Brand in station Herentals
Re: Brand in station Herentals
Ik weet dat bedrijven dat doen... zit (half) in die sector en ken mensen die werkzaam zijn in datacenters. Hetgeen je opsomt is natuurlijk mogelijk maar de vraag was wat er gebeurt als er brand uitbreekt en het seinhuis nutteloos is geworden.
Wat ik schrijf is gewoon een extreem idee, zoals ik al zei moet je ergens de grens trekken.
Wat ik schrijf is gewoon een extreem idee, zoals ik al zei moet je ergens de grens trekken.
Hoe bedoel je:het seinhuis nutteloos na een brand?
In mijn post staat toch ook dat men dat (in dit geval de EBP apparatuut) moet beveiligen dmv een blusinstallatie met een inert gas, zodat de server en electronica niet beschadigd worden.
vanuit dat seinhuis moet men dan met glasvezelkabels naar de seinen.
Deze seinen hebben dan een eigen voeding en hebben dus geen enkel electrisch contact met het seinhuis.
Wat kan er nog misgaan:
Voedingsspanning valt weg: geen probleem, wordt opgevangen door UPS en bij langere onderbrekingen door generator.
Een PC/server brandt uit in het seinhuis: enkel de bewuste PC is defect en kan onmiddellijk vervangen worden, hooguit 1 dag storing.
De UPS gaat defect en geeft een stroomstoot: meerdere voedingen van servers kapot: max 1 dag storing.
Een sein gaat defect/wordt omvergereden/... sein moet vervangen worden, eventueel samen met de bijhorende electronica: max 1 dag storing.
Let wel op: het is belangrijk om een aantal servers op reserve te hebben en dat deze servers gelijkaardige hardware hebben, anders zijn deze snelle oplossingen niet mogelijk.
Ik weet niet of de recente opbouw van seinhuizen (zoals bv. dat van Mol) zo opgevat is, maar als het zo is, zou ik mij niet echt zorgen maken over de impact van een brand.
In mijn post staat toch ook dat men dat (in dit geval de EBP apparatuut) moet beveiligen dmv een blusinstallatie met een inert gas, zodat de server en electronica niet beschadigd worden.
vanuit dat seinhuis moet men dan met glasvezelkabels naar de seinen.
Deze seinen hebben dan een eigen voeding en hebben dus geen enkel electrisch contact met het seinhuis.
Wat kan er nog misgaan:
Voedingsspanning valt weg: geen probleem, wordt opgevangen door UPS en bij langere onderbrekingen door generator.
Een PC/server brandt uit in het seinhuis: enkel de bewuste PC is defect en kan onmiddellijk vervangen worden, hooguit 1 dag storing.
De UPS gaat defect en geeft een stroomstoot: meerdere voedingen van servers kapot: max 1 dag storing.
Een sein gaat defect/wordt omvergereden/... sein moet vervangen worden, eventueel samen met de bijhorende electronica: max 1 dag storing.
Let wel op: het is belangrijk om een aantal servers op reserve te hebben en dat deze servers gelijkaardige hardware hebben, anders zijn deze snelle oplossingen niet mogelijk.
Ik weet niet of de recente opbouw van seinhuizen (zoals bv. dat van Mol) zo opgevat is, maar als het zo is, zou ik mij niet echt zorgen maken over de impact van een brand.
Als het gebouw werkelijk voor een groot deel in brand staat of er is een ontploffing of eender wat denk ik niet dat dat seinhuis de eerste maand terug operationeel zal zijn, ookal heb je een blusinstallaatie. Ok je kan misschien uw servers van op afstand gebruiken, maar dan op voorwaarde dat er geen waterschade is (niet van blusinstallatie maar van bluswerken).
Wat ik gewoonweg bedoel is dat er ergens een grens is, als er iets serieus voorvalt op zo een plaats ga je gegarandeerd problemen hebben gedurende een tijd in de wijde omgeving. Nadeel van centralisatie.
Wat ik gewoonweg bedoel is dat er ergens een grens is, als er iets serieus voorvalt op zo een plaats ga je gegarandeerd problemen hebben gedurende een tijd in de wijde omgeving. Nadeel van centralisatie.
Ik was oit op bezoek in het seinhuis/TC in FMBZ, en daar werd mij nochtans verteld dat Infrabel een stuk of 3 alternatieve locaties heeft.
Of men kan zoals in de luchtvaart (mobiele verkeerstorens), mobiele seinhuizen in containers bouwen, die ze dan op een camion kunnen laden en enkel uren later kunnen er weer treinen rijden. Qua comfort hoeven ze ook niet slecht te zijn, in het St.Elisabeth-ziekenhuis in Turnhout heeft men recentelijk een hele batterij kamers in contaiers gestopt, ik bn er zelf binnen geweest en het was daar zéér comfortabel...
Of men kan zoals in de luchtvaart (mobiele verkeerstorens), mobiele seinhuizen in containers bouwen, die ze dan op een camion kunnen laden en enkel uren later kunnen er weer treinen rijden. Qua comfort hoeven ze ook niet slecht te zijn, in het St.Elisabeth-ziekenhuis in Turnhout heeft men recentelijk een hele batterij kamers in contaiers gestopt, ik bn er zelf binnen geweest en het was daar zéér comfortabel...
-
Dat klopt, en er is over nagedacht bij de centralisatie (een jaar of 4-5 geleden?) van de regionale dispatchen tot de nationale dispatch, tegenwoordig genoemd "traffic control". Maar ondanks veel discuteren is men er nooit toe gekomen een reserve-locatie op te zetten, dus als er daar ooit iets serieus misgaat dan kunnen de seinhuizen terug met ruitjespapier en telefoon gaan werken.Dietrich schreef:Nadeel van centralisatie.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Welnee, nu verwar je de oude dispatchings met de seinhuizen. Als TC onbereikbaar wordt zal elk seinhuis in zijn regio zelf het verkeer regelen in overleg met de aangrenzende seinhuizen. Dat is dan weer een voordeel van de centralisatie: de actiezones van de seinhuizen worden zo groot dat ze soms bijna volledige lijnen beheren.jan_olieslagers schreef:Dat klopt, en er is over nagedacht bij de centralisatie (een jaar of 4-5 geleden?) van de regionale dispatchen tot de nationale dispatch, tegenwoordig genoemd "traffic control". Maar ondanks veel discuteren is men er nooit toe gekomen een reserve-locatie op te zetten, dus als er daar ooit iets serieus misgaat dan kunnen de seinhuizen terug met ruitjespapier en telefoon gaan werken.Dietrich schreef:Nadeel van centralisatie.
De sporen van het station Herentals zijn nu wel akelig leeg.
Meestal staan er goederenwagons.
Nu staat alleen de 7835 (defect?) er reeds enkele dagen.
Ik vraag me af wat de weekend dienstregeling gaat zijn.
Zelfde als in de week?
Zelfde als in de week?
Is de beslissing al bekend?dekooiker schreef:Vandaag zou beslist worden of Herentals nog AR blijft of meteen op EBP (Jan, bedankt om me te verbeteren, had het geeneens gezien!) wordt gezet.
Kan men de bedrijven langs het albertkanaal langs de oostkant ook bereiken ?Cipallieter schreef:De sporen van het station Herentals zijn nu wel akelig leeg.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ja, de bediening van het Albertkanaal was na 3 of 4 dagen weer mogelijk maar wegens capaciteitsproblemen gebeurt dit nu 's nachts.dentheo schreef:Kan men de bedrijven langs het albertkanaal langs de oostkant ook bereiken ?Cipallieter schreef:De sporen van het station Herentals zijn nu wel akelig leeg.
Is daarvoor een alternatief "NIET" via Herentals ?gysev schreef:Ja, de bediening van het Albertkanaal was na 3 of 4 dagen weer mogelijk maar wegens capaciteitsproblemen gebeurt dit nu 's nachts.dentheo schreef:Kan men de bedrijven langs het albertkanaal langs de oostkant ook bereiken ?Cipallieter schreef:De sporen van het station Herentals zijn nu wel akelig leeg.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Van de L29 tussen Herentals en Aarschot blijft enkel de aansluiting in Herentals over, niets anders aan te doen.
Steven schreef:Van de L29 tussen Herentals en Aarschot blijft enkel de aansluiting in Herentals over, niets anders aan te doen.
Ja ik heb op Google even het kanaal overvlogen.... de spoorlijn erlangs loopt daarop slechts tot de containerterminal van Nike.... niet zo heel ver van Tessenderlo, maar toch ontbreekt er een aansluiting om al die fabrieken langs daar te "voeden".
Misschien na deze "gebeurtenis" genoeg druk op de ketel om die paar kilometer aan te leggen....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide