Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 20 sep 2010, 19:47
==> Normaalspoor Binnenland
Volledig mee eens!Bart schreef:Dus het zou een enorm slecht idee zijn, om een treintype dat technisch gezien nog volledig in orde is, aan de kant te zetten, enkel en alleen omdat hun interieur niet meer hedendaags is.
Nu ja, als moderniseren alleen inhoudt dat het interieur wordt gewijzigd ben ik daar absoluut niet voor, tenzij het erg beschadigd is. Maar ik heb al vaak in een AM75 gezeten, en meestal is het interieur echt niet tot op de draad versleten. Technische verbeteringen, zoals airconditioning of informatieborden, worden zelden aangebracht bij een vernieuwing.Bart schreef:Mijn mening (en gelukkig ook die van de NMBS) de stellen 800 zijn de kosten voor het moderniseren, nog meer dan waard.
Ja, daar vrees ik dus ook voor! In (ver)nieuw(d) materieel stelt de eerste klasse doorgaans teleur. In de klassiekjes bijvoorbeeld hadden ze de eerste klasse echt wel met rust mogen laten, die rode fluwelen banken zijn toch veel gezelliger en comfortabeler dan die kil blauwe stoelen!overweg13 schreef:Behalve in eerste klasse dus. Spijtig genoeg zal die mooie en comfortabele eerste klasse een modernisering niet overleven.Bart schreef: Het is idd comfortabeler zitten in een MS96 stel, of een HV M6, dan in een stel 800.
Idd 829 vandaag gezien op P7653 samen met de 961 die is zonder TBL1+.HijDieHetWeet schreef:Ik heb zeker geen lijstje van de TBL1+, maar de volgende 2 mis je:
822 en 829
De 999 was de laatste CR die uitgerust werd met TBL1+.
Marcad schreef:halo HijDieHetWeet,
Weet jij hoeveel AM75 zijn al met tbl1+ uitgerust ?
Ik heb al de 25 volgende gezien : 801-810 812-814 816-818 820 827 828 830 833 834 839-841
Zelfde vraagje voor de Cityrail. Al gezien (ook 25) :
962 963 965 966 969 971-974 976-979 981-983 985 986 988 991-993 995 997 999
Bedankt
M
Euh, zie ik daar een keukenstoel/schoolstoel staan ?je ziet hier duidelijk de tafel
![]()
Héhe, dan hebben wij hier een risicovol bestaan op lijn 12 ????wappie schreef:
Van de MRQ worden 5 stellen niet uitgerust omdat ze naar Roosendaal moeten rijden. Homoligatie pas in orde in mei 2011.
Trammist schreef:Ziet er niet slecht uit. En ik zie wel degelijk plaats (niet veel) om je gsm en een doos zakdoekjes neer te zetten.
Nee, dat is gewoon een extra stoel voor een gast in de stuurpost.Pendelaar schreef:Euh, zie ik daar een keukenstoel/schoolstoel staan ?je ziet hier duidelijk de tafel
![]()
Model Ikea 2000 ofzo. Je gaat me toch niet vertellen dat de bestuurder hierop moet zitten
Halo,wappie schreef: Al de cityrails behalve 975(voorlopig een proef Siemens) en 4 stuks die nog in CW Mechelen staan voor modernisatie zijn uitgerust met TBL1+.
Van de MRQ worden 5 stellen niet uitgerust omdat ze naar Roosendaal moeten rijden. Homoligatie pas in orde in mei 2011.
Idd, vorig weekend stond er in Jemelle een gerenoveerde AM80 (break) tentoongesteld. Ben ff een kijkje gaan nemen. Ik kan u melden dat het comfortabeler zitten is in 2de klasse dan in 1ste. In 1ste klasse zijn de stoelen gewoon keihard. Als je daar dan ook nog eens 50% extra voor moet betalen dan bedank ik daar feestelijk voor.Dieselfreak schreef:Volledig mee eens!Bart schreef:Dus het zou een enorm slecht idee zijn, om een treintype dat technisch gezien nog volledig in orde is, aan de kant te zetten, enkel en alleen omdat hun interieur niet meer hedendaags is.
Nu ja, als moderniseren alleen inhoudt dat het interieur wordt gewijzigd ben ik daar absoluut niet voor, tenzij het erg beschadigd is. Maar ik heb al vaak in een AM75 gezeten, en meestal is het interieur echt niet tot op de draad versleten. Technische verbeteringen, zoals airconditioning of informatieborden, worden zelden aangebracht bij een vernieuwing.Bart schreef:Mijn mening (en gelukkig ook die van de NMBS) de stellen 800 zijn de kosten voor het moderniseren, nog meer dan waard.
Ja, daar vrees ik dus ook voor! In (ver)nieuw(d) materieel stelt de eerste klasse doorgaans teleur. In de klassiekjes bijvoorbeeld hadden ze de eerste klasse echt wel met rust mogen laten, die rode fluwelen banken zijn toch veel gezelliger en comfortabeler dan die kil blauwe stoelen!overweg13 schreef:Behalve in eerste klasse dus. Spijtig genoeg zal die mooie en comfortabele eerste klasse een modernisering niet overleven.Bart schreef: Het is idd comfortabeler zitten in een MS96 stel, of een HV M6, dan in een stel 800.