Grote blunder te Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Steven »

In de toekomst (die niet zover ligt) zullen er zelfs nog meer operatoren komen en als je dan een ticket hebt voor een veoliatrein (of welke maatschappij anders dan de nmbs) zal je dan ook daar moeten aankloppen voor uw klachten en niet bij de nmbs. Dan moet je niet bij de holding zijn. Dus als de oorzaak bij infrabel ligt klop je daar aan, ligt ze aan de operator dan klop je daar aan. Juist is juist. De holding is trouwens niet gekomen voor de reizigers.
Shrek

Bericht door Shrek »

Trammist schreef: Ik denk dat je niet vaak met de bus reist. Vertragingen zijn ergernis nummer één bij de De Lijn-reizigers. Dagelijks worden buschauffeurs uitgescheten omdat ze niet op tijd rijden.

Ik heb al eens moeten wachten op een bus met zowat 40' vertraging, ik vind dat ook niet tof, maar daarvoor moet ik mij niet afreageren op de chauffeur...
Ik neem bijna dagelijks de bus, en niemand reclameert er hier in de streek nog op. Bij een opmerking zegt de chauffeur zelfs "die dienstregelingen zijn maar indicatief". :roll:
Steven

Bericht door Steven »

een buschauffeur die ze uitschijten voor vertraging maak ik niet snel mee, wel wegens betalingsgeschillen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Dus als de oorzaak bij infrabel ligt klop je daar aan, ligt ze aan de operator dan klop je daar aan. Juist is juist. De holding is trouwens niet gekomen voor de reizigers.
Ik klaag bij diegene die mij een kaartje verkoopt, Lufthansa, Klm, Brussels airways, NMBS enz.
Niet bij Eurocontrol, Marquai , Netrail, Infrabel, Regie der Luchtwegen en hoe die allemaal mogen heten. Ik "ken" die niet...
Hij die mij geld aanneemt moet voor mij zorgen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

ja dentheo je hebt het over uw standpunt als reiziger, maar we waren hier algemeen bezig, dus ook de pers klaagt (al dan niet juist) maar dan liefst wel over de juiste en dus niet de nmbs als het infrabel moet zijn en vice versa.
KB

Bericht door KB »

Trammist schreef: mvr. Ingrid Lieten die opduikt op een ministerpost maar niet verkozen is, enz... ?
Het is geweldig offtopic, maar het moet mij even van het hart: ministers worden nooit verkozen. Ministers worden aangeduid, parlementsleden worden verkozen. Het is niet omdat de meeste ministers ook verkozen zijn in een of ander parlement, dat dit zo moet zijn.
L'union fait la force.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ja dentheo je hebt het over uw standpunt als reiziger, maar we waren hier algemeen bezig, dus ook de pers klaagt (al dan niet juist) maar dan liefst wel over de juiste en dus niet de nmbs als het infrabel moet zijn en vice versa.
En hoe moet de pers dat weten ?
Zelfs "onze" Pétit zit over "onze" treinen te praten enz. enz.
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef: Dus als de oorzaak bij infrabel ligt klop je daar aan, ligt ze aan de operator dan klop je daar aan. Juist is juist. De holding is trouwens niet gekomen voor de reizigers.
Wanneer ga je nu toch eens aannemen dat het nog altijd 1 groep is: de NMBS-groep.
Dat staat zo in de beheersovereenkomst ook in talrijke artikels uitgelegd.
Denk je nu werkelijk dat een doorsnee reiziger of zelfs een journalist precies weet wat de bevoegdheden en taken zijn van NMBS en wat de bevoegheden en taken zijn van Infrabel ?
Het enige wat je kan verwijten is dat dat woordje groep er niet steeds bij wordt gezegd.
Zelfs als in het parlement een hoorzitting wordt gehouden over een of ander probleem bij 'de NMBS' dan worden de 3 CEO's uitgenodigd om te komen uitleg geven, zoals onlangs nog.
Zelfs als er in het parlement vragen worden gesteld over het verlies van NMBS antwoordt de minister dat dat eigenlijk niet zo erg is want dat wat een uitgave is voor de ene tak van de groep een inkomen is voor de andere tak, bv. de betaling van de rijpaden.
Er zijn dus geen 3 afzonderlijke bedrijven maar 1 groep die gezamenlijk verantwoordelijk is voor het treinverkeer in dit land, zo staat het ook bijna letterlijk in de beheersovereenkomst.
En wat dat voorval in Herentals betreft, de oorzaak mag dan misschien bij Infrabel liggen, ook NMBS moest meewerken aan de oplossing door bijvoorbeeld de trein die alles blokkeerde zo snel mogelijk weer weg te slepen.
Zo gescheiden is het dus allemaal niet zoals je steeds tracht voor te stellen.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Adler schreef:
Steven schreef: Dus als de oorzaak bij infrabel ligt klop je daar aan, ligt ze aan de operator dan klop je daar aan. Juist is juist. De holding is trouwens niet gekomen voor de reizigers.
Wanneer ga je nu toch eens aannemen dat het nog altijd 1 groep is: de NMBS-groep.
Dat staat zo in de beheersovereenkomst ook in talrijke artikels uitgelegd.
Denk je nu werkelijk dat een doorsnee reiziger of zelfs een journalist precies weet wat de bevoegdheden en taken zijn van NMBS en wat de bevoegheden en taken zijn van Infrabel ?
Het enige wat je kan verwijten is dat dat woordje groep er niet steeds bij wordt gezegd.
Zelfs als in het parlement een hoorzitting wordt gehouden over een of ander probleem bij 'de NMBS' dan worden de 3 CEO's uitgenodigd om te komen uitleg geven, zoals onlangs nog.
Zelfs als er in het parlement vragen worden gesteld over het verlies van NMBS antwoordt de minister dat dat eigenlijk niet zo erg is want dat wat een uitgave is voor de ene tak van de groep een inkomen is voor de andere tak, bv. de betaling van de rijpaden.
Er zijn dus geen 3 afzonderlijke bedrijven maar 1 groep die gezamenlijk verantwoordelijk is voor het treinverkeer in dit land, zo staat het ook bijna letterlijk in de beheersovereenkomst.
En wat dat voorval in Herentals betreft, de oorzaak mag dan misschien bij Infrabel liggen, ook NMBS moest meewerken aan de oplossing door bijvoorbeeld de trein die alles blokkeerde zo snel mogelijk weer weg te slepen.
Zo gescheiden is het dus allemaal niet zoals je steeds tracht voor te stellen.
Dat is omdat de constructie gericht is op de toekomst. Zolang er nog geen extra spelers zijn, zal deze valse eenheid blijven bestaan en denken mensen aan de NMBS als het over treinproblemen gaat.

Vergist je echter niet dat men bij Infrabel al langer aan het proberen is om onder de Holding uit te geraken op vlakken van Human Resources bijvoorbeeld wil Infrabel liefst zijn eigen personeel beheren.
Adler

Bericht door Adler »

Kristofke schreef:Dat is omdat de constructie gericht is op de toekomst. Zolang er nog geen extra spelers zijn, zal deze valse eenheid blijven bestaan en denken mensen aan de NMBS als het over treinproblemen gaat.

Vergist je echter niet dat men bij Infrabel al langer aan het proberen is om onder de Holding uit te geraken op vlakken van Human Resources bijvoorbeeld wil Infrabel liefst zijn eigen personeel beheren.
Zolang de Staat de enige aandeelhouder is van de NMBS-groep zal aan die constructie niets veranderen.
dcr

Bericht door dcr »

Blijkbaar staat er wéér een doorlopende trein op het doodlopende spoor, de 3411.
En voor spoor 2 staat nu een groen licht, maar geen trein ..... (volgens mijn bron)
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Opnieuw infraproblemen, deze keer een stroomonderbreking, met dank aan Elia:
http://www.railtime.be/website/Pages/In ... smc=1#3327
Adler

Bericht door Adler »

FLV-FGSP schreef:Opnieuw infraproblemen, deze keer een stroomonderbreking, met dank aan Elia:
http://www.railtime.be/website/Pages/In ... smc=1#3327
Wie zegt dat dat aan Elia ligt ?
Dat bericht spreekt over een stroomonderbreking op het netwerk.
Dat kan toch ook het netwerk van Infrabel zijn.
dcr

Bericht door dcr »

GVA
In de late voormiddag viel de elektriciteit in grote delen van de provincie Antwerpen uit. Dat was bijvoorbeeld het geval in Herentals, Massenhoven, Kontich en Lier. Het probleem is sinds 12.45 uur opgelost.

De oorzaak ligt bij een probleem aan een hoogspanningsmast in Lint. Daar vielen deze zomer twee masten om tijdens een zware storm. Sindsdien ligt er een noodlijn.

Ploegen van Elia zijn op dit moment ter plaatse om te kijken wat er precies is foutgelopen. Op de meeste plaatsen zou er ondertussen opnieuw stroom moeten zijn. Alleen Lier en omgeving zaten nog tot 12.45 uur zonder elektriciteit.

Dat zorgde in Lier voor grote hinder. Zo werken de verkeerslichten niet en zitten de handelszaken ook zonder stroom.
Steve

Bericht door Steve »

Om hier niet verder offtopic te gaan heb ik alle berichten in verband met het contactformulier afgesplitst naar het volgende topic in Algemeen Binnenland: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=7095
Plaats reactie