Ze hebben omhooggehangen, jawel, een dag of twee, en sedertdien liggen ze alweer een week of zo ergens in een hoexke. Begrijpe wie kan.Hogersluys schreef:Nu moeten die naamborden toch al opgehangen zijn, niet? :wink:
Werken in Weerde
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Werken in Weerde
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Werken in Weerde
De zoveelste half afgewerkte werken van de NMBS, eigenlijk niet te begrijpen he, men begint ergens aan en dan halverwegen blijft de boel liggen.
Zou dat met de salaris van belangrijke medewerkers ook zo zijn? dan men maar de helft betaald?
Zou dat met de salaris van belangrijke medewerkers ook zo zijn? dan men maar de helft betaald?
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Werken in Weerde
In andere stations lijkt het vlugger te zijn. Evergem heeft Infrabel bijvoorbeeld op nog geen 4 maanden volledig afgewerkt. Ik veronderstel dat er wel een reden is waarom het allemaal zolang duurt.
Re: Werken in Weerde
Ze hangen er nog altijd niet...
Maar daarom wou ik geen reactie plaatsen. Wat me vorige vrijdag opviel was dat er veel water aan het doorsijpelen was naar de voetgangerstunnel onder spoor 1 en 2, wat ervoor nooit gebeurde. Mijn vermoeden is dat men bij de werken aan perron 2 een fout heeft gemaakt, meer precies hier te zien bij de delen die een hogere basis hebben dan de rest:
Waarschijnlijk zijn ze vergeten van daar een waterzeil te leggen om het water weg te leiden van de tunnel. Ik hoop in elk geval dat er nog een oplossing voor kan komen.
Greetings,
Glodenox
Maar daarom wou ik geen reactie plaatsen. Wat me vorige vrijdag opviel was dat er veel water aan het doorsijpelen was naar de voetgangerstunnel onder spoor 1 en 2, wat ervoor nooit gebeurde. Mijn vermoeden is dat men bij de werken aan perron 2 een fout heeft gemaakt, meer precies hier te zien bij de delen die een hogere basis hebben dan de rest:

Greetings,
Glodenox
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Werken in Weerde
Ai, mocht dat werkelijk het geval zijn is alles terug openbreken de enige oplossing.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Werken in Weerde
Vanochtend liepen er een paar fluomannekes met een lintmeter bezig op perron 4, wordt dat de volgende? Terwijl ze nog eens goed nadenken hoe het nu verder moet op spoor 2?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Werken in Weerde
Laten we een spelletje spelen!
Zoek de twee missende onderdelen op deze foto:
Mijn excuses voor het sarcasme, maar we zijn nu al 5 maanden verder sinds ik had verwacht dat men de borden ging hangen. Volgens mij zijn ze het compleet vergeten.
Greetings,
Glodenox
Zoek de twee missende onderdelen op deze foto:

Greetings,
Glodenox
Re: Werken in Weerde
Update: gisterennacht rond 1u (vraag me maar niet waarom ik dan daar was) zag ik een kraan op de sporen van lijn 25 bezig. Het resultaat zag ik pas deze morgen: men gaat nu perron 1 vernieuwen. Aangezien ik elke dag op perron 2 wacht, zal ik proberen elke dag een foto te nemen om zo de voortgang van de werken te laten zien. Ik zal zelfs proberen elke dag op dezelfde plaats te staan om zo misschien zelfs een slideshow te maken.
Greetings,
Glodenox
Greetings,
Glodenox
Re: Werken in Weerde
Vandaag meegemaakt dat de treinbestuurder veel te laat opmerkte dat de helft van perron 1 nu een bouwwerf is geworden en dus een pak te ver heeft gereden. Het verbaast me lichtelijk dat deze bestuurder niets leek te weten van deze werken, maar op zich is er niets gevaarlijk gebeurd - de mensen hadden het zelf zeer snel door dat ze langs daar niet naar buiten gingen geraken.
Hieronder een foto van de werken. Ik ben momenteel ongeveer elke dag dat ik een verandering opmerk een foto aan het nemen. En zoals het bij spoor 2 het geval is: het nieuwe perron ligt een beetje hoger dan het oude perron.
Greetings,
Glodenox
Hieronder een foto van de werken. Ik ben momenteel ongeveer elke dag dat ik een verandering opmerk een foto aan het nemen. En zoals het bij spoor 2 het geval is: het nieuwe perron ligt een beetje hoger dan het oude perron.

Glodenox
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Werken in Weerde
^^Die grafiti zou ook eens mogen aangepakt worden. Het is helaas een euvel waar meer onbemande stations last van hebben (leve de sluiting van de loketten).
Re: Werken in Weerde
Amaai ik ben daar een aantal weken terug voorbij gekomen met de trein en der is daar precies nog niet veel verandert.
Ook in Hillegem, Terhagen en Ede blijft alles maar duren.
In Hillegem en Terhagen zijn ze al sinds augustus bezig en de werken zijn nog niet gedaan.
Normaal ging alles daar gedaan zijn in december 2009.
Ook in Hillegem, Terhagen en Ede blijft alles maar duren.
In Hillegem en Terhagen zijn ze al sinds augustus bezig en de werken zijn nog niet gedaan.
Normaal ging alles daar gedaan zijn in december 2009.
Re: Werken in Weerde
waarschijnlijk een bestuurder die iets te snel door de berichten gelezen heeft (bij dienstaanvang) ofwel zijn remming wat verkeerd heeft ingeschat.Glodenox schreef:Vandaag meegemaakt dat de treinbestuurder veel te laat opmerkte dat de helft van perron 1 nu een bouwwerf is geworden en dus een pak te ver heeft gereden. Het verbaast me lichtelijk dat deze bestuurder niets leek te weten van deze werken, maar op zich is er niets gevaarlijk gebeurd - de mensen hadden het zelf zeer snel door dat ze langs daar niet naar buiten gingen geraken.
Greetings,
Glodenox
Re: Werken in Weerde
De werken gaan zeer goed vooruit eigenlijk. Men heeft al een heel deel van perron 1 betegeld ondertussen. Ze werken duidelijk enkel tijdens het weekend (dan zijn spoor 1 en 2 afgesloten), en volgens mij dan nog de hele nacht door ook.
Greetings,
Glodenox
Greetings,
Glodenox
Re: Werken in Weerde
is hier op L60 met de vernieuwing van perrons te Mollem en Sint Gillis niet anders.
Re: Werken in Weerde
Het is alweer even geleden dat ik hier wat foto's dumpte, dus hier ben ik weer 
De recentste foto van spoor 1, de rechterkant van het perron is volledig af (op de borden na), bij de linkerkant zijn ze halverwege (mogelijk is het zelfs al af - ik ben er even niet meer geweest aangezien het momenteel geen les is):
Even dacht ik "Ja! Er gaan morgen eindelijk borden hangen!", want ik zag het volgende op perron 1:
Maar de volgende dag zag ik dit op perron 2:
Of die borden er nu uiteindelijk hangen weet ik niet. Ik ga morgen nog maar eens kijken...
1 klein punt van kritiek van mij: waarom heeft men de ruimte onder het dak op een hoogte geplaatst? Het lijkt me gevaarlijk als mensen ineens zien dat hun trein eraan komt en ze dan fout zouden stappen door dat verhoog... Een mens heeft al van minder zijn evenwicht verloren.
Greetings,
Glodenox

De recentste foto van spoor 1, de rechterkant van het perron is volledig af (op de borden na), bij de linkerkant zijn ze halverwege (mogelijk is het zelfs al af - ik ben er even niet meer geweest aangezien het momenteel geen les is):



1 klein punt van kritiek van mij: waarom heeft men de ruimte onder het dak op een hoogte geplaatst? Het lijkt me gevaarlijk als mensen ineens zien dat hun trein eraan komt en ze dan fout zouden stappen door dat verhoog... Een mens heeft al van minder zijn evenwicht verloren.

Glodenox