Pagina 5 van 6
Geplaatst: 12 mei 2006, 13:57
door Steven
aangezien die ms niet altijd op dezelfde plaats in een samenstelling zitten maakt dit de schakeling enkel maar ingewikkelder
Geplaatst: 12 mei 2006, 14:07
door Shrek
Steven schreef:aangezien die ms niet altijd op dezelfde plaats in een samenstelling zitten maakt dit de schakeling enkel maar ingewikkelder
treinen van zoveel motorstellen hebben toch geen praktisch nut. Voor echt lange treinen neem je maar loc+rijtuigen en er is ook nog zoiets als een perronlengte

Geplaatst: 12 mei 2006, 14:08
door Nonkelronnie
Shrek schreef:Steven schreef:aangezien die ms niet altijd op dezelfde plaats in een samenstelling zitten maakt dit de schakeling enkel maar ingewikkelder
treinen van zoveel motorstellen hebben toch geen praktisch nut. Voor echt lange treinen neem je maar loc+rijtuigen en er is ook nog zoiets als een perronlengte

perronlengte speelt natuurlijk geen rol bij een recordpoging
Geplaatst: 12 mei 2006, 14:09
door Shrek
Nonkelronnie schreef:
perronlengte speelt natuurlijk geen rol bij een recordpoging
ik dacht dat we het over die gekoppelde MS 96 hadden

verwarrende topic

Geplaatst: 12 mei 2006, 16:49
door BN-koekje
even terzijde: welk station heeft het langste perron? en hoe lang?

Geplaatst: 12 mei 2006, 17:02
door TBbart
ik denk spoor 11 van Oostende??

Geplaatst: 12 mei 2006, 19:17
door 1607
charleroi sud. heeft het langste. 512 meter dacht ik. toch allesinds in die buurt. oostende is een 50 m korter.
Geplaatst: 12 mei 2006, 19:46
door Steven
mm spoor 1 in leuven zal daar evenmin ver naast zitten

Geplaatst: 12 mei 2006, 21:40
door Joris
Hallo,
Zouden de spooren van Liège-Guillemens niet d elangste zijn? Zeker als je er de oude perrons ook nog bijtelt.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 12 mei 2006, 23:50
door Shrek
spoor 1 in leuven is 600m dacht ik ooit eens gelezen te hebben

het is in ieder geval even lang als spoor A + spoor D + het stationsgebouw

Geplaatst: 13 mei 2006, 00:10
door Steven
idd spoor 1 heeft eigenlijk de lengte van 3 perrons samen spoor A kunnen al drie breaks aan (juist gepast) spoor d moet ook al minstens een lengte hebben voor 6 rijtuigen

en de resterende lengte ken ik niet

Geplaatst: 13 mei 2006, 10:18
door BN-koekje
amai, 600m. Waarvoor moet dat dan goed zijn?

Geplaatst: 13 mei 2006, 11:40
door e49memling
BN-koekje schreef:amai, 600m. Waarvoor moet dat dan goed zijn?

Ik ben ooit met een Lourdestrein vertrokken met 18 HV, dan is 600m nog te kort.(trouwens ooit eens een autoslaaptrein met 22 HV!)
Geplaatst: 13 mei 2006, 18:10
door Bert
Joris schreef:Hallo,
Zouden de spooren van Liège-Guillemens niet d elangste zijn? Zeker als je er de oude perrons ook nog bijtelt.
Groeten,
Joris De Mol
Het is een enkel perron dat we bedoelen.
Niet de lengtes van alle perrons samen

Geplaatst: 13 mei 2006, 19:08
door Ruben
Ik denk dat hij bedoelt dat er in Luik sommige oude perrons op nieuwe perrons aansluiten, waardoor je (voorlopig) één lang perron krijgt. Het station is daar wat opgeschoven hé.