikuurtreinen met I10 rijtuigen, sommige tbg's zetten dat dan gewoon op UIC omdat ze dan de deuren niet meer moeten gaan lossen
ik dacht zelfs dat het verboden was UIC-modus te gebruiken in belgië, maar tzou kunnen dat ik dat gedroomt heb, maar toch heb ik dat eens gehoord
greetz 2302
Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 13 dec 2008, 23:31
door dentheo
HLE 2302 schreef:
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
"Kennen" alle buitenlandse rijtuigen B-modus ???
Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 14 dec 2008, 00:56
door Steven
HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.
Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 14 dec 2008, 13:22
door HLE 2302
Steven schreef:HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.
sorry, ik had me vergist met de pikuurtreinen, waar het soms ook gebeurd dat het op UIC wordt geschakeld, als het een internationaal rijtuig is natuurlijk hé
greetz 2302
Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 14 dec 2008, 14:27
door treinbruno
HLE 2302 schreef:Steven schreef:HLE 2302 schreef:dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
Dat mag en kan niet, vauban, iris en jean monet rijden in mix of compleet buitelandse samenstelling, die andere rijtuigen kennen dus niet eens die modus.
sorry, ik had me vergist met de pikuurtreinen, waar het soms ook gebeurd dat het op UIC wordt geschakeld, als het een internationaal rijtuig is natuurlijk hé
greetz 2302
kunnen ze het ook ineens op de ICa doen

Re: verstrooide TBG / reiziger
Geplaatst: 15 dec 2008, 01:17
door Steven
dentheo schreef:HLE 2302 schreef:
dat van die internationale treinen, daar heb je gelijk in, maar meestal blijven die op B-modus en worden dan vanaf de grens overgeschakeld op UIC-modus.
greetz 2302
"Kennen" alle buitenlandse rijtuigen B-modus ???
neen, die buitelandse rijtuigen die toelating hebben op het infrabelnet kennen enkel de de verplichte UIC modus en niets anders. De B modus is enkel van toepassing op nmbs rijtuigen.