Pagina 5 van 7
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 01 mei 2009, 13:11
door Shrek
ronny schreef:
Nee, het zou zijn voor de treinen uit Charleroi naar Antwerpen. Zowel vooraan de trein als achteraan zou een loc 26 geplaatst worden. Op 8 mei zouden er testritten zijn tussen Binche en Louvain-La-Neuve.
Enkele M6-stammen uit charleroi hadden ooit de TS-kabels van de 21/27. Ik weet niet of ze die nu nog steeds hebben, en kan de 26 daar ook mee werken?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 02 mei 2009, 12:28
door 260689
Shrek schreef:ronny schreef:
Nee, het zou zijn voor de treinen uit Charleroi naar Antwerpen. Zowel vooraan de trein als achteraan zou een loc 26 geplaatst worden. Op 8 mei zouden er testritten zijn tussen Binche en Louvain-La-Neuve.
Enkele M6-stammen uit charleroi hadden ooit de TS-kabels van de 21/27. Ik weet niet of ze die nu nog steeds hebben, en kan de 26 daar ook mee werken?
de eerste levering van de M6en hebben die kabels de dag van vandaag nog altijd.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 09 mei 2009, 21:42
door TBJeroen
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 09 mei 2009, 23:07
door HLE 2302
ziet er wel tof uit, maar ik vrees dat bebaalde treinbestuurders daar niet blij met zullen zijn

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 09 mei 2009, 23:58
door Hobbes
Dat zou voor de relatie Charleroi-Antwerpen zijn? Dan toch alleen voor de tb's van Charleroi, want in Antwerpen kent niemand de type 26...
Of gaan ze weer een hoop opleiding moeten geven om een jaar of zo (tot de type 18 er is?) met die oude brol te rijden?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 10 mei 2009, 01:07
door Steven
en in brussel zuid (die daar ook diensten op doet) is er ook niemand voorzien die deze locs moet kennen.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 10 mei 2009, 10:24
door TBJeroen
Ik veronderstel dat deze rammen dan enkele rammen (HLE 27 + HVR M6) zullen vervangen uit de diensten van depot FCR ... ?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 10 mei 2009, 18:45
door ferry
Hoi
Welk nut heeft een dergelijke operatie?
ferry
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 10 mei 2009, 18:51
door Shrek
ferry schreef:Hoi
Welk nut heeft een dergelijke operatie?
ferry
Er zijn de laatste maanden/jaren heel veel M6 rijtuigen gebouwd geweest, terwijl er geen nieuwe locs bijkwamen. In afwachting van de nieuwe locs (die vanaf de zomer zouden gaan rijden) moeten de extra rijtuigen dus achter ouder materiaal hangen
Ik vraag me wel af hoe dit juist werkt: zijn de Ts-kabels van een 26 dezelfde als die van een 21?

Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 10 mei 2009, 19:58
door TBJeroen
Ik ken de T26 niet, maar ik veronderstel van wel.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 10 mei 2009, 23:18
door Steven
de stekkers zijn idem maar ze kunnen enkel gelijkaardige info doorgeven indien er locs van een zelfde type aanhangen. Daarom dat een 26 niet in TS kan rijden met een 21/27.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 12 mei 2009, 11:53
door TBJeroen
De laatste tijd zie ik terug af en toe eens de (vermoedelijk) IC Gent - Genk met twee HLE 27 rijden. Dus zonder stuurrijtuig.
HLE 27 + x M6 + HLE 27 (in TS)
Weet iemand de reden?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 12 mei 2009, 15:29
door Hans
TBJeroen schreef:De laatste tijd zie ik terug af en toe eens de (vermoedelijk) IC Gent - Genk met twee HLE 27 rijden. Dus zonder stuurrijtuig.
HLE 27 + x M6 + HLE 27 (in TS)
Klopt, is inderdaad de IC K Gent-Genk, heb deze deze samenstelling ook al een aantal keer gespot te Genk deze week.
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 12 mei 2009, 16:53
door Dietrich
Op de IC L reed gisteren een 27 voor een M6 Bx. Zijn er problemen misschien?
Re: 12.000 extra zitplaatsen dankzij 90 M6-dubbeldekstreinen
Geplaatst: 12 mei 2009, 18:56
door treinbruno
gebeurt wel vaker, soms zitten er in een trein zelfs 2 Bx'en
