HijDieHetWeet schreef:Toch even opmerken dat Logistics op dit moment absoluut geen extra behoefte heeft aan T13'en,integendeel, ze willen een deel terug sturen naar Technics. Initieel waren er geen 13'en beschikbaar om deze winter als ijsbreker te dienen, dat probleem zal zich voorlopig niet stellen.
Geen behoefte, maar als ze de reeksen 23,26 en 20 met pensioen sturen zullen die 13nen wel werk hebben hoor
Vandaag nogmaals bevestiging gekregen dat niet alle 13'en overgeheveld worden. Zelfs met het uitsterfscenario van de 20 blijft Logistics over voldoende machines beschikken. Misschien als de lease van de Traxx ten einde loopt dat alsnog alle 13'en naar Logistics gaan (maar dat is pas over enkele jaren).
HijDieHetWeet schreef:Vandaag nogmaals bevestiging gekregen dat niet alle 13'en overgeheveld worden. Zelfs met het uitsterfscenario van de 20 blijft Logistics over voldoende machines beschikken. Misschien als de lease van de Traxx ten einde loopt dat alsnog alle 13'en naar Logistics gaan (maar dat is pas over enkele jaren).
Wat gaan ze dan wel allemaal overhevelen? Ze moeten de 23/26/20 toch met iets vervangen?
Groeten,
Joris De Mol
msts.be schreef:Net nu de 13'en stilaan gaan verdwijnen voor de reizigers, gaat men de omgekeerde beweging doen met de BB36000 ! Yep, ze gaan eindelijk hun multiservices-liverij eer aandoen en komen in december 2011 voor de nachttreinen naar Italië. 't is een ingewikkelde regeling: Artesia wordt per december ontbonden (dus Cisalpino achterna), de TGV's rijden dan onder gezamelijk SNCF-TI beheer. Veolia is de nieuwe operator voor de nachttreinen,
tijdens de week zijn er drie machines HLE13 die dienst doen op luxemburg, ondermeer de treinen 2115, 2116, 2117, 2128, 229, 2135 zijn met een HLE13, samenstelling is dan 5 of 10 M6 rijtuigen.