Pagina 5 van 5

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 06 okt 2011, 07:21
door Shrek
HijDieHetWeet schreef:Toch even opmerken dat Logistics op dit moment absoluut geen extra behoefte heeft aan T13'en,integendeel, ze willen een deel terug sturen naar Technics. Initieel waren er geen 13'en beschikbaar om deze winter als ijsbreker te dienen, dat probleem zal zich voorlopig niet stellen.
Geen behoefte, maar als ze de reeksen 23,26 en 20 met pensioen sturen zullen die 13nen wel werk hebben hoor :)

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 06 okt 2011, 20:25
door HijDieHetWeet
Vandaag nogmaals bevestiging gekregen dat niet alle 13'en overgeheveld worden. Zelfs met het uitsterfscenario van de 20 blijft Logistics over voldoende machines beschikken. Misschien als de lease van de Traxx ten einde loopt dat alsnog alle 13'en naar Logistics gaan (maar dat is pas over enkele jaren).

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 06 okt 2011, 22:04
door wbrm
Blijven ze dan bij de reizigers?

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 07 okt 2011, 17:02
door Joris
Hallo,
HijDieHetWeet schreef:Vandaag nogmaals bevestiging gekregen dat niet alle 13'en overgeheveld worden. Zelfs met het uitsterfscenario van de 20 blijft Logistics over voldoende machines beschikken. Misschien als de lease van de Traxx ten einde loopt dat alsnog alle 13'en naar Logistics gaan (maar dat is pas over enkele jaren).
Wat gaan ze dan wel allemaal overhevelen? Ze moeten de 23/26/20 toch met iets vervangen?
Groeten,
Joris De Mol

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 07 okt 2011, 17:04
door Joris
Hallo,
msts.be schreef:Net nu de 13'en stilaan gaan verdwijnen voor de reizigers, gaat men de omgekeerde beweging doen met de BB36000 ! Yep, ze gaan eindelijk hun multiservices-liverij eer aandoen en komen in december 2011 voor de nachttreinen naar Italiƫ. 't is een ingewikkelde regeling: Artesia wordt per december ontbonden (dus Cisalpino achterna), de TGV's rijden dan onder gezamelijk SNCF-TI beheer. Veolia is de nieuwe operator voor de nachttreinen,
http://www.thello.com/
Groeten,
Joris De Mol

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 07 okt 2011, 17:54
door Shrek
wbrm schreef:Blijven ze dan bij de reizigers?
Zolang de 18 niet gehomologeerd is voor luxemburg moeten ze de 13 wel houden :wink:

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 07 okt 2011, 18:52
door Robin
Shrek schreef:
wbrm schreef:Blijven ze dan bij de reizigers?
Zolang de 18 niet gehomologeerd is voor luxemburg moeten ze de 13 wel houden :wink:
word er niet enkel naar Luxemburg met reizigers gereden met een AM96 en T20?

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 07 okt 2011, 21:34
door b-loc
Robin schreef:
Shrek schreef:
wbrm schreef:Blijven ze dan bij de reizigers?
Zolang de 18 niet gehomologeerd is voor luxemburg moeten ze de 13 wel houden :wink:
word er niet enkel naar Luxemburg met reizigers gereden met een AM96 en T20?
Ook met 13's vooral IC's met M6 zonder stuurrijtuig en heel af en toe met EC's

Re: HLe 1300 en BB36000 SNCF

Geplaatst: 07 okt 2011, 21:57
door Steven
tijdens de week zijn er drie machines HLE13 die dienst doen op luxemburg, ondermeer de treinen 2115, 2116, 2117, 2128, 229, 2135 zijn met een HLE13, samenstelling is dan 5 of 10 M6 rijtuigen.