Werken in Weerde

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
jan_olieslagers

Re: Werken in Weerde

Bericht door jan_olieslagers »

Hogersluys schreef:Nu moeten die naamborden toch al opgehangen zijn, niet? :wink:
Ze hebben omhooggehangen, jawel, een dag of twee, en sedertdien liggen ze alweer een week of zo ergens in een hoexke. Begrijpe wie kan.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

De zoveelste half afgewerkte werken van de NMBS, eigenlijk niet te begrijpen he, men begint ergens aan en dan halverwegen blijft de boel liggen.

Zou dat met de salaris van belangrijke medewerkers ook zo zijn? dan men maar de helft betaald?
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

In andere stations lijkt het vlugger te zijn. Evergem heeft Infrabel bijvoorbeeld op nog geen 4 maanden volledig afgewerkt. Ik veronderstel dat er wel een reden is waarom het allemaal zolang duurt.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Ze hangen er nog altijd niet...

Maar daarom wou ik geen reactie plaatsen. Wat me vorige vrijdag opviel was dat er veel water aan het doorsijpelen was naar de voetgangerstunnel onder spoor 1 en 2, wat ervoor nooit gebeurde. Mijn vermoeden is dat men bij de werken aan perron 2 een fout heeft gemaakt, meer precies hier te zien bij de delen die een hogere basis hebben dan de rest:
Afbeelding Waarschijnlijk zijn ze vergeten van daar een waterzeil te leggen om het water weg te leiden van de tunnel. Ik hoop in elk geval dat er nog een oplossing voor kan komen.

Greetings,
Glodenox
Hogersluys

Ai, mocht dat werkelijk het geval zijn is alles terug openbreken de enige oplossing.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

Vanochtend liepen er een paar fluomannekes met een lintmeter bezig op perron 4, wordt dat de volgende? Terwijl ze nog eens goed nadenken hoe het nu verder moet op spoor 2?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Laten we een spelletje spelen!

Zoek de twee missende onderdelen op deze foto: Afbeelding Mijn excuses voor het sarcasme, maar we zijn nu al 5 maanden verder sinds ik had verwacht dat men de borden ging hangen. Volgens mij zijn ze het compleet vergeten.

Greetings,
Glodenox
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Update: gisterennacht rond 1u (vraag me maar niet waarom ik dan daar was) zag ik een kraan op de sporen van lijn 25 bezig. Het resultaat zag ik pas deze morgen: men gaat nu perron 1 vernieuwen. Aangezien ik elke dag op perron 2 wacht, zal ik proberen elke dag een foto te nemen om zo de voortgang van de werken te laten zien. Ik zal zelfs proberen elke dag op dezelfde plaats te staan om zo misschien zelfs een slideshow te maken.

Greetings,
Glodenox
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Vandaag meegemaakt dat de treinbestuurder veel te laat opmerkte dat de helft van perron 1 nu een bouwwerf is geworden en dus een pak te ver heeft gereden. Het verbaast me lichtelijk dat deze bestuurder niets leek te weten van deze werken, maar op zich is er niets gevaarlijk gebeurd - de mensen hadden het zelf zeer snel door dat ze langs daar niet naar buiten gingen geraken.

Hieronder een foto van de werken. Ik ben momenteel ongeveer elke dag dat ik een verandering opmerk een foto aan het nemen. En zoals het bij spoor 2 het geval is: het nieuwe perron ligt een beetje hoger dan het oude perron. Afbeelding Greetings,
Glodenox
Hogersluys

^^Die grafiti zou ook eens mogen aangepakt worden. Het is helaas een euvel waar meer onbemande stations last van hebben (leve de sluiting van de loketten).
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Amaai ik ben daar een aantal weken terug voorbij gekomen met de trein en der is daar precies nog niet veel verandert.

Ook in Hillegem, Terhagen en Ede blijft alles maar duren.
In Hillegem en Terhagen zijn ze al sinds augustus bezig en de werken zijn nog niet gedaan.
Normaal ging alles daar gedaan zijn in december 2009.
Steven

Bericht door Steven »

Glodenox schreef:Vandaag meegemaakt dat de treinbestuurder veel te laat opmerkte dat de helft van perron 1 nu een bouwwerf is geworden en dus een pak te ver heeft gereden. Het verbaast me lichtelijk dat deze bestuurder niets leek te weten van deze werken, maar op zich is er niets gevaarlijk gebeurd - de mensen hadden het zelf zeer snel door dat ze langs daar niet naar buiten gingen geraken.

Greetings,
Glodenox
waarschijnlijk een bestuurder die iets te snel door de berichten gelezen heeft (bij dienstaanvang) ofwel zijn remming wat verkeerd heeft ingeschat.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

De werken gaan zeer goed vooruit eigenlijk. Men heeft al een heel deel van perron 1 betegeld ondertussen. Ze werken duidelijk enkel tijdens het weekend (dan zijn spoor 1 en 2 afgesloten), en volgens mij dan nog de hele nacht door ook.

Greetings,
Glodenox
Steven

Bericht door Steven »

is hier op L60 met de vernieuwing van perrons te Mollem en Sint Gillis niet anders.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Het is alweer even geleden dat ik hier wat foto's dumpte, dus hier ben ik weer :P

De recentste foto van spoor 1, de rechterkant van het perron is volledig af (op de borden na), bij de linkerkant zijn ze halverwege (mogelijk is het zelfs al af - ik ben er even niet meer geweest aangezien het momenteel geen les is): Afbeelding Even dacht ik "Ja! Er gaan morgen eindelijk borden hangen!", want ik zag het volgende op perron 1: Afbeelding Maar de volgende dag zag ik dit op perron 2: Afbeelding Of die borden er nu uiteindelijk hangen weet ik niet. Ik ga morgen nog maar eens kijken...

1 klein punt van kritiek van mij: waarom heeft men de ruimte onder het dak op een hoogte geplaatst? Het lijkt me gevaarlijk als mensen ineens zien dat hun trein eraan komt en ze dan fout zouden stappen door dat verhoog... Een mens heeft al van minder zijn evenwicht verloren. Afbeelding Greetings,
Glodenox
Plaats reactie