Pagina 5 van 5
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 27 feb 2011, 23:27
door wimpiespoor
Is het misschien het treinstel dat op één van de foto's op
deze webpagina staat? Als je de foto aanklikt kan je ook op een Googleearth kaartje zien waar het treinstel in Tripoli staat. Op Googleearth kan je vervolgens ook zien wat er in 2010 allemaal al klaar was van de Libische spoorwegen in aanbouw.
Wim
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 27 feb 2011, 23:33
door Accelerat
Leuke weetjes zo!

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 28 feb 2011, 00:17
door AlexNL
Hoe de...? Het lijkt me toch dat DSB die treinen exclusief heeft laten ontwerpen i.s.m. AnsaldoBreda, en dan lijkt het me niet de bedoeling dat AB deze vrolijk aan een andere klant kan verkopen?
Lijkt me een mooie klus voor DSB's advocatenlegertje.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 28 feb 2011, 01:23
door msts.be
wimpiespoor schreef:Is het misschien het treinstel dat op één van de foto's op
deze webpagina staat?
Yep, is het betreffende stel. Niet moeilijk, aangezien het toch de enig rijdende trein in het land is, zoals ik in mijn vorige post aangaf.
Edit: nog wat
fotootjes
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 05 nov 2011, 17:15
door msts.be
Deel 65 in de IC4-soap:
http://www.eurailpress.de/article/view/ ... wse/4.html
2000 km storingsvrij ..

Dat belooft voor onze Fyra's

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 15 nov 2011, 13:33
door Joris
Hallo,
En intussen zouden alle IC4's buiten dienst staan...
Groeten,
Joris De Mol
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 26 nov 2011, 22:27
door trainspotterstef
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 27 nov 2011, 00:42
door Hobbes
Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 28 nov 2011, 20:11
door Jorik
Hobbes schreef:Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
ICE Waar ze in het begin kans toe hadden. Geen homologatie meer nodig.

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 28 nov 2011, 22:26
door AlexNL
Jorik schreef:Hobbes schreef:Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
ICE Waar ze in het begin kans toe hadden. Geen homologatie meer nodig.

De kostprijs daarvan ligt ook zo'n 50% hoger dan die van een V250.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 29 nov 2011, 01:39
door Hobbes
AlexNL schreef:Jorik schreef:Hobbes schreef:Jongens jongens, dat ze die Italiaanse brol maar rap annuleren voor de Fyra en iets anders kopen...
ICE Waar ze in het begin kans toe hadden. Geen homologatie meer nodig.

De kostprijs daarvan ligt ook zo'n 50% hoger dan die van een V250.
Ja en waar staan ze nu? Hoeveel heeft die zever nu al gekost?
Ik ben één van de gelukkigen die in de toekomst met die brol mag gaan rijden en ik sta er eerlijk gezegd niet voor te springen als ik dat allemaal zo lees.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 29 nov 2011, 09:21
door AlexNL
Hobbes schreef:Ja en waar staan ze nu? Hoeveel heeft die zever nu al gekost?
Ik ben één van de gelukkigen die in de toekomst met die brol mag gaan rijden en ik sta er eerlijk gezegd niet voor te springen als ik dat allemaal zo lees.
Achteraf praten is altijd makkelijk. Destijds (2003/2004) waren de problemen voor AnsaldoBreda nog niet van de orde van grootte die ze nu zijn en had AnsaldoBreda simpelweg het beste bod voor de gestelde criteria ("zo goedkoop mogelijk").
Met de informatie van nu had men nooit treinen bij AnsaldoBreda gekocht. Met de informatie van nu had men de HSL-Zuid in Nederland nooit apart aanbesteed.
Met de informatie van nu was die hele HSL waarschijnlijk niet gebouwd.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 10 dec 2011, 09:14
door neigezug
Ik ken treinbestuurders die met de V250 niet willen rijden wegens te onveilig.gisteren hoorde ik van iemand dat in België de V250 aan de kant staan
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Geplaatst: 10 dec 2011, 15:36
door AlexNL
neigezug schreef:Ik ken treinbestuurders die met de V250 niet willen rijden wegens te onveilig.
Dat kan ik geloven, maar als die trein wordt toegelaten betekent dat toch dat het wél veilig is? Weigeren ermee te rijden zou dan kunnen worden opgevat als werkweigering...
gisteren hoorde ik van iemand dat in België de V250 aan de kant staan
Misschien worden er even geen proefritten gedaan in België?