Pagina 5 van 15
Re: Railtime
Geplaatst: 11 dec 2009, 18:40
door treinbruno
daarnet zag ik deze ADS op het forum
wel handig zo'n site die alles bijhoud, maar is de NMBS/infrabel daar wel mee akkoord?
Re: Railtime
Geplaatst: 11 dec 2009, 18:47
door Dietrich
Ze bestaat op zijn minst al een aantal weken, en mijn gok is dat het op een gegeven moment eens zal gedaan zijn. Dit is juist hetzelfde als met al die iPhone-applicaties die die info uit de site halen.
Re: Railtime
Geplaatst: 11 dec 2009, 19:00
door Adler
Re: Railtime
Geplaatst: 11 dec 2009, 19:35
door Hogersluys
De informatie in de database gaat vrij ver terug, minstens tot april 2009. Het enige dat ze misschien zuur zal opbreken is de nogal officieel aandoende lay-out, het wekt de suggestie een verlengstuk van RailTime.be te zijn.
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 16:25
door Presario
Ze hebben blijkbaar weer wat veranderingen gedaan aan railtime.
De banner bovenaan met de storingen ziet er echt niet uit in Firefox en op klikken lukt ook niet. In IE natuurlijk weer wel

, bende prutsers zeg!
Wat wel goed is dat je nu onmiddellijk kan omwisselen van aankomt naar vertrek of omgekeerd, per station.

Er is blijkbaar ook iets misgelopen bij de stationsnamen :/.
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 16:28
door Stef
Wel positief aan de vernieuwde railtime: je kan ook uren eerder op de dag bekijken! Ervoor kon je pas 1 uur terug.
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 16:56
door Steven
Presario schreef:Ze hebben blijkbaar weer wat veranderingen gedaan aan railtime.
De banner bovenaan met de storingen ziet er echt niet uit in Firefox en op klikken lukt ook niet. In IE natuurlijk weer wel

, bende prutsers zeg!
Wat wel goed is dat je nu onmiddellijk kan omwisselen van aankomt naar vertrek of omgekeerd, per station.
Er is blijkbaar ook iets misgelopen bij de stationsnamen :/.
Met safari en firefox (beide mac-versies) momenteel geen enkele lay-out fout te merken, je kan overal op klikken zoals het moet zijn.
Waar zie jij een fout bij de stationsnamen?
zoals ik het hier zie merk ik geen enkele fout op.
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 18:12
door Adler
Enkele nieuwigheden op de website van Railtime:
- 4 talen (NL, F, E, D )
- dynamische tijdsblokken.
- je kan nu 7 dagen teruggaan in de tijd.
- oranje tekst en icoontje bij afwijkingen
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 18:14
door Kristofke
Dat overzicht is héél handig voor de "compensatie-sjoemelaar"
die kan nu dagelijks de vertraagde treinen op zijn lijn nakijken en "toevallig" die met vertraging gepakt hebben
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 18:16
door Adler
Kristofke schreef:Dat overzicht is héél handig voor de "compensatie-sjoemelaar"
die kan nu dagelijks de vertraagde treinen op zijn lijn nakijken en "toevallig" die met vertraging gepakt hebben
Met deze site:
www.railtimehistory.be kon dat al lang.
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 18:48
door JayBeeke
@ Kristofke, je hebt nog steeds een bewijsje van de onderchef nodig. Daar moet je drie dagen na de feiten ook niet meer om komen vragen...
mvg
JJN
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 18:53
door Kristofke
Hoezo? vertragingen worden toch gewoon in een Excel file bijgehouden dat je kan downloaden op de NMBS website, daarna stuur je dat op met je tickets of vul je het abonneenummer in
het zou anders toch wel héél druk worden bij de onderchef niet?
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 18:54
door Adler
JayBeeke schreef:@ Kristofke, je hebt nog steeds een bewijsje van de onderchef nodig. Daar moet je drie dagen na de feiten ook niet meer om komen vragen...
Om het formulier voor frekwente vertragingen in te vullen heb je toch geen bewijs van de onderstationschef nodig ?
Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 19:13
door treinbruno
Kristofke schreef:Dat overzicht is héél handig voor de "compensatie-sjoemelaar"
die kan nu dagelijks de vertraagde treinen op zijn lijn nakijken en "toevallig" die met vertraging gepakt hebben
Op die manier kun je een netabonnement 1e klasse zeer snel terugbetaald krijgen

Re: Railtime
Geplaatst: 27 jan 2010, 19:16
door Kristofke
Daarom zou een contactloos abonnement geen slecht idee zijn.
Dat de treinbegeleider gewoon de kaart een fractie van seconde tegen zijn ibis houdt, en de rit geregistreerd wordt.
Anders gaat dit systeem ooit ontsporen of gaan er zoveel regeltjes komen dat het niet meer doenbaar is voor de eerlijke mensen om compensatie aan te vragen