Re: Treinverkeer van en naar Leuven ernstig gestoord
Geplaatst: 07 jan 2009, 17:05
gingen ze ook niet informatie via SMS en MSN geven? hoe zit het daar eigenlijk mee werkt dat al?
Vanmorgen stond er in de volle ochtendspits een lege en donkere trein met M6 op spoor 2 in Leuven. Misschien was dat er een die kwijt was?Daan schreef:Er zijn blijkbaar ook weer een paar M6-stellen van de IC E niet op hun plaats geraakt ?
En hoe gaat dit dan praktisch in zijn werk in verband met de SK's van de OW's?Shrek schreef:Nee hoor, dat is een uitwijkspoor dat langs beide kanten bereikbaar isJeroen schreef: Is dat geen doodlopend spoor dat enkel vanuit Leuven kan opgereden worden? Dacht het wel maar ben niet zeker. Hoe zou men het nog kunnen oplossen? Je hebt daar namelijk dicht op elkaar enkele OW's.
Er is maar één spoor zonder perron, voor het goederenverkeer, tussen spoor 9 en 13. Kant Brussel heb je in het station volgende sporen:Paul schreef:Hallo,Steven schreef:ah ja, ik vergeet die perrons altijd mee te tellen daar ze de letters A,B, D meegekregen hebben. Mijn excuus om deze te vergeten.
Er zijn volgens mij 12 doorgaande sporen in het station van Leuven, waarvan 10 met een perron:
- de sporen 1 tot en met 9 met perron
- de sporen 10 en 11 voor de goederentreinen
- "spoor 13" met perron (waarom dat spoor 13 heet en niet spoor 12 snap ik eigenlijk niet goed)
Bovendien zijn er drie kopsporen met perron:
- A en B kant Brussel (daar kan later ook spoor C nog opnieuw worden aangelegd)
- D kant Ottignies
Paul
heel eenvoudig hoor, voor dat uitwijkspoor zijn er bediende seinen die mee de overweg controleren, als de trein achter dat bediend sein staat en het staat rood zal die overweg open blijven voor het wegverkeer, als het seinhuis het sein wil openzetten zal die pas lukken na het sluiten van de overweg, die dan via een hulpcontact zal toelaten om het sein open te krijgen. Ik leg het hier vrij eenvoudig uit maar het is op dit principe dat heel de installatie is opgebouwd of deze nu met EBP post of met een relaispost bediend is maakt niet uit.Jeroen schreef:En hoe gaat dit dan praktisch in zijn werk in verband met de SK's van de OW's?Shrek schreef: Nee hoor, dat is een uitwijkspoor dat langs beide kanten bereikbaar is
Beste Jeroen, je moet mij het station van Leuven niet leren kennen hoorJeroen schreef: Er is maar één spoor zonder perron, voor het goederenverkeer, tussen spoor 9 en 13.
Steven schreef: heel eenvoudig hoor, voor dat uitwijkspoor zijn er bediende seinen die mee de overweg controleren, als de trein achter dat bediend sein staat en het staat rood zal die overweg open blijven voor het wegverkeer, als het seinhuis het sein wil openzetten zal die pas lukken na het sluiten van de overweg, die dan via een hulpcontact zal toelaten om het sein open te krijgen. Ik leg het hier vrij eenvoudig uit maar het is op dit principe dat heel de installatie is opgebouwd of deze nu met EBP post of met een relaispost bediend is maakt niet uit.
En waar mag dat tweede spoor dan wel liggen, beste Paul?Paul schreef:Beste Jeroen, je moet mij het station van Leuven niet leren kennen hoorJeroen schreef: Er is maar één spoor zonder perron, voor het goederenverkeer, tussen spoor 9 en 13.![]()
Er zijn wel degelijk twee doorgaande hoofdsporen zonder perron voor de goederentreinen tussen spoor 9 en "spoor 13".
Paul
dergelijke seinen gaan altijd op tijd open, als de trein nog niet in de aankondigingszone van de overweg is kan het sein gewoon open komen zonder dat de overweg dicht is. Komt de trein dan toch aangereden in de aankondigingszone van de overweg dan zal deze alsnog sluiten.dentheo schreef:Steven schreef: heel eenvoudig hoor, voor dat uitwijkspoor zijn er bediende seinen die mee de overweg controleren, als de trein achter dat bediend sein staat en het staat rood zal die overweg open blijven voor het wegverkeer, als het seinhuis het sein wil openzetten zal die pas lukken na het sluiten van de overweg, die dan via een hulpcontact zal toelaten om het sein open te krijgen. Ik leg het hier vrij eenvoudig uit maar het is op dit principe dat heel de installatie is opgebouwd of deze nu met EBP post of met een relaispost bediend is maakt niet uit.
Zulk een sein gaat dus altijd "te laat" open of de overweg " te vroeg" dicht voor een trein op volle snelheid ?
Of kan men zulke seinen ook automatisch zetten bij doorgaande sporen als de overloopwissels niet gebruikt worden ?