Pagina 5 van 6

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 28 okt 2009, 06:13
door 260689
dentheo schreef:
Stijn D.C. schreef:En rijdt hij in duwfunctie of (nog) niet?
Zal wel, deed hij vroeger ook op Antwerpen-Kortrijk...
Dat was de reeks 12 met M4 rijtuigen :wink: .

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 28 okt 2009, 08:28
door Steven
de reeks 11 heeft daar ook gereden hoor, was wel maar een hele korte periode.

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 28 okt 2009, 10:14
door dentheo
Steven schreef:de reeks 11 heeft daar ook gereden hoor, was wel maar een hele korte periode.
Was uitstekend idee om de "kinderziektes " boven water te krijgen.
Spijtig genoeg zat daar geen stuk 1500 V in...dat zou nuttig geweest zijn..omdat de electronica door de grotere stromen nog sterker belast wordt..maar ja achteraf is alles makkelijk.

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 28 okt 2009, 18:42
door b-loc
Vraagje waarom wordt den 12 niet meer voor personenvervoer gebruikt?

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 28 okt 2009, 19:30
door Shrek
b-loc schreef:Vraagje waarom wordt den 12 niet meer voor personenvervoer gebruikt?
Omdat er MS96 in de plaats gekomen zijn :wink:
Reeks 11 had men ook kunnen inzetten in de goederendienst, maar daar rijden al 28ers :)

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 28 okt 2009, 19:57
door Stijn82
Hoe is het ondertussen met de betrouwbaarheid gesteld, nu ze minder zwaar worden ingezet en ze onder 3kv bollen?

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 18 dec 2009, 22:29
door Wilson
Worden er inmiddels treinen vast met HLE 11 gereden ?
En zijn de storingen verdwenen ?

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 20 dec 2009, 01:23
door Jean
Stijn D.C. schreef:En rijdt hij in duwfunctie of (nog) niet?
onderstaande zouden met M5 bordeaux-kleurig zijn en als trek-en duwer rijden (denk dat ze 's morgens vanuit FDN met stuurrijtuig M5 op kop rijden , dus HLE achteraan )

7907 FDN-FSR, 8907 FSR-FDN
7903 FDN-FSR, 8904 FSR-FDN

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 20 dec 2009, 01:42
door Jean
HLE 2302 schreef:
HLE 2302 schreef:
Bibke schreef:De vraag die ik me stel is of de 11jes het goed doen in die binnenlandse diensten.
Weet iemand meer?
ik weet alleen dat P trein 7909 van LK naar FSR sinds dat de 11 is ingevoerd elke dag met 2 - 5 minuten rijd (bij aankomst in vichte ... en dat is nog maar het eerste station)
wat me ook opvalt is dat het tractioneren echt enorm enorm traag gaat ... met een 27 zelfs 21 was dat vlam in de pijp en weg, sinds dat de 11 ervoorstaat (elke dag de 1190) gaat het aanzetten nogal moeizaam ...

greetz 2302

de dagen dat ik hem heb zien vertrekken vorige week was hij toch 3/5 niet op tijd hoor ... en ik heb toch echt de indruk dat het tractioneren moeilijker gaat :P

ah swat, misschien gezichtsbedrog ofzo :P

Met die 7909 zou het nog meevallen volgens TB v FDN omdat die 10 M4 relatief licht zijn en bovendien goed remmen .

Met de andere treinen die ze in daar doen met T11 en M5 dubbeldekkers is het veel slechter , die M5 zijn pak zwaarder v gewicht en hebben zelfs met T21/27 al wispelturig remkarakter .

Maar volgens hun is grootste manco v T11 dat er geen EP-rem op zit , daardoor zit er bij lange treinen (10 M5) veel tijd tussen het geven van een remming of remlossing door TB en het daadwerkelijk ook gebeuren v die actie op alle rijtuigen .

Lijkt niet echt comfortabele gedachte tegen 140 of 120 rijden en ergens moeten stoppen , remmming geven maar dat die 600 ton M5-rijtuigen nog aantal sec tegen HLE blijven duwen eer ze ook mee beginnen te remmen , dan schrik je misschien en ga je nog wat harder remmen en als rijtuigen uiteindelijk allemaal meedoen kom je misschien te vroeg tot stilstand aan perron met alle mogelijke gevolgen van dien

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 20 dec 2009, 09:56
door dentheo
Jean schreef:
Maar volgens hun is grootste manco v T11 dat er geen EP-rem op zit , daardoor zit er bij lange treinen (10 M5) veel tijd tussen het geven van een remming of remlossing door TB en het daadwerkelijk ook gebeuren v die actie op alle rijtuigen .
Is dat zo ? Heeft de Benelux altijd zonder EP gereden ???

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 20 dec 2009, 10:18
door Kevin1144
dentheo schreef:
Jean schreef:
Maar volgens hun is grootste manco v T11 dat er geen EP-rem op zit , daardoor zit er bij lange treinen (10 M5) veel tijd tussen het geven van een remming of remlossing door TB en het daadwerkelijk ook gebeuren v die actie op alle rijtuigen .
Is dat zo ? Heeft de Benelux altijd zonder EP gereden ???
Ja, benelux rijtuigen hebben geen EP-rem.

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 20 dec 2009, 16:06
door Bibke
Heb van enkele TB's gehoord, die in opleiding waren op de 11-jes, dat ze moeilijk remmen.
Helemaal anders dan ze gewoon zijn.

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 20 dec 2009, 21:27
door HLE 2302
Het is meer een cargo trein ... en met M5 die al amper remt is het absoluut een ramp !

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 05 feb 2010, 14:21
door Wilson
Vraagske :

Waar staan de HLE 11's na de ochtendpiekuurdiensten ?
Schaarbeek of bij de eindbestemmingen afgerangeerd ?

Re: Reeks 11 in binnelands verkeer !

Geplaatst: 05 feb 2010, 23:28
door HLE 2302
Wilson schreef:Vraagske :

Waar staan de HLE 11's na de ochtendpiekuurdiensten ?
Schaarbeek of bij de eindbestemmingen afgerangeerd ?
Overdag staan de meeste in FSR, savonds zijn ze verspreid: FDR,FDN, ...

Greetz 2302