Steven schreef:aangezien die ms niet altijd op dezelfde plaats in een samenstelling zitten maakt dit de schakeling enkel maar ingewikkelder
treinen van zoveel motorstellen hebben toch geen praktisch nut. Voor echt lange treinen neem je maar loc+rijtuigen en er is ook nog zoiets als een perronlengte
Steven schreef:aangezien die ms niet altijd op dezelfde plaats in een samenstelling zitten maakt dit de schakeling enkel maar ingewikkelder
treinen van zoveel motorstellen hebben toch geen praktisch nut. Voor echt lange treinen neem je maar loc+rijtuigen en er is ook nog zoiets als een perronlengte
perronlengte speelt natuurlijk geen rol bij een recordpoging
idd spoor 1 heeft eigenlijk de lengte van 3 perrons samen spoor A kunnen al drie breaks aan (juist gepast) spoor d moet ook al minstens een lengte hebben voor 6 rijtuigen en de resterende lengte ken ik niet
Joris schreef:Hallo,
Zouden de spooren van Liège-Guillemens niet d elangste zijn? Zeker als je er de oude perrons ook nog bijtelt.
Groeten,
Joris De Mol
Het is een enkel perron dat we bedoelen.
Niet de lengtes van alle perrons samen
Ik denk dat hij bedoelt dat er in Luik sommige oude perrons op nieuwe perrons aansluiten, waardoor je (voorlopig) één lang perron krijgt. Het station is daar wat opgeschoven hé.